رئيس سازمان زندان ها دروغ گفته بود
ناصرزرافشان اعتصاب غذای
 زندانيان سياسی اوين را اعلام كرد



قم مقدسه
قهرمان تجاوزجنسی در ايران
لرها، كمتر از هر ايرانی مرتكب جرم جنسی می شوند

 
بدليل اشكال فنی در پاره ای خطوط ارتباطی فرانسه، در روزهای گذشته روزنت پيك نت در برخی كشورها و در برخی ساعات كه قابل پيش بينی نيست قابل دسترسی نيست. اين اشكال بزودی برطرف خواهد شد كه باطلاع خواهد رسيد

هنر و انديشه


احمد شاملو
5 سال گذشت

نصرت رحمانی
آخرين دفتر شعرش كجاست؟

كوچ وثوقی
از سينما به تئاتر

دولت آبادی:
رابطه ما
با تاريخ مان
قطع است

جهان كاريكاتور
درتبريز راه افتاد

علی اشرف درويشيان:
رُمان جنگ عراق

را با سانسور
نمی توان نوشت

عمران صلاحی
مرا به نام
عشق
بخوان

                info@peiknet.com  

با انتشار گزارش كميسيون تحقيق 11 سپتامبر
ايران رسما متهم به
دخالت در11 سپتامبر شد
1- بوش متعهد شد تا به توصيه های كميسيون عمل كند و كميسيون از دو حزب دمكرات و جمهوريخواه امريكا خواست تا مانند يك حزب واحد دراين مورد عمل كنند.2- كميسيون مدعی شد كه 6 تن از تروريست های 11 سپتامبر از سفارت جمهوری اسلامی در برلين ويزا گرفته اند و مقامات جمهوری اسلامی از اهداف آنها اطلاع داشته اند.

 

گزارش چند صد صفحه ای كميسيون تحقيق حوادث تروريستی 11 سپتامبر سرانجام منتشر شد و شب گذشته ناگهان دهها شبكه تلويزيونی درامريكا برنامه های عادی خود را قطع كرده و اين گزارش را پخش كردند.

دو رئيس كميسيون از حزب جمهوريخواه و دمكرات روی صفحه تلويزيون ها ظاهر شده و گفتند كه گزارش را تسليم رئيس جمهور كرده و بوش متعهد شده است به توصيه های آن عمل كند. نكته مهم اين گزارش آنست كه ايران برای نخستين بار و رسما متهم به دست داشتن در حادثه 11 سپتامبر شده است و اين سرآغاز كارزار جدی انتخابات رياست جمهوری در امريكا می تواند باشد: ايران و جمهوری اسلامی و بازگشائی پرونده ترورهای مهم جهانی!

كليه تلويزيون های فارسی زبان لس آنجلس نيز شب گذشته در برنامه های خود رئوس اين گزارش، بويژه در آن قسمت ها كه مسئله دخالت ايران در انفجارهای 11 سپتامبر است را منتشر كردند. دو رئيس كميسيون از دو حزب عمده امريكا اعلام كردند كه جورج بوش متعهد شده است به توصيه های اين كميسيون عمل كند. سپس كميسيون تصريح می كند كه 6 تن از تروريست ها ی 11 سپتامبر نه تنها از ايران عبور كرده اند بلكه با مقامات جمهوری اسلامی همآهنگ بوده اند و از سفارت ايران در برلين با نام مستعار ويزا گرفته اند.

كميسيون متذكر می شود كه عراق و صدام حسين باندازه جمهوری اسلامی با القاعده همكاری نكرده و ارتباط نداشته است. كميسيون همچنين خواهان قطع ويزای سفر و قطع پذيرش مهاجر از ايران، عربستان و افغانستان شده است. رئيس كميسيون در در برنامه واحدی كه همه تلويزيون ها پخش كردند مدعی شد كه امريكا از طرف يك نيروی شيطانی در خطر است. او گفت: وظيفه نسل ما نابودی اين دشمن است.

