pyknet پيك نت

اعضای شورای شهر از تركيب هيات مديره حذف می‌شوند
هيات مديره جديد اتوبوسرانی
بزودی انتخاب می‌شود



كماندوهای اسرائيلی
پشت دروازه‌های‌غربی ايران
ترجمه "بايرام منصوری"

      پیک هفته 55    ------- 15 دی 1384 - 5 ژانويه 2005

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


وداع با
مهين اسكوئی
باغ‌های آلبالو
درغياب اسكوئی
گل خواهند داد؟


فراخوان
 شب شعر برای گنجی


درمراسم يادبودعكاسهای قربانی سقوط هواپيما
عكاس‌های
 خبری ايران
روز4 شنبه
دوربين را
زمين می‌گذارند


درآستانه جشنواره فجر
سردار
ساز و آواز
منصوب شد
بزرگداشت موذن زاده اردبيلی
 و موسيقی مذهبي (نوحه، چاوشی‌خوانی ومولودی‌خوانی) در صدر برنامه‌های جشنواره قرار گرفت!


درويشيان
سر پيچ تند
وزارت ارشاد


 
 

با آخرين نامه جمهوری ‌اسلامی به آژانس ‌اتمی وموضع ‌گيری‌های جهانی
مردم درايران
خطر حمله و جنگ را
حالا ديگر جدی گرفته اند!

نشريه گاردين گزارشی را مستند به 55 برگ اسناد جاسوسی اتمی ايران منتشر كرده كه بموجب مندرج در آنها، اطلاعات دقيقی از زيرزمين‌های اتمی، موشك‌های بالستيك و تدارك توليد سلاح‌های اتمی دراختيار است.

اطلاعاتی كه درباره نتايج فعاليت‌های چند سال گذشته امريكا در بلوچستان ايران منتشر شده( درحد عدم امنيت سفر رئيس جمهور به منطقه) و همچنين گزارش‌هائی كه از فعاليت‌ها در كردستان و آذربايجان ايران بدست آمد، حمله نظامی به ايران، آغازگر سلسله رويدادهای نظامی خواهد شد كه از آن بوی چند پارچه شدن كشور به مشام‌های سياسی می‌رسد. در همين زمينه، جدا از اخبار مربوط به تداركات وسيع برای پخش تلويزيون‌های ماهواره‌ای به زبان‌های آذری و كردی، به اطلاعاتی كه درباره فعاليت‌های كماندوهای اسرائيلی در كردستان ايران، دراين شماره پيك نت منتشر شده نيز بايد توجه ويژه كرد.


سفير امريكا در تركيه:
در رابطه با ايران
تركيه خواستار همان چيزی است
كه امريكا خواستار آنست


درگذشت حاكم دوبی و اعلام جانشين او
آنكه آمد، بيش از آنكه رفت
چشم به جنوب ايران دارد!


كله احمدی نژاد بيرون آمده، اما
"
سر" بزرگ هنوز زير لحاف است


امام زمان
اسطوره‌ای بر فراز
منبر دروغ و تزوير

سين. ابراهيمی


مصاحبه رئيس كميته دفاعی مجلس:
اطلاعات مهم و تازه‌ای
در ارتباط باسقوط هواپيمای خبرنگاران


به سالروز خاموشی او رسيديم
فروغ
مرور يك بيوگرافی


اشتباه نشود
اين "عبا" را مصباح يزدی
برای دوران ولايت خود می‌بافد!
و. تاج زاده


مصاحبه مهدی كروبی
بزودی سابقه امثال مصباح يزدی منتشر می‌شود


ديدار باهنر و نبوی با مهدی كروبی


احمدی نژاد و شورای شهر تهران سنگ روی يخ شدند
استاديوم آزادی

ديدار موفق شهردار تهران با شركت واحدی‌های خشمگين
خونسردی و صداقت سردار قاليباف و آرامش و هشياری كارگران و كاركنان شركت واحد، توطئه حكومتی برای تبديل استاديوم آزادی به سالن كنفرانس برلين را ناكام گذاشت.


هندوستان تايمز فاش كرد
حمله نظامی به ايران به اطلاع ناتو رسانده شد


تاريخ يكصد ساله زنان و احزاب درايران
مرضيه مرتاضی لنگرودی- نشريه "نامه"


تائيد تلويحی وزيردادگستری و سخنگوی قوه قضائيه
اكبرگنجی درپايان نزديك  دوران محكوميت آزاد می‌شود
كريمی راد خبرنگاران پی جوی سقوط هواپيمای خبرنگاران را
فرستاد دنبال نخود سياه در سازمان قضائی نيروهای مسلح!


بيشترين گسترش درسنين 15 تا 34 سال است
تلفات رسمی ايدز در ايران  1457 نفر اعلام شد!


بورس پر رونق فروش دختران ايرانی در كراچی


رونق در دوبی، ركود درايران
آپارتمان سازی درايران
نه می‌سازند، نه می‌فروشند و نه می‌خرند
يكصد ميليارد دلار از بخش مسكن ايران
 خارج شده كه 80 درصد آن جذب دوبی شده است!


