pyknet پيك نت

در وجه امریکا
چک‌های سفید امضای
لاریجانی و احمدی نژاد


 


بازی تکراری، درفاصله زندان و دادگاه
دادستان اعتراف می‌گیرد
دادگاه حکم صادر می‌کند!
این بار دو وبلاگ نویس در قم

           پیک هفته 58    ------------    18 بهمن  1384 - 7 فوريه 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


محرم
"شب‌های برره"
را باخود برد!


لغو جشنواره
کتاب کودک


کتابفروش‌ها:
چاپ آثار
مهاجرانی
ممنوع شد!


رانندگان فرودست
زیر چنگال
فرادستان
رخساره دبیران


 

 36 میلیارد دلار Exxon Mobil
24 میلیارد دلارRoyal Dutch Shell
بازی بزرگ با گرانی نفت
چین و اروپا حمله
به ایران را تائید می‌کنند
آنچه لاریجانی در مجلس نگفت و الهام در مصاحبه مطبوعاتی:

با تحریم اقتصادی ایران، کدام کشور جهان برای فروش بنزین به ایران خطر خواهد کرد؟ 2- ذخیره بنزین کشور تنها کفاف یک ماه مصرف را خواهد داد. 3- شعار و دلخوشی دولت ایران برای گران شدن قیمت نفت در صورت حمله به ایران، عملا به سود امریکاست 4- چین و اروپا برای مقابله با ادامه افزایش قیمت نفت و جلوگیری از سودهای نجومی امریکا از این گرانی، ناچار خواهند شد با حمله امریکا به ایران موافقت کنند.


با خارج ساختن اتباع کشورهای خود
اروپائی‌ها شرایط جنگی را می‌پذیرند
سرکوب اعتصاب خودجوش شرکت واحد
حمایت از تظاهرات تخریبی و سازمان یافته

تهران نیز دیروز صحنه همان تظاهرات تخریبی بود که در روزهای گذشته در افغانستان و لبنان و چند کشور دیگر اسلامی برگزار شده بود. با این تفاوت، که در آن کشورها دست‌های پنهان تظاهرات و تخریب سفارتخانه‌های كشورهاي خارجی را سازمان دادند و درایران بدون حمایت و سازماندهی حکومتی چنین تظاهراتی ناممکن بود. در شهری که یک شبه بیش از هزار راننده اتوبوسرانی شهر را دستگیر می‌کنند تا اعتصاب را سرکوب کنند، برای پراکنده ساختن خانواده‌های معترض در مقابل مجلس و یا دادگاه انقلاب تمام راه‌ها را می‌بنند، خنده دار است اگر بپذیریم تظاهرات تخریبی روز گذشته در تهران خود جوش بوده است. ادعائی که دولت کرده است! تظاهرات تخریبی دیروز تهران با یورش به ساختمان سفارت اطریش همراه شد. کشوری که مقر سازمان انرژی اتمی درآن است و هم اکنون رییس دوره‌ای اتحادیه اروپاست. درپایان هر حرکت سیاسی و حکومتی باید دید چه نتیجه ای حکومت و چه نتیجه ای قدرت‌های جهانی( امریکا و اروپا) از آن خواهند گرفت.
درایران، این تصور کودکانه در حال رشد است که این نوع حرکات امریکا را از تهاجم نظامی به ایران بازخواهد داشت و آنها را از خشم مسلمانان جهان خواهد ترساند. این تصورکوکانه نمی تواند استراتژی جهانی امریکا را درک و هضم کند و بموجب آن سیاست ملی تعیین کند.
آن بهره ای که امریکا از این نمایش‌ها می‌برد و احتمالا در سازمان دادن آن نقش پنهان دارد به مراتب جدی تر از آن تصورات کودکانه حکومت درایران است.
1- قانع ساختن اروپا و ناتو به تصمیم قطعی برای همگامی با امریکا در ضربه نظامی به ایران. 2- خلع سلاح سیاسی چین و روسیه و همراه ساختن آن‌ها با امریکا، با بزرگ نمائی نقش وپول ایران دراین حوادث و خطر اتمی شدن چنین دولت و حکومتی.3- ناچار ساختن کشورهای اروپائی به پذیرش شرایط جنگی و خروج اتباع خود از ایران و برخی کشورهای نزدیک به ایران مانند سوریه و لبنان. اقدامی که برای قانع ساختن مستقیم دولت‌ها برای چنین تصمیمی بسیار دشوار تر از بهره گیری از حوادث اخیر برای رسیدن به همین هدف بود.
آنها که کوکتل مولوتف دیروز در تهران حمل و به سفارت اطریش پرتاب کردند، اگر اوباشی باشند که دسترسی به این وسائل دارند که واویلا و اگر بسیج و سپاه است که با کوکتل مولوتف در تظاهرات خودجوش(!) شرکت کرده که دو برابر واویلا!


