pyknet پيك نت

اتوبوس‌های شركت واحد
حركت با چراغ روشن
و تابلوی "احيای سنديكا"



ديدار مهم در كاخ سفيد
عليه ايران
بوش درتلاش وحدت عمل
جمهوريخواهان و دمكرات‌ها

      پیک هفته 55    ------- 18 دی 1384 - 8 ژانويه 2006

  infos@peiknet.com  

هنر و اندیشه


نمايش فيلم
"زمستان است"
رسيده‌ايم به سرمای
زمستان اخوان‌ثالث


در امام زاده طاهر
مهين اسكويی
به جمع
بزرگان‌ و قربانيان
پيوست


وداع با
مهين اسكوئی
باغ‌های آلبالو
درغياب اسكوئی
گل خواهند داد؟


فراخوان
 شب شعر برای گنجی


درمراسم يادبودعكاسهای قربانی سقوط هواپيما
عكاس‌های
 خبری ايران
روز4 شنبه
دوربين را
زمين می‌گذارند



 
 

قبول طرح روسيه؟
24 ساعت مذاكرات مهم
برسرسوخت اتمی ايران

هيات روسيه، در آخرين ساعات تبادل نظر 5 قدرت اتمی جهان برای صدور هشدارنامه خطاب به ايران و بدنبال اعلام تفاهم ايران با كليات طرح انتقال سوخت اتمی ايران به روسيه وارد ايران شد. برای حفظ اسرار اتمی و جلوگيری از جنجال آفرينی‌های احمدی نژاد و مصباح يزدی و حواريون او، وزير خارجه دولت احمدی نژاد را از مذاكرات و ديدارها حذف كردند.


آخرين تلاش‌ها و مذاكرات روسيه درتهران
بيانيه هشدار باش
5 قدرت اتمی جهان به ايران


رايس:
ديپلماسی اتمی
فرصت‌های بزرگ ايران
درسال 2005 به پايان رسيد


انجمن‌های اسلامی دانشجوئی
از پرواز بر فراز ابرها
تا حضور لنگ لنگان در دانشگاه‌ها
مجيد حاج بابائی


مصاحبه افشاگرانه مهدی كروبی در تهران
رهبرمصباح – رئيس جمهوراحمدی نژاد
امريكا و انگليس جز اين چه می‌خواهند؟
واقعيات پشت پرده مصباح يزدی


حمايت نماينده رهبر در سپاه
از جمهوريت و مصباح يزدی!


باتهام ارتباط با خريدهای اتمی
 دارائی دو شركت ايرانی
بدستور امريكا توقيف شد


شورای حقوق بشر سازمان ملل
بزودی كار خود را آغاز خواهد كرد


گفت‌وگوی چشم انداز با محمدعلی عمويی
مخالفان جمهوری از همان ابتدای انقلاب برای رسيدن
 به نقطه‌ای كه درآن هستيم خيزبرداشته بودند

از دل جدالی
 27 ساله
اوضاع كنونی بيرون آمده!

هراندازه نيروهای انقلاب پراكنده بودند و ساده انديش، نيروی راست مسنجم و با برنامه عمل كرد. آنها اجازه تشكيل يك جبهه انقلاب را به نيروهای انقلاب ندادند، اما درعوض، خودشان بصورت يك جبهه منسجم عمل كردند.
من به‌عنوان مسئوليتی كه در شعبه روابط عمومی داشتم مراجعاتی به وزارت كشور
، به مجلس، به آقايان‌هاشمی رفسنجانی، بهشتی، منتظری، فروهر ـ به‌عنوان يكی از اعضای دولت موقت ـ داشتم. آقای بهشتی به من گفت: "آقای عمويی! اطمينان داشته باشيد آن روزی كه ما بتوانيم اصول قانون‌اساسی را به اجرا بگذاريم همه حقوقی كه قانون‌اساسی برای شما به‌عنوان شهروند و جريان سياسی قانونی قائل است عملی خواهد شد."
اگر آيت الله بهشتی هم زنده مانده بود، شايد موثرتر می‌توانست عمل كند و مقداری جلوی اين چرخش را بگيرد، اما بهرحال به اين سمت می‌رفتيم.

