ايران

پيك

                         
 

مهم ترين خبر3 روز آينده
رقابت رهبر و هاشمي
راهگشای موسوی خواهد شد؟

 
 

درحاليكه سه روز ديگر از مهلت ثبت نام كانديداهای رياست جمهوری باقی نمانده و چهره هائی مانند هاشمی رفسنجانی و معين ثبت نام كرده اند، امكان ثبت نام ميرحسين موسوی نيز رو به افزايش گذاشته است. باحتمال بسيار، بيت رهبر و شخص رهبر كه تاكنون با پذيرش شرايط ميرحسين موسوی و ثبت نام وی موافق نبودند، اكنون با انگيزه شكستن رای هاشمی رفسنجانی بی انگيزه برای قبول حضور ميرحسين موسوی نيستند. يگانه بيم آنست كه در صورت به ميدان آمدن ميرحسين موسوی، هاشمی رفسنجانی در يك اقدام ضربه ای اعلام حمايت از وی كرده و خود كنار بكشد. دراين صورت تمام جناح راست به شمول بيت رهبری و رهبر به نتيجه معكوس رسيده و عرصه را باخته اند! اگر چنين نكنند نيز اكثريت آرائی كه جناح راست برای آن كيسه دوخته به سود هاشمی رفسنجانی برباد می رود.

همزمان با اين ارزيابی ها، جمعی از دانشگاهيان بدنبال دعوت از مهندس ميرحسين موسوی برای پذيرش كانديداتوری رياست جمهوری، روزگذشته با وی ديدار كردند.

دكتر علي‌محمد حاضری، از چهره های استوار اصلاحات، پس از اين ديدار گفت: در نهايتا استنباط شركت‌كنندگان در اين ديدار يك ساعته اين بود كه موانع خيلی جدی برای حضور ايشان باقی نمانده است و اميدواريم كه با تمهيد لوازم حضور، اين حضور محقق شود.

همچنين جمعی از ايثارگران و خانواده‌های شهدای جنگ جنوب تهران  نيز بيانيه ای در دعوت از ميرحسين موسوی برای ثبت نام خود در انتخابات رياست جمهوری منتشر كردند.

 دراين بيانيه آمده است:

بر اين باوريم كه امروز اگر ندای درونمان را با شما و ملت عظيم‌الشأن ايران در ميان نگذاريم چه بسا در اتمام كاری كه هر يك به نوعی توفيق حضور در آن را داشته‌ايم، سستی به خرج داده باشيم.

ما نمي‌دانيم كه بين شما و امام راحل كه قرار بود عند الملاقات نكاتی را به شما گوشزد كنند چه گذشت. اما به ياد می آوريم كه در پاسخ به نامه‌ی حضرتش نوشتيد كه در هر حال مطيع هستيد و مريد و مقلد. و از آن تاريخ يعنی، نيمه‌ی شهريور 1367 تا نيمه‌ی خرداد 1368 و تا پايان كار دولتتان، الحق و الانصاف چنان بوديد كه گفتيد.

اما امروز چطور؟

اگر كار دولتتان در آن هنگام به پايان رسيد، آيا مسؤوليتتان نيز در قبال اسلام، انقلاب، نظام و مردم خاتمه يافت؟ شما از طرف رهبر كبير انقلاب مسؤوليت يافتيد كه به تمامی امور حماسه‌سازان و شهيدان زنده انقلاب رسيدگی كامل كنيد؛ آيا امروز در پاسخ به دعوت خيل آنان و خانواده‌هايشان احساس مسؤوليت نمي‌كنيد؟

ما نيز با ياد زحمات طاقت‌فرسای شما و تأييد و حمايت مجدد بر حضورتان در صحنه به عنوان يك تكليف الهی تأكيد و اصرار مي‌ورزيم و ايثارگرانمان، جانبازانمان، خون شهيدانمان و خون دل‌های خود و رهبر پيرمان را حجتی بين خود، خدا و شما برای اجابت اين دعوت و پذيرش مسؤوليت قرار مي‌دهيم.

21 ارديبهشت 1384

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی