pyknet پيك نت

گفتگو با عيسی سحرخيز
حسينيه ارشاد
ميعادگاهی با آيه‌های سبز
 برای ديدار و چاره جوئی



زمين در منطقه شوشتر
به حركت در آمده است!
مقامات: زلزله دنباله دار است
 مردم
: تكان‌های اتمی است

روزهای جمعه، بجای پیک نت، "پیک هفته" منتشر می شود. پیک هفته نشریه ایست متنوع، همراه با تصویر و صدا 

هنر و انديشه


مونيخ- برلين
شعر و داستان
معاصر
ايران


نامه افشاگرانه

بهروز افخمی

دهانتان را

آب بکشید!


مارمولك را
شيخ نشين ها
جدی نگرفتند
!


كنسرت كردی
نه در كردستان
بلكه درتهران!


كتاب جديد
رئيس دانا


گفتگو با
 بهزاد فراهانی
سالن بدهيد
700 نمايشنامه
روی ‌دستمان‌ مانده!


پس از 50 سال

به ياد آر

مرتضی

را می گويم


 

قتل‌های زنجيره‌ای
كشتند و درصدر نشستند
خونی كه بناحق از تن ملت ايران رفت


 عكسها به ترتيب از بالا و از چپ به راست:
جعفر پوينده - پروانه فروهر - داريوش فروهر -  پيروز دواني - محمد مختاری
علي فلاحيان - محمد نيازي - سعيد امامی - روح الله حسينيان - دري نجف آبادی
ناصر  زرافشان - عمادالدين باقی - مجيدشريف  -  سعيد حجاريان -  اكبر گنجی
عطاالله مهاجرانی - غلامرضا نقدی - حسين الله كرم -عبدالله نوری - فايزه هاشمی


هشدار وزير خارج مستعفی امريكا:
جمهوری اسلامی بايد
پای خود را از عراق بيرون بكشد!


هندوستان نگران رسيدن اف 16 امريكائی به پاكستان


نماينده فرمايشی مجلس فرمودند:
زنان خيابانی را در
خيابان اعدام كنيد خيابانی!


تهران در يك هفته
41 خودكشی، 100 مسموم خودكشی
 و دستگيری 33 بيمارروانی مهاجم


نقشينه ديگر نمی نويسد
اما واقعات تلخ در قم مقدسه ادامه دارد


5 شركت دولتی ديگر حراج شد!


اجتماع اعتراضی كارگران خوزستان


قتل در خانه- يادبود آن هم در خانه!

مراسم يادبود داريوش و پروانه فروهر كه قرار بود در حسينيه ارشاد برگزار شود، به برگزاری محدود آن درخانه قربانيان موكول شد!
اين مراسم فردا بعد از ظهر در خانه فروهرها در خيابان هدايت برگزار می‌شود. پرستو فروهر فرزند داريوش و پروانه فروهر با ابراز تاسف از برگزار نشدن اين سالگرد در حسينيه ارشاد گفت: از هفته‌
اول آبان‌ماه مراجعه برای اخذ موافقت‌های لازم برای برگزاری اين آيين را آغاز كردم و سرانجام در روز دوشنبه 25 آبان‌ماه با تاييد قطعی مقام مسئول در استانداری تهران فراخوان آيين بزرگداشت در حسينيه ارشاد پخش شد. اما از فردای آن روز در احضارها و گفتگوها با مخالفتی سخت روبه‌رو شدم.


