pyknet پيك نت

"فیلیپ ساندز" حقوقدان بین المللی

یک حقه قدیمی

انتشار کاریکاتورهای محمد

درتدارک حمله نظامی به ایران


 


پشت پرده تدارک حمله به ایران

نقش سازمان مخفی "بیلدرنبرگ"

درانتشار کاریکاتورهای محمد

وظیفه "مریت الدراپ" دانمارکی انجام شد

       پیک هفته 59------------    27 بهمن  1384 - 16 فوريه 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


صادق هدایت

در آخرین

تیر تفنگ

لامارتین

تازه‌ترين شماره مجله فرهنگي ادبي و هنري نافه (28) ويژه آذر و دي 84 با مديرمسوولي و سردبيري ناهيد توسلي منتشر شد.

در اين شماره كه دربرگيرنده بخش‌هاي ادبي، داستان و نقد، شعر و ترجمه شعر، فرهنگ و هنر و معرفي كتاب است، نقد ساختاري رمان كليدر محمود دولت‌آبادي و نگاهي به كتاب شهرزاد قصه بگو به قلم جواد اسحاقيان، بازخواني ترجمه چاپ‌نشده‌ صادق هدايت از آخرين تير تفنگ من نوشته لامارتين نوشته‌ جهانگير هدايت و در بخش شعر نيز با آثاري از جواد مجابي، كيومرث منشي‌زاده و محمدحسن مرتجا و نگاهي به مجموعه‌ شعرهاي منصور بني‌مجيدي به‌قلم اكبر اكسير و شعرهاي بهزاد خواجات منتشر شده است.


جمع آوری

آثار هنری

ارامنه ایران


جلیل شهناز

آهسته و لرزان

به خانه بازگشت

جليل شهناز استاد برجسته تار در ایران، پس از مدتی بستری بودن در بیمارستان پارس تهران به خانه بازگشت. او را بدنبال یک حمله قلبی به این بیمارستان منتقل کرده بودند.

جلیل شهناز که از صاحبان سبک ویژه در نوازندگی تار است و سالها در برنامه گلهای رادیو ایران حضر داشته، اکنون در خانه نیمه بستری است و به گفته همسرش، با دشواری می تواند چند قدمی راه برود و تعادل خود را حفظ کند، اما علیرغم این وضع، پزشکان او را به خانه باز گردانده اند. جلیل شهناز اکنون 85 سال دارد. او متولد 1300 در اصفهان است و از تک ماندگان دوران طلائی موسیقی ایران.


کانون نویسندگان

فراخوان

ضد سانسور

علیه استبداد

هوای ایران تاریک شده

گفتگو با سید علی صالحی


داستان واقعی

گوزن ها

بهروز وثوقی دریک جلسه  بررسی فیلم هائی که پیش از انقلاب در ایران بازی کرده، بخشی از خاطرات خود را در باره سانسور فیلم ها و برخوردهای امنیتی با بازیگران سینما و فیلمسازان را فاش ساخت.

"گوزن ها" شاید سیاسی ترین فیلمی بود که بهروز وثوقی در آن بازی کرد. سناریوی این فیلم از روی ماجرای به دام افتادن یکی از چریک های شهری سازمان چریک های فدائی خلق در سالهای دهه 50 تهیه شده بود. محاصره "احمدزیبرم" و کشته شدن او در خانه ای که به آن پناه برده بود. گزارش سانسور شده و محتاطانه این ماجرا نیز همان روز در روزنامه کیهان و اطلاعات منتشر شد. کیهان با جزئیات بیشتر و اطلاعات با احتیاط بیشتر. با انتشار این گزارش در مطبوعات عده ای از مطبوعاتی های آن دوران تحت پیگرد ساواک قرار گرفتند و حتی برای مدتی ممنوع القلم و کار در مطبوعات شدند. محمدبلوری که اکنون یکی از قدیمی های مطبوعات ایران محسوب می شود، و در آن ماجرا سردبیر صفحه حوادث کیهان بود، از جمله این ممنوع القلم بود.

کیمیائی نیز همین گزارش و حادثه را تبدیل به فیلمنامه ای بنام "گوزن ها" کرد و بهروز وثوقی در آن اوج توانائی خویش را به نمایش گذاشت.