اقليت مجلس هفتم
جلسات مشترك دولت و مجلس را تحريم كرد


آخرين 6 هكتار را يك نماينده مجلس نابود كرد
صدها هزار هكتار جنگل  درجمهوری اسلامی نابود شده



لوموند دیپلماتیک فارسی ماه دسامبر
روی شبکه اینترنت قرار گرفت

لوموند دیپلماتیک فارسی ماه دسامبر با مقالات زیر روی سايت این نشریه در شبکه اینترنت قرار گرفت. هیات تحریریه این نشریه اعلام داشته است که بدلیل فیلترینگ شدن لوموند فارسی از اين پس مقالات آن با ايميل ارسال خواهد شد و در همین زمینه خواهان یاری برای پخش شده است. ( آنها که مدعی فیلتر سایت های ضد اخلاقی و جنسی بودند و پشت این بهانه پنهان شده بودند، حتی مقالات سیاسی نشریه ای مانند لوموند را هم تاب نیآورده اند!)

1-شکنجه -2درباب تمجيد از رمان3- پل نيزان، روشنفکر و جدل گرا 4 - حمله طرح ريري شده به5- رژيم سوريه 6 - تقسيم دوباره کارت ها در آسيا 7 -رمزگشائي -8ريشه هاي خشم9 - شکستن10- آپارتايد فرانسوي11- چگونگی بهره برداري راست آمريکا از شورش ها  12- چک وچانه زدن براي کالائي کردن جهان 13- نبرد براي بقاي پنبه آفريقائي 14- حرص و طمع به بخش خدمات 15- خلاقيت سينماي فلسطيني هاي اسرائيل 16- قاچاق طلا بين کنگو و اوگاندا 17- انقلاب با ترانه سرائي18- مغز، دروغ و مبارزه با تروريسم 19- برنامه جديد براي مدرسه 20- از انتحار و انتقام گفتن 21- رازهای القاعده 22- فهرست اعمال يک ديکتاتوري 23- در مورد نظامي گري آمريکا24-  -رزمناو پوتمکين25سلاخي آزادي هاي مدن 26- ايماني کور در پيشرفت‌هاي علمي27-سيري به درون اخبار تلويزيوني28- حق امتياز هاي داروئي ای که مي تواند کشنده باشد.




سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

تماس با ما

دیدگاه ها


اين طراران
نا آلودگی
محمدعلی باب
را هم ندارند!
سهراب بشارتی

اين مرد كيست؟ من نيز بنا به عادت سايت بازتاب، اين تيتر را برای مقاله خود انتخاب كردم. كسانی كه رويدادهای ايران را پيگيری می‌كنند شاهد پخش قسمت‌هايی از يك فيلم در مورد سخنان اسفنديار رحيم مشايی، از ياران ديرين محمود احمدی نژاد بوده اند. وی در اين فيلم ظاهرا حكم به پايان اسلامگرايی در جهان داده است. سخنانی كه با واكنش‌هايی گسترده روبروی شده است. سايت بازتاب او را از اعضای انجمن حجتيه، عامل سواستفاده‌های مالی و ... معرفی می‌كند.
اما براستی اين مرد كيست؟
پاسخ ساده است. يكی از دستچين شدگان تشكيلاتی كه تصرف كامل قدرت را در ايران هدف خود قرار داده است.
منظور از پايان اسلامگرايی چيست؟
آيا هدف نفی اسلام است؟
نه!
در واقع اينچنين بحث‌های ساده‌ای هميشه در بين طلبه‌ها و معتقدان مذهب تشيع جريان داشته است و مضمون آن امكان ظهور امام غايب در شرايطی است كه شيعه در اقليت كامل است.
آيا اين حرف‌ها درك شخصی ايشان است؟
خير!
درواقع مشابه اين سخنان و نظرات مدت نسبتا زيادی است كه در جلسات خصوصی توجيهی و آموزشی گفته می‌شود. معلوم نيست چرا بازتاب نظر احمد خاتمی امام جمعه جديد تهران را در اين مورد نمی‌پرسد؟! اگر به او نيز دسترس ندارد ميتواند به حجج اسلام محسن غفوريان و يا غروی شاگردان مصباح يزدی مراجعه كند. اينان همه از فضلای حجتيه‌ای حوزه علميه قم محسوب می‌شوند، كه دستشان را با حمايت و يا غفلت علی خامنه‌ای كاملا از زير عبا در آورده اند.
نظراتی از اين قييل كه برای ظهور امام زمان ضرورتی به اكثريت يافتن شيعه در جهان نيست خود درواقع پيش نياز بحث اصلی، يعنی وجود ارتباطاتی بين برخی "بزرگان" با امام غايب است و در همين چارچوب قابل درك و بررسی است. بسياری اين سخنان را از نوع همان‌هايی می‌دانند كه قبلا از طرف هواداران "باب" و جنبش "بابيه" بيان می‌گرديد. هرچند شباهت ميان اين نظرات غيرقابل انكار است، اما نگاهی به رهبران فكری دو جريان از تفاوت‌های عميق حكايت دارد. در اين عرصه از جمله می‌توان به شيخ احمد احسايی و كاظم رشتی اشاره كرد.
شيخ احسايی از علمای تراز اول شعيه بود و هوادارانی‌بی‌شمار داشت. او با تلفيق فلسفه يونانی و حكمت اسلامی توانست در عصر خود پاسخی نسبتا كم نظير – در چارچوب ديدگاه‌های مذهبی - برای توضيح مسايلی نظير معراج پيامبر بيان كند و كوشيد به مسايلی نظير خرق و التيام آسمان‌ها در صورت معراج پيامبر پاسخ دهد. درك خاص او از معاد و نيز و آنچه عنصر "هور و قليايی» معرفی می‌كند تلاشی برای توجيه اينگونه مسايل از طريقی ديگر بود كه البته با واكنش شديد ديگر مراجع شيعه روبرو شد. در مورد شيخ كاظم رشتی نوآوری و تبيين جديدی از مسايل دينی به چشم نمی خورد و نقش او همان ادامه گفته‌های شيخ احمد احسايی است و گاه سخنان او مثل نقل و نبات در محافل و جمع‌های خيابانی است كه بيشتر شبيه گفته‌های آيت الله مشكينی است. در هر دو حال هيچيك از اين دو، يعنی نه احسايی و نه كاظم رشتی اشتهاری به فساد نداشته اند.
اما از مدعيان نظری بابيه دوران اخير، حتی در زمينه علوم مذهبی مطلب قابل توجهی ملاحظه نگرديده است. نه فقيهی و نه محدثی و نه فيلسوفی. جمعی از روحانيان متوسط مشهور به فساد از مصباح يزدی تا جنتی نظريه پرداز آن محسوب می‌شوند، با اين تفاوت بزرگ كه در گروه اخير عنصر وقاحت و گستاخی بسيار برجسته است. هر چند در هفته‌های اخير ادعاهای مهدويت تا حدودی فروكش كرده و مجددا به شعارهايی مثل عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی روی آورده شده است، اما هيچيك از عدالت جويان و مبارزين با فساد اقتصادی خواهان روشن شدن دلايل ناپديدی صدها ميليارد تومان از شهرداری تهران نگرديده است. خبرها محدود شده است به دستگيری زنی كه مدعی داشتن دستخط از امام زمان بوده و يا روزنامه جمهوری اسلامی از وجود 150 مدعی امامت در تهران سخن گفته است. ديگر نه نقل خواب از بزرگی است و نه كودكی و نه نشانه‌ای از ظهور. شايد كه امام در ديدار با ابواب خود دستور تقيه داده اند! و اين تفاوت سوم بين اين دو گروه رهبران است. اگر در رهبران مشهور شيخيه در ايران بنامی همچون "ثقه الاسلام" روحانی ازاديخواهی برخورد می‌كنيم كه در جريان انقلاب مشروطه در تبريز و بدست روسها بدار كشيده شد در بين رهبران انجمن حجتيه و ميراث داران فعلی آن حتی يك نام مشهور به نيكی يافت نمی شود.


يا ابوالفضل
فكری به حال
اينهمه
كلاهبرداری بكن
النا مفتون

پشت بسياری از سواری‌ها، وانت‌ها و اتوبوس‌ها و مينی‌بوس‌ها در ايران نوشته شده بيمه ابوالفضل. بيشترين بيمه‌شدگان ايران همين بيمه را دارند، اما بيشترين آمار تصادفات و كشته‌های مربوط به تصادف شهری و جاده‌ای نيز در بين كشورهای منطقه و شايد جهان متعلق به ايران است.
بيشترين ورزشكارانی هم كه روی لباس ورزشيشان آرم مؤسسه ابوالفضل را حك كرده‌اند ورزشكاران ايرانی‌‌اند. اعتقاد بر اين است كه جهانيان از عمق ايمان و تقوای ورزشكاران ايرانی در شگفت‌اند و هر بار پيروزيی، هر چند اندك به دست می‌آيد، آن را اول به ائمه و دوم به رهبری كه با ائمه "ندار" است نسبت می‌دهند. بالاترين ورزشكاران دوپينگی جهان هم البته متعلق به ورزشكاران ايرانی است. اين نشان می‌دهد كه اين جور ظاهرسازی‌ها دست‌كم در عرصه جهانی كارساز نيست و فقط باعث می‌شود كه آبروی ابوالفضل هم در سطح جهان برود و معلوم شود كه يا ابولفضل گفتن خشك و خالی يا نوشتن نام او جای آموزش و تمرين و سرمايه گذاری برای ورزش و مراعات قوانين از سوی خُرد و كلان (مردم عادی و آقايان نظامی و غير نظامی حكومتی) ... را نمی‌گيرد. نام ابوالفضل شايد "نان دانی» خوبی باشد، يا پوششی برای انواع تقلب‌ها و كلاهبرداری‌ها باشد، اما تضمين‌كننده ايمنی رانندگی و پيروزی در ورزش نيست.