دشوارترین دوران 25 سال گذشته فرارسیده
اشتباه نباید کرد! تنها حاکمیت در محاصره نیست،
 استقلال میهن و جان ملت نیز در خطراست
رایزنی و مشورت ملی را
به یادبود عرفات خلاصه نکنید

عرفات را با همان چوب تکفیری در جمهوری اسلامی راندند، که نسل انقلاب 57 و پایدارترین آرمان خواهان متعقل آن انقلاب را به حاشیه راندند. نه تنها به حاشیه راندند، که اعدام کردند، به زندان افکندند به حصر و سانسور خبری محکوم کردند. عرفات را درنماز جمعه تهران "خائن" خطاب کردند و امروز جهان عرب و در پیشآپیش آن، خلق فلسطین در سوگ او نه تنها سیاهپوش است، که نگران آینده ایست که با حذف عرفات برای آن ها می خواهند رقم بزنند.
از دل هر حادثه و رویدادی، حتی زمانی که این رویداد در مرزهای ایران بوقوع نپیوسته باشد دو صف بندی شکل می گیرد. همچنان که در جریان درگذشت یاسرعرفات و نحوه روبرو شدن با آن چنین شد. امام جمعه ها و رسانه های زنجیره ای وابسته به مافیای ثروت و قدرت که در راس آنها سیمای جمهوری اسلامی قرار دارد سکوت کردند و طرفداران تحول و اصلاحات در ایران دهان گشودند. مردم برای عرفات گریستند و امام جمعه هائی که به خود اجازه می دهند در باره هر رویداد داخلی وبین المللی اظهار نظر کنند، از مرگ عرفات هیچ نگفتند. نه جمعه پیش که رفسنجانی نماز روز قدس را خواند و نه دیروز که امامی کاشانی نام پراکنده گوئی های خود را خطبه گذاشت!
دراینسو، در حسینه ارشاد، ستم دیدگانی که آینده سلطه ارتجاع دینی و غارتگران اقتصادی بر مملکت هراس دارند و تاریخ 8 سال گذشته آنها را به یاد خواهد داشت، جمع شدند. به یاد عرفات و در مجلس یادبود او جمع شدند و این خود انگیزه ای شد برای دیداری دوباره و ضرورت رایزنی ها. طی 25 سال گذشته، هرگز ایران در موقعیت دشوار امروز قرار نداشته است. اشتباه نباید کرد، تنها حاکمیت در چنبره دشواری نیست، ایران و 60 و اندی میلیون مردم ایران نیز در محاصره خطراند. نه تنها خطر تهاجم به ایران، که خطر فروش و معامله ایران با همان قدرت هائی که علیه آنها شعار می دهند، برای ماندن بر سر قدرت و حفظ سلطه جابرانه خویش. برای این شرایط دشوار، بیش از دیدار در حسینیه ارشاد باید به رایزنی نشست.

يادبود عرفات در حسينيه ارشاد: مهدی كروبی -عبدالله نوری- انصاری راد-ابراهيم يزدی-
محمدعلی ابطحی- هاشم صباغيان-  عيسی سحرخيز-  هاشم آغاجری-  بهاالدين ادب-  و
حبيب الله پيمان و پوران شريعت رضوي.              عكس‌ها از سامان اقوامی - ايسنا


پاكدشت
بيجه و باغی اعدام می‌شوند
اما اين پرونده باز می‌ماند!


نيويورك تايمز
مقامات كاخ سفيد از حاصل
مذاكرات تهران–اروپا راضی‌نيستند


روز پنج شنبه در ورزشگاه معتمدی برگزار شد
تجمع كارگران در دفاع از قانون كار
و اعتراض به طرح مجلس فرمايشی


سازمان‌های غير دولتی
 
فجايع اجتماعی با دستگيری
عده‌ای زن تمام نمی شود
نوشين احمدی خراسانی


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


اول آذر ماه 1383 - 21 نوامبر 2004



هشدار جديد
بوش به ايران

سايت خبری راديو امريكا اعلام داشت:
ديپلمات‌های غربی می‌گويند ايران به توليد مقادير زيادی گازی كه به توليد جنگ افزار اتمی مربوط می‌شود پرداخته است. اشاره ديپلمات ها، كه روز جمعه اين موضوع را عنوان كردند، به هكسوفلورايد بود، گازی كه به منظور پالايش اورانيوم برای استفاده در نيروگاه‌های برق اتمی و ساختن سلاح اتمی به كار می‌رود. آمريكا می‌گويد ايران پنهانی سرگرم ساختن جنگ افزار اتمی است، اما تهران اين اتهام را پيوسته رد كرده است.
همزمان با اين خبر، خبرگزاری‌ها نيز گزارش دادند كه جورج بوش طی اظهار نظری شديدالحن، به رهبران جمهوری اسلامی هشدار داده و گفته است: نگرانی امريكا را نسبت به فعاليت‌های هسته‌ای خود بايد جدی بگيرند!