پيمان - عمويی - سامی - زندان شماره 4 قصر - تهران - 1346

حزب‌توده ايران سابقه بسيار پرافتخاری در دهه 20 داشت و توانسته بود شعبه‌هايش را در اقصا نقاط ايران داير بكند، از امكان فضای نسبتاً باز سياسی بعد از شهريور 20 حداكثر بهره‌برداری را بكند و به صورت منسجم‌ترين سازمان سياسی كشور در بيايد. اما بعد از 28 مرداد بعد از ضرباتی كه در سال 1333 بر سازمان نظامی وارد شد و بعد از اين‌كه بخش اطلاعات سازمان زنان و سازمان جوانان حزب زير ضربه قرار گرفت، هيچ جريان سياسی ديگری نتوانست جايگزين يك چنين جريان سياسی گسترده سراسری در كشور بشود.
 بعد از انقلاب مجاهدين خلق به بدنه بزرگی تبديل شد كه سر كوچكی داشت. من نمی توانم قبول كنم كه سازمانی عميقا طرفدار مقاومت در برابر امپرياليسم باشد و اكنون كارش به اينجا كشيده باشد كه دنبال مشروعيت از امريكاست. اين پوسيدگی ريشه دار است. پيش از آن نيز،
تغيير ايدئولوژی در سازمان مجاهدين خلق يك حادثه مخرب وحشتناك بود.


شناسنامه تهران
قتل، جيب بری، كيف قاپی  تجاوز، دخترربائی، سرقت


رهبر به مصباح: شما جانشين آيت الله مطهری هستيد
رئيس مافيای شكر:
هركس بگويد"جمهوری" ملحد است و مرتكب شرك شده!


انجمن حاميان حقوق بشر در اصفهان تشكيل شد
در فرودگاه مهرآباد
اجازه پرواز بطرف اصفهان به شيرين عبادی ندادند


بيانيه تحليلی نهضت آزادی ايران
كارنامه 6 ماهه دولت احمدی نژاد
امنيت سياسی می‌خواهيم تا بدون لكنت زبان بگوئيم
ايران را به كجا می‌بريد!


مصاحبه سخنگوی سازمان مجاهدين انقلاب
قدرت می‌گويد:
حرف فقط زور ما حزب فقط بيت من


گزارش ديدار هفتگی در بيت آيت الله خمينی
اخبار مهم مملكت
مردم حدس می‌زنند
درمحافل مستند می‌دانند


مصباح يزدی  
آن 12 روحانی  و اين تازه به دولت رسيده
و.الپر


عبدالحليم خدام
دست امريكا از اين آستين درآمد:
مرد خشن، اما تبعيدی سوريه!


ورود زنان به كافی نت‌ها در مراغه ممنوع شد!



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

   

تماس با ما - اشتراك پيك

دیدگاه ها


عبدالحليم خدام
در نظام‌های
غيردمكراتيك
مكتوب- مهاجرانی

مصاحبه‌ عبدالحليم خدام زلزله‌ جديدی پديد آورده است. چند ماهی بود كه خدام در پاريس به سر می‌برد. واقعيت اين است كه تحولات سياسی در سوريه پس از حافظ اسد با جراحی‌های مهمی همراه بود. در همان هفته‌ نخست پس از در گذشت حافظ اسد، نخست وزير سوريه خودكشی كرد. وزير تبليغات و راديو تلويزيون ناپديد شد. و ... پس از ترور رفيق حريری هم غازی كنعان وزير وقت كشور و مسئول امنيتی پرونده لبنان خودكشی كرد. اين موارد سرانجام با مصاحبه‌ خدام عمق و بعد تازه‌ای يافت. چنان كه انتظار می‌رفت، بلا فاصله پس از مصاحبه‌، خدام، خائن نسبت به كشور و حزب و ارزش‌های انقلابی و ملی معرفی شد. از حزب بعث اخراج شد. جمعيتی كه تلويزيون سوريه آن‌ها را گروه‌های مردمی خواند، می‌خواستند قصر خدام را در بانياس آتش بزنند كه پليس مانع شد. وزير دادگستری سوريه درخواست كرد كه محاكمه‌ خدام به اتهام خيانت عظمی بررسی شود. گويی فاصله‌ خدام با همه‌ اين اتهامات فقط همان مصاحبه با شبكه‌ العربيه بوده است. روزنامه الثوره هم خدام را عامل اجرای يك توطئه‌ی آمريكايی - اسراييلی خواند و ...
اين داستان سياست در مشرق زمين است. اگر با قدرت بودی همه چيز هست. و اگر بر قدرت شدی همه‌ بدی‌های عالم در تو خلاصه می‌شود. نكته‌ غريب اين است كه مطلقا اشاره‌ای به اصل سخن خدام نمی‌شود. فقط مسابقه‌ جديدی است كه همه می‌خواهند با سرعت برچسب تازه‌ای به خدام بزنند. كسی كه بيش از سه دهه در زمان حافظ اسد، عملا نفر دوم سوريه و نيز مسئول پرونده‌ لبنان بوده است. آن چه در سوريه پيش آمده است، دليل روشنی است كه چنانچه حكومت‌ها از دموكراسی فاصله بگيرند، هزينه‌های سنگينی را بايد تحمل كنند.