كميسيون اعلام داشت كه نقش اساسی را در رابطه با القاعده جمهوری اسلامی داشته است

 نه عراق.

به گزارش خبرنگار پيك نيت از امريكا، درجريان انتشار گزارش كميسيون تحقيق 11 سپتامبر همچنين برای اولين بار فيلمی از نحوه ورود 4 عامل اصلی انفجار 11 سپتامبر پخش شد كه در زمان حادثه توسط يك شركت خصوصی گرفته شده است. دو نفر از كسانی كه دراين فيلم نشان داده شده اند همان هائی هستند كه از سفارت جمهوری اسلامی در برلين ويزا گرفته اند. كميسيون از دو حزب امريكا خواست تا در اين مورد مانند يك حزب عمل كنند.


هفتمين كنگره جبهه مشاركت
ملاقات تماشائی، ضربه
خوردگان حكومتی اصلاحات


آنها كه می خواهند
صدراعظم جمهوری اسلامی شوند
"عياران" قرار است تنور محسن رضائی را گرم كند
ميرحسين موسوی وقتی می آيد كه بتواند رهبر را سرجايش بنشاند
باهنر و ناطق نوری، مهندس يحيوی را انداخته اند جلو و با زبان او حرف می زنند
ولايتی
رای مردم را ندارد، اما درعوض هم موافقت موتلفه را دارد و هم حمايت رهبر را، اما مشكل بزرگش حكم بازداشت بين المللی است!


واشنگتن پست
تغييرحكومت درايران
بوش، كنگره و سنای امريكا همسو ميشوند

ديدار رئيس و نايب رئيس شورای شهر تهران
آنها كه لای چرخ دنده
مافيای قدرت گير كردند

هزاران كارگر مرسدس بنز
آلمان  دست از كار كشيدند

دهه 60 و محكوميت آغاجری
تهاجمی كه ناكام ماند
دهه ای كه باز نخواهد گشت!
آغاجری، يك محكوم مذهبی نيست، او سرنوشت
نسل مذهبی انقلاب 57 پس از در گذشت آيت الله خمينی است
 


گلادياتورهای خسته
درسمينار"آزادی بيان" در رُم
                                                          سينا مطلبی

برگزاری  كنگره سازمان اتحاد فدائيان
كميته مركزی به دليل
نبود داوطلبين انتخاب نشد!


امروز تعطيله
حضرت فاطمه 1400 سال پيش فوت كرد
10- 12 سال است در ج.ا شهيد شده


در آخرين سخنان جرج بوش اعلام شد
آغاز تحقيق در مورد نقش ج. ا
در حوادث 11 سپتامبر

جرج بوش جمهوری اسلامی را " توتاليتر"، دارای " كارنامه منفی حقوق بشر"، "حامی سازمانهای تروريستی”، "درصدد ساخت سلاحهای هسته ای” و "سكونتگاه اعضای القاعده" ناميد


نتايج تحقيق وزارت كشور
70 در صد مردم
اعتمادی به حاكميت ندارند
61 درصد نگران تنش سياسی و 62 درصد قطع اميد از بهبود اقتصادی
 

سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه حیات است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


2 مرداد 1383 -23  ژوييه 2004



نرم افزار فيلترشکن


دريچه ای به جهان

كنفرانس امنيتی
عراق در قاهره
جهان عرب حساب خود را
بسرعت ازايران جدا می كند!

