پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيک

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 
پيک هفته

آرشيو هفتگی

در رابطه با پيک هفته


 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت

 

 

 

 

 

 

 

گزارش هفته: شراره آزاد
همه اش زير سر
"قجيره" است!

 

   

در اين ستون هم اگر سنگ اندازی نشود، اما و اگر نکنند، اجازه برخی دستکاری ها را به ما بدهند، شورش را زياد تر از اين در نيآورند، قصد داريم برخی نامه ها و گزارش های دريافتی را بفرستيم به جبهه انتشار.

خانم شراره اين اثر قلمی اش را بصورت "پ د اف" فرستاده بود. يعنی که نتوانيم دستی در آن ببريم. برايش ای ميل زدم که ما نمی توانيم "پ د اف" منتشر کنيم، لطفا "وورد" بفرستيد. پاسخ داد: با واژه نگار نوشته ام. می خواهيد بفرستم؟ ضمنا شما از اهالی کدام سايت هستيد؟

نوشتيم همان واژه نگار را بفرستيد، شايد توانستيم يک کارش بکنيم. ما هم اهل "پيک نت" هستيم.

واژه نگار را نفرستاد، چنان که گوئی با اهالی "پيک نت" ميانه ای ندارد!

چاره ای نداشتيم که مطلبش را تبديل به "وورد" کنيم. چند غلط تايپی هم در کنار برخی شيرين نويسی هايش داشت که بايد درست می شد. "پ د اف" را فرستاديم برای "توکاسرداری” مترجم سايت که تايپ کند. بدون اعتراض تايپ کرد و پس فرستاد و ماهم کمی از شوری اش کاستيم و داديم به جبهه انتشار. اگر بی مزه شده کار ماست و اگر غلط دارد کار "توکاسرداری” مترجم روسی – فارسی پيک نت. شراره خانم هيچ تقصير شکلی ندارد، هرچه دارد محتوائی است. بخوانيد و خودتان قضاوت کنيد: 

7 خوان خبری هشت روز هفته

 1-       سردار سرتيب مسعود ده نمکی فرمانده  لشکر انصار حزب الله طی مقاله ای در يالثارات الحسين اعلام کرد که واحد تحت فرماندهی وی تعدادی داوطلب انتحاری از خواهران تعليم ديده تيپ يا زهرا را برای جنگ با استکبار جهانی به کشورهای منطقه از جمله به امارات فرستاده است. تعداد کثيری از اين خواهران مأموريت خطير خود را با موفقيت کامل به انجام رسانده و به شرف شهادت و لقاءالله پيوسته اند. حتی رسانه های استکباری با اعلام يافته شدن اجساد اين شهدای گلگون کفن به عمليات کفر ستيز خواهران ما اعتراف کرده اند. بزودی اخبار عمليات درخشان اين جانبازان اسلام ناب محمدی از ساير نقاط منطقه از جمله عراق عزيز خواهد رسيد. فان حزب الله هم الغالبون.  

2-       سردار قاليباف فرمانده  نيروی انتظامی تهران بزرگ در يک نشست مطبوعاتی خبر فروش و حراج دختران و پسران ايرانی را در کشورهای عربی کذب محض خوانده و اعلام داشت تا پيدا نشدن يک مدرک تصويری معتبر از عمليات بعد از فروش مانند عکس، نوار ويدئو، سی دی بر موضع خود استوار خواهد ايستاد. در غير اين صورت بمجرد صدور فتوای مراجع عاليقدر در شرعی و قانونی نبودن اين بيع و شراء نيروی قهرمان انتظامی با تمام قدرت لانه فساد خود و خانواده های نامسلمان اين جرثومه های کفر و تفرقه را در هر نقطه ميهن اسلامی در هم خواهد کوبيد.  