بهروزوثوقی درجلسه بررسی فیلم های پیش از انقلاب خود، گفت:

تعداد زیادی از فیلمهایی که من "پیش از انقلاب بازی کردم، با مشکلاتی از سوی دولت مواجه شد. از جمله توقیف فیلم «گوزن ها».

ما برای فیلم گوزنها، مجبور به تغییر کامل 30 دقیقه از فیلم شدیم. این فیلم ابتدا نامش «تیرباران» بود، اما دستور آمد که باید نامش عوض شود. یک مسئله دیگر هم بود که می گفتند، «چرا در «گوزن ها» برای یک دزد این همه پاسبان می آید؟» البته ما هم پاسبانها را کم کردیم.

برای همین فیلم، یک روز یک آقایی به من زنگ زد، آدرس داد و گفت، فردا ساعت 8 صبح بیا در خانه ای در خیابان گلستان. من به آنجا رفتم، یک نفر در آنجا بود. مرا در اتاقی برد که فقط یک صندلی داشت. به من گفت اینجا بنشین الان کسی که با شما کار دارد پیدایش می شود. اما فرد مورد نظر تا ساعت 4 بعد از ظهر نیامد و من عصبانی شدم و گفتم آقا ما کاروزندگی داریم، اما او گفت: این اقا جلسه داشته و دارد می آید.

آن آقا بالاخره در ساعت6.7 آمد. یک آدم بسیار لاغر و نحیفی بود. اولین سوالش از من این بود که چرا در این فیلم بازی کرده اید؟ گفتم دلیل خاصی ندارد من فیلمهایی با موضوع متفاوت را بازی می کنم. او گفت : اگر در فیلمی تفنگ به تو بدهند و بگویند شاه را بکش تو می کشی؟ گفتم اگر موضوع متفاوت و خوبی داشته باشد بله این کار را می کنم.او گفت، نه خیر، اشتباه می کنی!

آن آقا به من گفت، ما برای شما احترام قائلیم ، اما این کارها را نکن. مثلاً یکی از یک میلیون کاری که می توانیم بکنیم آن است که ساعت 12 شب با کامیون روی ماشینت برویم  و بکشیمت. شیشه ی مشروبی هم در ماشینت می گذاریم که روزنامه ها و مردم بگویند، بازیگر خوب سینما در حالت مستی رانندگی  کرد و مرد.( سرودی که یاد مستان جمهوری اسلامی دادند!)

آنروز گذشت، اما من تا 8 ماه بعد از آن قضیه، هر وقت کامیونی در پشت سرم می دیدم، آنقدر گاز می دادم و کوچه پس کوچه می رفتم که خطر از بین برود.


 

ابتکار عمل در اختیار امریکاست

بزرگترین بلبشوی سیاسی

در تهران حاکم است!


تهران- مقابل سفارت آلمان- مشت و چماق و فریاد یک عده ای که آموزش دیده اند، گاه مقابل این سفارتخانه و گاه مقابل آن سفارتخانه، گاهی مقابل دانشگاه، شبی به داخل خوابگاه، روزی علیه اصلاحات، یک شب هم روی بام فروهر ها، 27 سال این منطق در جمهوری اسلامی حاکم بوده است. چاشنی اصلی این منطق زندان و ترور و اعدام و احیای سلطنت و استبداد بوده است و انزوای دانش و منطق و تعقل. جهان هم تسلیم این منطق خواهد شد؟ همان ها که سرنخ ماجرا در داخل و خارج در دستشان است و در دو خبر در دو سمت بالای همین شماره پیک نت می توانید ردپایشان را پیدا کنید، نه تنها تسلیم نمی شوند، بلکه خود مشوق و بهره گیرنده اصلی این صحنه ها و نمایش ها خواهند شد.


محمد خاتمی

نام توهین به پیامبر اسلام

"آزادی بیان" نیست

اصطلاح "فرهنگ منحط غرب" هم توهین است


گفتگو با علی مزروعی- اعتماد ملی- روزنا- مریم شبانی

اصلاح طلبان سکوت می کنند

مردم ببینند حکومت یکپارچه

کشور را به کجا خواهد برد!


هشدار تحکیم وحدت

آغاز تصفیه استادان دانشگاه ها


شب عید، کارگران حقوقشان را میخواهند

تحصن های کارگری در علسویه


برای کورکردن هدف گیری امریکا

پخش موشک های ایران در سراسر کشور آغاز شد


حماس و جنبش اصلاحی در فلسطین

ای کاش شیخ یاسین، زیرگوش احمدی نژاد هم زمزمه می کرد

م.تاجزاده


گفتگوی "هاوار" با محمد كریمیان رئیس فراكسیون كرد مجلس

هم کُرد و هم سنی!