جورج بوش، كه در شيلی بسر می‌برد، گفت:
منابع ديپلماتيك غربی اطلاع داده اند كه ايران پيش از آنكه موعد عمل به تعهدش با سران اروپا(فرانسه، انگليس و آلمان) برای توقف كامل برنامه غنی سازی اورانيوم، با شتاب سرگرم  تبديل مقادير زيادی اورانيوم فرآوری نشده به گاز هگزا فلوريد است كه سوخت اتمی را تهيه می‌كند.


قدرت اتمی را اعلام کنیم

تفاهم بی فایده است!

دو چالش مهم

در راس هرم

حاکمیت ایران

درایران، بحث پیرامون توافق اتمی ناشی از مذاکرات فشرده با هیات نمایندگی سه کشور بزرگ اروپائی آلمان، فرانسه و انگلستان و مخالفت های داخلی از یکسو و بیم از رد این تفاهم توسط امریکا در شورای حکام انرژی اتمی از سوی دیگر می رود تا به مهم ترین مسئله در راس هرم حاکمیت تبدیل شود.

بیم از آنست که در آخرین روزهای قبل از تشکیل جلسه حکام در 25 نوامبر، امریکا اطلاعات و اسناد دقیق تری را از مخزن اطلاعاتی خود بیرون کشیده و روی میز بگذارد و تمام تفاهم ها را نقش برآب کند. نشانه های جدی این امر از هم اکنون آشکار شده است. نخست آنکه به گزارش خبرگزاری ها واکنش مقامات کاخ سفید در نخستین عکس العمل ها نسبت به این تفاهم بسیار با احتیاط و همراه با تردید بوده است. دوم آنکه وزیر خارجه مستعفی امریکا "پاول" ناگهان مسئله موشک های دارای کلاهک اتمی در ایران را مطرح ساخته است. از سوی دیگر یک عضو رهبری سازمان مجاهدین خلق اطلاعاتی را در باره تاسیسات اتمی ایران در شرق تهران منتشر ساخت که تاکنون این محل فاش نشده بود. هم در ایران و خارج از کشور این یقین وجود دارد که اسناد این افشاگری از جای دیگری درز کرده و صرفا برای آنکه دولت خارجی (بویژه اسرائیل) متهم به جاسوسی فضائی و زمینی در ایران نشوند، آن را از دهان مجاهدین خلق، بعنوان یک گروه اپوزیسیون ایرانی فاش ساخته اند. هدف نیز رشته کردن تمام بافته های ناشی از مذاکرات و تفاهم اروپا با جمهوری اسلامی برای نرفتن پرونده اتمی ایران به شورای امنیت سازمان ملل است.

درداخل ایران نیز، برخی فرماندهان سپاه که در جستجوی فرصت برای ماجراجوئی داخلی و تسلط کامل برحاکمیت هستند، مدعی بی فایده بودن هر نوع مذاکره و تفاهم درباره مسائل اتمی ایران هستند و به همین دلیل تفاهم کنونی را نیز باطل می دانند و معتقد به اعلام واقعیت اتمی ایران و گذاشتن این سلاح روی میز جهانی اند.

به این ترتیب، پیش از آنکه کی بود کی بود امنیتی در ارگان های سپاه و تاسیسات امنیتی- اتمی ایران آغاز شود، حل اختلاف نظر در دستور حاکمیت قرار گرفته است. اختلاف نظری که حتی می تواند سنگ پایه افشای اطلاعات اخیر اتمی ایران برای برهم زدن هر نوع تفاهم و توافق و رفتن به سوی طرح اعلام کامل موقعیت اتمی- نظامی ایران باشد!