معاون ايشان سردار سرتيب پاسدار طلايی اينگونه افراد را سوسول های فراری از خانه ناميد. او صريحا اعلام داشت که فرماندهی نيروی انتظامی تهران بزرگ کنترول کامل خروج از فرودگاه مهرآباد را در دست دارد. از آنجايی که دختران و زنان حق مسافرت تنها به چنين مقاصدی را ندارند پس اين مجرمان با پنهان شدن در چمدان و کارتون از طريق قسمت بار هواپيما از کشور خارج می شوند و در اين صورت مسئوليت مستقيم آن با وزير راه و ترابری است. وی کشف نوعی نوار چسب پهن آمريکائی را که برای بسته بندی کارتون از داخل بکار می رود، طی عمليات تجسسی واحدهای ويژه  تحت فرمان خود در قسمت بار فرودگاه مشهد و همچنين مهرآباد مدرکی ديگر از توطئه آمريکای جنايتکار دانست.

سردار پاسدار قاليباف فرمانده نيروی انتظامی تهران بزرگ نيز بار ديگر کذب بودن محض اين خبر را خاطرنشان کرد و افزود از آنجايی که کليه فعاليت های بازرگانی خارجی اعم از صادرات  يا واردات در دست روحانيت مبارز و بزرگان نظام است و تا کنون در خواستی مبنی بر صدور اجازه برای اين رشته از فعاليت های اقتصادی و ترافيکينگ به دولت نرسيده ، پس شرکت نهادها و سازمان های ذينفع را در اين کار کلا منتفی دانست.

 3-       سردار سرلشکر رحيم صفوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی سخنانی در مراسم پايان تحصيلی دانشگاه امام حسين بر لزوم حفظ ارزش های انقلاب شکوهمند اسلامی و اسلام ناب محمدی تاکيد ورزيد و از دانشجويان خواست در مشاغل آتی خود حفظ کيان اسلام و نظام و اوامر مقام معظم رهبری را مبرمترين وظيفه خود قلمداد کنند. وی در رابطه با گزارش فوق الذکر اعلام داشت که در دست گرفتن فرودگاه بين المللی امام خمينی برای جلوگيری از اين گونه روابط اقتصادی با قدرت های استکباری بوده است. وی بار ديگر تاکيد کرد به امر مقام معظم رهبری از محل همين فرودگاه به کليه تجاوزات آمريکای جنايتکار چه در داخل و چه در خارج با قدرتی کوبنده پاسخ خواهد گفت. وی از طرح جامعی سخن گفت که قرار است پس از تصويب مقام معظم رهبری در سطح شهرهای بزرگ به اجرا در آيد.

4- حجت السلام حسنی امام جمعه اروميه در خطبه های نماز جمعه مسئول اين واقعه را بی کفايتی دولت و رئيس جمهور دانست: مگه خری تو آقای دوم خرداد. بگو اون وزارت خارجه ات يک دفتر بزند آنجا. يک مجتهد عادل جامع الشرايط بنشاند آنجا، صيغه کند اين بی زبان ها را با آن برادران مسلمان آنجا. کلی اين فايده استراتژيک دارد برای امت السلام! البته من مخالف در آمد اقتصاديش نيستم. خب يک شير بهايی گفتند، يک مهريه ای. حلال است و طيب و طاهر و واجب هم هست. چطور بعضی کشورها گاو صادر می کنند، خر يا اسب. يا آدم سوارش ميشه و يا شيرشو می دوشه. من خودم از سوئيس ، تو اون اروپا گاو خريدم. خلاصه آقای دوم خردادی ، آنقدر تو اين خون شهدا را پامال کردی که اين خواهر و مادرت دارند می روند خارجه شوهر کنند. ای خاک بر سرت ! بی عرضه!

 

5-       وزارت خارجه امارات متحده عربی طی بيانيه ای ورود والده و صبيه مکرمه مقام معظم رهبری را جهت زيارت اما کن مقدسه امارات متحده عربی خوش آمد گفت و هر گونه ارتباط سفر معظم لهين را با شايعه فوق تکذيب کرد. معاون وزارت خانه مربوطه نيز سفر والده و صبيه مکرمه مقام معظم رهبری را در جهت سياست فشار از پائين چانه زنی از بالا بر سر جزاير سه گانه ايرانی خليج فارس ناميد. وی موفقيت اين سياست را در خارج از ايران تضمين شده دانست.