کردها در زمان شاه یک عیب داشتند، حالا دو عیب پیدا کرده اند


بیانیه تحليلی حزب دموکراتيک مردم ايران

بازی با آتش جنگ و احساسات ملی

به امید تحکیم مواضع باد آورده

تحریم انتخابات به سود جناح تحجر و راست افراطی تمام شد

درگيری های نظامی احتمالی،  يک فاجعه ملی است. اقتدار ايران، درگرو ايجاد ايرانی آزاد و آباد و مستقل و ريشه کن سازی معضلاتی همچون فقر و بيکاری، اعتياد و فحشاء دامن گستر است، نه در داشتن جنگ افزار هسته ای.  پشت احمدی نژاد يك جريان سياسی، به غايت قشری مذهبی و خرافه گرا، با بازوی نظامی ـ امنيتی و مافيای اقتصادی رانت خوار قرار دارد. احمدی نژاد کارگزار اين جريان است، نه ناجی پابرهنگان و محرومان جنبش اصلاحی در درون جامعه.

بايد هوشمندانه خود را با شرايط دوران اُفت جنبش، که ممکن است کم و بيش طولانی هم باشد وفق داد و با قانون مندی های آن حرکت کرد. بايد از شعارها و اقدامات نسنجيده، تند و راديکال دوری گزيد، در غيراين صورت، خطرضربه پذيری جنبش و پراکندگی و ازهم پاشی زودرس آن درکمين است. ماجرای اعتصاب شرکت واحد، در نبود حداقل فضای آزاد برای انعکاس اخبار آن در میان مردم آخرین نمونه است. گرايش مردم به سوی يکی کردن حاکميت و سپردن مسئوليت ها به صاحبان واقعی قدرت و داشتن مخاطب يگانه از جمله دلائل نتایج انتخابات ریاست جمهوری نهم بود. اين همان ذهنيتی است که اقتدارگرايان، به ويژه راست افراطی، در به وجود آمدن زمينه‌های آن طی هشت سال، نقش جدی داشتند.


کارشناس مغزشوئی در سپاه پاسداران

سخنان مالیخولیائی حسن عباسی تئوریسین سپاه، بسیج و حزب الله


امنیت شده درویش بگیری و راننده کُشی

همایش مهم اتمی درمشهد از کدام سوراخ درز کرده؟


مصاحبه خبری فرمانده نیروی انتظامی

یورش به دراویش متحصن

سازش با مهاجمان سفارتخانه ها!

طی 10 ماه گذشته، جرم و جنایت در کشور10 در صد

و کشته شدن مردم در جاده ها 11 در صد رشد داشته است


گزارش استانداری قم

سرکوب- زندان

1200 درویش گنابادی در قم

پیوستند به 1200 راننده تهران


در نطنز

تزریق اتمی درایران آغاز شد


بعد از تغییر نام شیرینی دانمارکی

با گوجه فرنگی، شیرینی ناپلئونی

 تخمه ژاپنی و نخود فرنگی چه کنیم؟


لازم نیست احمدی نژاد برو، آنها خودشان آمدند!

کارگران گرسنه معدن زغال

با وعده سر خرمن برگشتند


شایعه حمله اینرنتی

فیلترینگ امنیتی در داخل

یورش اینترنتی از خارج


پیش بینی جنگی گروه تحقیق "تینگ- تنگ" اکسفورد

پیش بینی نابودی 20 نقطه حساس اتمی- نظامی ایران

با اولین حمله هزاران نظامی وغیرنظامی کشته خواهند شد


درمصاحبه سخنگوی دولت احمدی نژاد

راهپیمائی 22 بهمن بنام"جنگ طلبی" مصادره شد


ولادیمیرژیرنیوفسکی:

هفته اول فروردین ماه ایران بمباران خواهد شد


مردمی که 22 بهمن به خیابان آمدند

قرار است گوشت دم توپ اتمی شوند!


"اسکات ریتر" بازرس سابق سازمان ملل:

امریکا تا بمباران اتمی ایران پیش خواهد رفت


دبیراول حزب کمونیست روسیه

اطمینان داریم امریکا در تدارک حمله به ایران است


مصاحبه خبرنگار هفته نامه گاردين با آيت الله منتظري

با شعار می خواهند سر مردم را گرم کنند

پس چرا پول نفت را توی سفره مردم نمی آورید؟


پیمانکاران بسیجی!