فاجعه
نظامی- سياسی
با حمله
اسرائيل به ايران
علی اميرزاده

باند نظامی امنيتی برای سلطه کامل بر نظام جمهوری اسلامی نيازمند حملات هوائی اسرائيل به ايران است. چرا که چنين حمله ای تندروهای جمهوری اسلامی را در افکار عمومی بسياری از کشورهای اسلامي- بجز در ايران- محبوب می کند ودر درون نظام سياسی موضع تندروها را برای قبضه کردن کامل قدرت تقويت می کند.

اشتباه نکنيد! سخنان احمدی نژاد عليه موجوديت اسرائيل در تريبون های جهانی نه از سر غفلت وبی اطلاعی است و نه اشتباه لپی و و يا گاف سياسی .
هم رئيس جمهور شدن احمدی نژاد کاملا برنامه ريزی و سازمان دهی شده بود و هم حرفهائی که وی مخصوصا عليه موجوديت و کيان اسرائيل بر زبان می راند کاملا هدفمند و حساب شده است.
احمدی نژاد مهره يک باند نظامي- امنيتی بنيادگراست که از مدتها پيش در کمين قبضه کامل قدرت در جمهوری اسلامی بوده است. اين جريان پس از انتخابات اخير رياست جمهوری بر اين تصور بود که می تواند با کنار زدن سريع رقبا و جناح مقابل نظام حاکم را يکدست کرده و همه اهرم های قدرت را در اختيار بگيرد. اما به دو دليل زير چنين نشد و تحولاتی در بالا به وقوع پيوست که راه بر هدف های اين جريان سد شد:
۱- نگرانی اکثريت هيئت حاکمه ايران از انتخاب احمدی نژاد و قدرت گری نظاميان موجب آن شد که :
ائتلاف اعلام نشده وسيعی از روحانيان مدرن و سنتی و مديران و کارگزاران نظام حاکم به رهبری هاشمی رفسنجانی شکل گيرد و راه را بر غلبه کامل نظاميان سد کند. اکثريت اعضای مجلس و اکثريت اعضای خبرگان که بخاطر مخالفت با کابينه خاتمی و اصلاح طلبان به نظر می رسيد با جريان نظامی همراه هستند پس از انتخاب احمدی نژاد در موضع مخالف نظاميان قرار گرفته و عملا در چارچوب همين ائتلاف وسيع قرار گرفتند.
۲- علی خامنه ای که در گذشته برای به حاشيه راندن و تضعيف رقبا و منتقدان خود در حاکميت به قدرت سرکوب و ارعاب نظاميان متکی شده بود و همين امر نيز مايه زياده خواهی و پيش روی بيش از پيش نظاميان و نيروهای امنيتی شد، پس از انتخاب احمدی نژاد زيرفشار ائتلاف روحانيان و مديران نظام از باند نظامی فاصله گرفت و بی طرفی اختيار کرد. خامنه ای در حالی که زير فشار ائتلاف روحانيون و مديران برای دست کشيدن از حمايت از نظاميان قرار گرفته بود خود نيز از قدرت گيری آنان دچار دلهره و نگرانی شده بود.
بدينسان بود که "مجمع تشخيص مصلحت نظام" به رياست هاشمی رفسنجانی و نيز "مجلس شورای اسلامی» فرصت يافتند در فضائی که بی طرفی "رهبر" پديد آورده بود در برابر پيشروی و قدرت گيری بيشتر نظاميان مقاومت کنند. مجلس با رد صلاحيت سه گزينه احمدی نژاد برای وزارت نفت و مجمع تشخيص مصلحت به رياست هاشمی با دارا شدن بخشی از اختياران رهبر و رئيس جمهور پيشروی نظاميان را متوقف کردند.
از آن زمان به بعد باند نظامی امنيتی بر آن شده است تا با توسل به تنش فزايی در مناسبات ايران و جهان خارج و نظامی تر کردن فضای کشور شرايط درونی را برای زير فشار قرار دادن جناح مقابل و قبضه کامل قدرت مناسب کند. اين که احمدی نژاد از تريبون های داخلی و خارجی مدام عليه موجوديت اسرائيل به سخنان تحريک آميز دست می زند، به همين منظور است.
باند نظامی امنيتی برای سلطه کامل بر نظام جمهوری اسلامی نيازمند حملات هوائی اسرائيل به ايران است. چرا که چنين حمله ای تندروهای جمهوری اسلامی را در افکار عمومی بسياری از کشورهای اسلامي- بجز در ايران- محبوب می کند ودر درون نظام سياسی موضع تندروها را برای قبضه کردن کامل قدرت تقويت می کند. برعکس ادامه تحريکات باند نظامی اگر مايه وحدت جهانی عليه رژيم اسلامی و دفاع از حقوق بشر و پشتيبانی از فضای باز سياسی در ايران شود و بويژه با واکنش نظامی خارج همراه نگردد افول باند نظامی را در ايران حتمی، تسريع و آسان می کند.



اين طراران
نا آلودگی
محمدعلی باب
را هم ندارند!
سهراب بشارتی