اجلاس همكاری امنيتی كشورهای همسايه عراق در قاهره، پايتخت مصر گشايش يافت. دراين اجلاس، نخست وزير و وزير خارجه دولت جديد عراق "زيباری” در كنار ديگر وزرای خارجه و مقامات كشورهای همسايه عراق – از جمله ايران- حضور يافته است.
تلويزيون سی ان ان مصاحبه مشروحی در اين ارتباط با "عمرموسی” رئيس اتحاد عرب انجام داد، كه وی در آن بی آنكه از ايران نام ببرد، از اين كشورخواست تا واقعيات امروز عراق را بپذيرد و از دخالت در امور داخلی اين كشور پرهيز كند.
او از كشورهای همسايه عراق خواست تا بجای دخالت و دامن زدن به تشنجات نظامی و سياسی به دولت عراق كمك كنند تا بتواند صلح و امنيت را در اين كشور برقرار سازد.
اين سخنان شباهت بسيار به نكاتی داشت كه وزير خارجه عراق "زيباری” خود در اين اجلاس و در قالب سخنرانی خويش بيان داشت. او در همين سخنرانی مسئله عبور غير مجاز از مرزهای عراق را مطرح كرد و تشنج نظامی – سياسی در عراق امروز را ناشی از اين امر دانست، كه دراين بخش نيز روی سخن با ايران و كمال خرازی وزير امور خارجه جمهوری اسلامی بود كه در اجلاس حضور دارد. نخستين تفسيرهای مطبوعات منطقه از اين كنفرانس، جدائی بازهم بيشتر جهان عرب از ايران است. اين درحالی است كه انفجارهای اخير در لبنان و بغداد نيز به انديشه ضرورت فاصله گيری از جمهوری اسلامی و تحميل انزوای سياسی به آن بيش از پيش افزوده است. امری كه بی شك با انگيزه گوشه چشم بيشتر امريكا نيز همراه است!


پايان
همه پرسی
در بوليوی

فراندمی كه رفراندم گاز نام گرفته در بوليوی انجام شد و 58 در صد شركت كنندگان در آن به سئوال رئيس جمهور اين كشور پاسخ مثبت دادند. دراين رفراندم صدورگاز از طريق بنادر كشور شيلی به مكزيك و امريكا مطرح بود. حدود 60 درصد از 4/5 ميليون رای دهنده بوليويائی در اين رفراندوم شركت كردند. بسياری از سازمان های چپ بوليوی اين رفراندم را تحريم كرده بودند.
ناظران بين المللی سازمان ملل و سازمان ملت های قاره امريكا با حضور 22 عضو بر اين رفراندم نظارت داشتند. شيلی و بوليوی مناسباتی تيره با يكديگر دارند و رئيس جمهور بوليوی برای گريز از تنگنای اقتصادی اين كشور، استفاده از بنادر شيلی و آغاز آشتی با اين كشور را به همه پرسی گذاشت و با محاسبه جمع شركت كنندگان در آن اين همه پرسی را مثبت و موافق نظر خود اعلام داشت. اين درحالی است كه احزاب و سازمان های چپ بوليوی معتقدند اين ها بهانه ای بود برای تسليم شدن به امريكا جهت انتقال گاز بوليوی به اين كشور كه كمپانی های بزرگ امريكائی خواهان آن بودند و رئيس جمهور بوليوی فرمان آنها را به همه پرسی گذاشت. روابط بوليوی و شيلی بدليل تصاحب معادن مس بوليوی توسط شيلی بصورت تاريخی تيره است.



مطالب گزيده

 روزهای گذشته


جلسه محرمانه شاهرودی
 با قاضی سعید مرتضوی

امير خسروی اجازه داشت
اما حالا ديگر اجازه ندارد!

دبيركل جديد و استراژی نوين
حزب دمكرات كردستان ايران

گفتگوی جديد با
 سعيد حجاريان

 مردم مملكت، آنهائی
نيستند كه با رهبرمی نشينند
!

اين اصلاحات، با بزرگترين
جراحی حكومتی ممكن است

زيوگانف بار ديگر دبيركل
حزب كمونيست روسيه شد

كمك های خارجی برای زمين لرزه بم را سپاه بالا كشيده

امام زمان
در بورس ظهورجهانی

مصاحبه مصطفی تاج زاده

چه كسی باور می كند
ج.ا با ترورمخالف است؟

پشت صحنه فيلمسازی

صاعقه انتخابات هند