شیرين عبادی: غنی سازی اما به شرط اصلاحات سیاسی

جهان از اتمی شدن

حاکمیت های نظامی وحشت دارد


نامه سرگشاده حزب کمونیست عراق

فرآیند دمکراسی درعراق آغاز شده است


"Peter Schwarz"- ترجمه: زادفر

ریـشـه هـای توطـئـه

بازی بزرگ با کاریکاتورهای محمد


بيانيه فرقه دموکرات آذربايجان

به مناسبت ۲۷ مین سالگرد انقلاب 57

شرایط بغرنج شده

درانتظار چالش های گریز ناپزیر د


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


حساب بانکی

A.KH.P

ِDeutsche Bank

Konto Nr 4593745

BLZ: 10070024

Germany

آدرس پستی

Postfach 200208
  13512 Berlin

Germany


    

 

 

استثمار خاموش

یک میلیون

و 800 هزار

کودک ایرانی

طلعت تقی نیا

براساس گزارش وضعيت کودکان محروم در ايران، 14 در صدکودکان ايراني کار مي کنند 500هزار کودک زير خط فقر به سر مي برند 80 در صدکودکان خياباني کودکان کارند ، سالانه به طور متوسط 20 تا30 هزار کودک خياباني از سطح شهرهاي بزرگ جمع آوري وسامان دهي مي شوند.

کودکاني که در خانواده هاي فقير زندگي مي کنند ومجبورند از 7 سالگي به کارهاي سنگين ونامناسب در کار گاه ها وکارخانه ها بپردازند ، بدتر از اين کودکاني که به خاطر در آمد کوچکي در خيابان ها پرسه زده وبه کارهايي چون واکسي ، گل فروشي ، آدامس فروشي وفروش مواد مخدر وگدايي مشغولند . گريه کردن والتماس کردن براي دريافت پول اندکي تمام خواسته هاي اين کودکان است ! کودکان کار حتي از رنج هم چيزي نمي دانند مگر شادي هم در زندگي آنها جايي دارد ! تحقير هاي گوناگون  و ديدن بچه هاي هم سن سال با موقعيتي کاملا متفاوت، نگاه بغض آلود وخشم فروخورده جايي براي شادي نگذاشته. کودکاني که حق وحقوشان رعايت نشده و از آموزش، بهداشت وتفريح سالم بي بهره اند و در مقابل کودکي هاي از دست رفته خود و نداشته هاي کودکي به کجا شکايت کنند؟

یک عضو هيت مديره کانون حمايت ازحقوق کودکان می گوید:

يک ميليون و800 هزار کودک کار در اين مملکت وجود دارد که 400 هزار نفر آنها کمتر از 5 1 دارند .

اين کودکان مجبورند براي تامين مشکلات مالي وبه لحاظ فقر فرهنگي وخانوادگي در چرخه کار غير عادلانه اقتصادي قرار گيرند و به دليل نبود کار توليدي در کشور به سمت کارهاي سياه و خلاف خياباني کشيده می شوند و براي لقمه اي نان تن به هر استثماري می دهند.(تریبون فمینیستی)


اعدام

 8هزار درخت

    درلويزان
قطع 8 هزار درخت جنگل لويزان تهران در ايام تعطيل محرم، توسط شهرداري تهران و با مجوز شوراي شهر تهران، بمنظور احداث اتوبان زين الدين در شرق تهران قطع شده است.

چند تن از نمایندگان مجلس بی خبر از همه جا که در دهه اول محرم سرگرم سورچرانی و سینه زنی و بهره برداری های عاشورائی بوده اند در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا پاسخ های بهت آمیز داده اند.

نمايندگان تهران در مجلس نسبت به فاجعه قطع نزديك به 8 هزار اصله درخت جنگل‌‏هاي لويزان تهران اظهار بي‌‏اطلاعي كردند.

سيد علي رياض يكي از نمايندگان گفت: هنوز با شهرداري در ارتباط با مساله قطع درختان در منطقه لويزان صحبت نكرده‌‏ام ولي به زودي آن را پي‌‏گيري خواهيم كرد.
مصباحي مقدم، ديگر نماينده تهران نيز در اين ارتباط  گفت: شما انتظار داريد اتفاقي كه در تعطيلات چند روز پيش اتفاق افتاده باشد را ما مطلع باشيم.اصلا در جريان نيستم ولي انشاءالله پيگيري مي‌‏كنيم.