 

6-       محسن رضايی دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام هر گونه نگرانی در مورد شايعه فوق را بی اساس خواند. وی با اشاره به توافقنامه سال گذشته رئيس مجمع، آيت الله هاشمی رفسنجانی با مقامات امارات در خصوص اجاره پنجاه ساله تنب کوچک به امارات خاطرنشان ساخت که چنين شايعاتی از قبيل فروختن خواهران و برادران ما جنگ پروپاگاندی و استفاده از احساسات عوام در راستای توطئه های دشمنان اسلام برای تفرقه ميان کشورهای اسلامی است.

 

7-       اکونوميست در مقاله روز سه شنبه خود از اضافه شدن يک قلم به صادرات غيرنفتی ايران اظهار خوشحالی کرد و اين پيروزی اقتصادی را به تکنوکرات های جمهوری اسلامی تبريک گفت. اما همزمان در مورد رقابت جناح های اقتصادی جمهوری اسلامی هشدار داد و پيش بينی کرد که اين رقابت ها از يک سو بين موتلفه يا روحانيون که بر منبع عظيم زنان مسجدرو در ايران تسلط دارند و از سوی ديگر کار گذاران وابسته به شخص آيت الله رفسنجانی که دانشگاههای آزاد اسلامی و ورزشگاههای دختران را در ايران تأسيس کرده اند و اصلاح طلبان دولت رئيس جمهور خاتمی که کنترل فرهنک سراها، دبيرستان های دخترانه و دانشگاه ها را بدست دارند، در ماههای آينده تشديد خواهد شد. نقش نيروهای نظامی و انتظامی در کنترول راههای زمينی کشور بين بالتيک روسيه و اوکرائين از يک سو و کشورهای ثروتمند عرب خليج در سوی ديگر اين بازار، حائز اهميت خواهد بود.

 اکونوميست اين مطلب را که رهبر معنوی جمهوری اسلامی در اين رقابت ها جانب کدام جناح حکومتش را بدست بگيرد، موضعی بسيار داغ دانست. خصوصا با توجه به روابط گسترده اقتصادی بين دو کشور اسلامی و همزمان اختلاف عميق آن دو بر سر جزاير سه گانه. نويسنده مقاله ، سپس به بررسی اختلاف دو کشور بر سر جزاير سه گانه پرداخته و نقش صادرات کالا های جديد رژيم اسلامی را به امارات متحده در اين ميان بسيار مثبت ارزيابی می کند.

نويسنده مقاله در پايان از ناچيز بودن سهم بخش خصوصی در اين رشته سود آور اقتصادی اظهار تأسف کرد و نيز آرزو کرد که هر چه زودتر واردات رسمی اين رقم کالا در دستور مداکرات هييت بازرگانی اتحاد اروپا يا مقامات ارشد رژيم اسلامی قرار گيرد تا شهروندان اروپا نيز از اين محصول مرغوب و قيمت پايين آن بهره مند شوند.

 8-       سفير تايلند در تهران طی يادداشت تفاهم آميزی ورود جمهوری اسلامی را به جرگه کشورهای صادر کننده سکس تبريک گفت. در اين يادداشت آمده که جای خالی يک کشور مسلمان در ميان ممالک گروه سکس همواره خالی بوده است. حال که جمهوری اسلامی در سايه آزادی های بعد از انقلاب بزرگ 1979 اين نقش را بر عهده گرفته باعث کمال سرفرازی است. دولت تايلند اميدوار است که سرمايه گذاری های مشترک در آينده باعث توسعه اين صنعت و ضامن بالا رفتن در آمد سرانه ملی و شاخص رشد در هر در کشور شود. وی آمادگی دولت مطبوعش را برای تبادل تجربه، دانش و تکنولوژی اين رشته با دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد.

والله يجلق بما يعملون ، هو بصيرعليم!

 

منابع: خبرگزاری جمهوری اسلامی، روزنامه اکونوميست لندن