بازی بزرگ
ما که هیچ، شما بفرمائید
این همه خشونت، ازحب محمد است
؟
سین. ابراهیمی


یک تیم از 300 تیم
همین‌ها، خودشان درتظاهرات دیروز نقش آفرین نبودند؟

این یک تیم از 300 تیم موتورسوارهای گروه ضربت است که در کنار پلیس تهران فعال شده. آنها قرار است با هر حرکت ضد امنیتی و تخریب و انفجار و مزاحمت برای مردم مقابله کنند. سردار طلائی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ که دیروز خود در تظاهرات ضد کاریکاتوری شرکت داشته و با خبرنگاران نیز مصاحبه کرده، بد نبود می‌گفت: اگر این تظاهرات تخریبی است، علیه امنیت ملی و امنیت مردم است و کسانی با کوکتل مولوتف در آن شرکت داشته اند، چرا آن تیم‌هائی که به بهانه مقابله با همین عملیات سازمان داده شده اند، به مقابله برنخاستند و جلوی آنها را نگرفتند. مردم بپذیرند که این تیم‌ها خود ضد امنیت نیستند؟ و می‌خواهند امنیت برقرار کنند؟ همین تیم‌ها و موتور سوارهای ضربتی خودشان در تظاهرات دیروز تهران نقش آفرین نبودند؟


"کله جوش" فیزیکی بدون هسته اتمی
احمد شیرزاد


حاج بابائی:
نسل امروز- نسل دیروز
آرمان‌های بزرگ چگونه بر باد رفت
؟


البرادعی- Newsweek
تغییرات درموشک‌های ایران
برای کلاهک اتمی  فاش شده
افشای این اطلاعات و بیان این سخنان یعنی:
زمان قطعی حمله به ایران
باید جلو کشیده شود

اگر ایران در مقابل این خواست جهانی مقاومت کند و حالت خصمانه به خود بگیرد همه زیان خواهند دید ولی مطمئنا ایران بیش از جامعه جهانی متحمل ضرر خواهد شد.
اگر ایران مواد هسته ای در اختیار داشته باشند و برنامه تسلیحاتی موازی با فعالیت‌های هسته ای را دنبال کند بیش از چند ماه با ساخت سلاح اتمی فاصله ندارد.


بیانیه سازمان مجاهدین انقلاب
27 سال پس از انقلاب 57
خطر اینست:
بازتولید استبداد ومناسبات شاهانه


سفرهای نمايشی احمدی نژاد
برای تدارك تصفيه‌های خونين


جنگ بزرگ امریکا با‌رمز"دورنمای2010"


محمدرضا باهنر
اصولگرایان برای جنگ آماده شوند!
این جنگ ارزانی اصولگرایان
مردم ایران صلح را می‌خواهند


میزگرد کارگری
به حرفمان گوش نمی دهند
اعتراض را هم سرکوب می‌کنند


مجلس از این آگاه تر؟
عشرت شایق:
امریکائی‌ها چون نمی توانند نوابغ اتمی ما را ببرند عصبانی اند!


ارجاع به شورای امنیت - خطر حمله به ایران
دومین سقوط بورس تهران



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


حساب بانکی

A.KH.P

ِDeutsche Bank

Konto Nr 4593745

BLZ: 10070024

Germany

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany


    

 

 

انرژی هسته‌ ای
هم بله و هم نه!
و. نقطه ته خط

تاوانی که
برای حماقت‌ها
باید داد
و. گوشه

شهامت
بی شهادت
سین. ابراهیمی


بذر کینه
دراعماق جامعه
جمیله کدیور

ما نوجوانان دیروز و پدر و مادرهای امروز حتما بارها در معرض این سوال فرزندان خود قرار گرفته ایم که چرا انقلاب کردید؟ و ما نیز به تناسب گفته ایم: انقلاب کردیم که مستقل باشیم؛ انقلاب کردیم که آزاد باشیم؛ انقلاب کردیم که نظامی مبتنی بر رای مردم داشته باشیم؛ انقلاب کردیم تا باورهای دینی مان محترم شمرده شود و...
و آنگاه که سوال بعدی را می‌شنویم که آیا این همان چیزی است که می‌خواستید ؛ فقط به دور دست‌ها خیره می‌شویم و همین سوال را بارها با خود زمزمه می‌کنیم...
گاهی در این آشفته بازار بر غوغای دعواهای طرفداران جمهوریت و اسلامیت؛ لیبرال‌ها و اصولگراها؛ سنتی‌ها و متجددین؛ محافظه کاران و اصلاح طلبان؛ جمکرانی‌ها و غیر جمکرانی‌ها؛ مصباحی‌ها و سروشی‌ها انقلاب بزرگ سال ۵۷ را می‌بینم که چه غریبانه در غربت خود سر در گریبان فرو برده است.
شاید بتوان گفت مشکل از این جا شروع شد که مردم ما با شعار آزادی استقلال، جمهوری اسلامی و با نگاه به قرآن و نهج البلاغه انقلاب کردند. اما سال‌ها که گذشت دیدند به جای جمهوری با حکومت و قدرت رویارویند و نیز رساله جای قرآن را گرفته است. انقلابی که مشخصه اش محبت بود و در لوله ی تفنگ ارتشی‌ها شاخه گل قرار می‌داد کینه توزی در عمق استخوانش راه یافت....


لایحه بودجه دولت
آینده تیره وتار
مردم
بخور و ببر
بسیج


شانه‌های استخوانی
روزنامه نگاران
زیر تابوت
رکن چهارم جمهوری

و.تریبون آزاد