البته علل عوامل اين مساله بايد بررسي شود ولي اگر كار خود شهراري براي توسعه اتوبان است طبعا اشكالي ندارد ولي به هرحال بايد براي جايگزين درختان قطع شده درخت بكارند.
 به هرحال بنده نسبت به اين قضيه بي‌‏اطلاعم و نمي‌‏توانم تحليلي نيز در اين ارتباط بدهم.

عباسعلي اختري، نماينده ديگري از مجمع نمايندگان استان تهران نيز گفت: بنده طي چند روز اخير كسالت داشتم و موضوع قطع درختان را نشنيده‌‏ام و در جريان موضوع نيستم.
نفيسه فياض بخش نماينده تهران نيز از پيگيري خبرنگاران براي اين موضوع قدرداني كرد
لاله افتخاري از ديگر نمايندگان استان تهران نيز در اين ارتباط گفت: بنده طي چند روز گذشته خارج از تهران بودم و اصلا در جريان اين خبر نيستم.


مدیریت

بحران زده

بر کشور

حکم می راند

و. جمهوریت

ايران دوران حساسي را در حال گذران است. ضعف مديريت حاكم بر كشور در چند ماه اخير سرنوشت كشور را در حالتي از ابهام قرار داده است. احمدي نژاد و يارانش نتوانستند براي چند ماه هم كه شده دستاوردهاي دوران خاتمي را به خوبي حفظ نمايند. شعارهاي اقتصادي دولت  عامه مردم را سرمست نموده است. هر روز از رسانه ها مي شنوند و مي خوانند كه فلان وام به زودي در اختيار خانواده ها قرار ميگيرند. به جوانان مي گويند كه ازدواج كنيد تا خانه هاي ارزان قيمت و شغلهاي پردرآمد را در اختيارتان قرار دهيم. گو آنكه اين مسئولين يا در باغ نيستند و يا انسانهاي عوام فريبيند. بودجه سال آينده را كساني تهيه نمودند و كساني در حال تصويب آن هستند كه الفباي بودجه نويسي را نمي دانند و به همين خاطر بسياري از كارشناسان از اين بودجه احساس خطر نمودند و رشد تورم را با توجه به اين نوع بودجه نويسي در سال آينده 29 درصد دانسته اند. در كنار اين مسائل  سو ءتدبير در سياست خارجي نيز سبب شد كه پرونده هسته اي ايران در باتلاقي قرار گيرد كه اميدي براي نجات آن متصور نيست. آقايان مدتهاست كه همراه با تعليق فعاليتهاي هسته اي عقلانيت خود را نيز به حالت تعليق در آوردند. هنگامي كه مسئول پرونده هسته اي ايران فردي باشد كه فرق بين NPT  و پروتكل الحاقي را نداند آيا بايد انتظاري بيش از اين داشت كه پرونده به شوراي امنيت نرود و بعد نيز رئيس جمهوري كه هنوز در سوم تير غرق است  بيانيه اي صادر كند كه ادبيات آن نشات گرفته از كم سوادي نويسنده آن است. البته از اين دست بي خرديها كم در جامعه ما وجود ندارد. هنگامي كه در قبال حركت زشت و اشتباه عده اي از روزنامه هاي اروپايي مرتكب عمل مشابه آن شويم و با آتش زدن پرچم يك كشور كه جداي از آنكه نماد ملي و ميهني آن جامعه است  به واسطه سمبل صليب مسحيت بر آن نماد ديني آن هم محسوب مي شود آيا توهيني مترادف با آن به دين و پيامبر يك عده ديگر از مردم جهان  انجام نداديم . هر چند وقتي مسئول اقتصادي كشور بگويد كه بايد نام شيريني دانماركي را به "گل محمدي " تغيير داد حساب يك عده جوان احساسي كه ديگر جاي خود دارد . بايد مطمئن بود كه با مديريت حاكم بر كشور آينده  بس دشوارتر در انتظار اين جامعه است .راه نجات چيست؟!

 

تصاویرممنوعه

بهمن 57

و نسل جدید

و. امید


فضای باز

 مذهبی

درکشورهای

 سنی نشین