ايران

پيك

                         
 

ديدارغافلگير كننده جمعی ازگردانندگان ستاد انتخاباتی خاتمی با هاشمی رفسنجانی
برای انسجام ملي
نه انسداد سياسی می آيم!
با بستن فضای سياسی كشور مخالفم

 
 

شرايط در كشور و جهان تغيير كرده و برای شرايط جديد سازوكار جديدی لازم است. در پرسش و پاسخ و مصاحبه‌‏های صريح حقيقت روشن می شود.

‌‏

هاشمی رفسنجانی در ديدار فعالان انتخاباتی ستاد سيدمحمد خاتمي(دور هشتم) و پاسخ به دعوت از وی جهت حضور در انتخابات گفت:

برای مصلحت كشور و نظام، لحظه‌‏ها را غنيمت مي‌‏شمارم تا بلكه وضعيت ملوك‌‏الطوايفی خاتمه يابد و در دو سه روز آينده به تصميم مي‌‏رسم و همه چيز روشن مي‌‏شود. اداره كشور در اين مقطع حساس نيازمند هماهنگی و انسجام ملی است. با كمال تاسف در حل مشكلات سعی بر هماهنگی نيست بلكه اهتمام در مچ‌‏گيری است.

انسداد سياسی به هيچ وجه برای كشور راهگشا نيست، بلكه فضای باز سياسی با رعايت نظم و انضباط ضروری است. مهمترين اصلاحات در جامعه، سهيم و شريك كردن مردم در سرنوشت‌‏شان است. همانگونه كه برای زنان در جمهوری اسلامی با وارد شدن در محيط دانشگاه‌‏ها، تحصيلات عالی و عرصه‌‏های سياسی، اجتماعی و فرهنگی بن بست‌‏شكنی شد، در بقيه امور نيز چنين بايد كرد.

پرسش و پاسخ و مصاحبه‌‏های صريح و بدون سانسور، راه حق را روشن مي‌‏كند و جوانان نيز از اين طريق هم به پاسخ سوالات خود مي‌‏رسند و هم انتخاب مسير مي‌‏كنند.

شرايط در كشور و جهان تغيير كرده و برای شرايط جديد سازوكار جديدی لازم است.
 با وجود هزينه‌‏های هنگفت در مسائل جاری و يارانه‌‏ها و اختصاص بخش ناچيزی به عمران و زيربناها متاسفانه اقشار مختلف رضايت‌‏مندی مطلوب ندارند.لازم است با ميدان دادن به بخش خصوصی، استفاده از اعتبارات جهانی و برقراری امنيت سرمايه‌‏گذاری، اين اشكال را برطرف كرد و در كشور رونق ايجاد كرد.

سرمايه‌‏گذاری نيازمند امنيت و امنيت نيازمند آينده روشن و اميدبخش است.
در ابتدای اين ديدار رباطی، يكی از فعالان جبهه دوم خرداد و ستاد انتخاباتی خاتمی با ارائه گزارشی از فضای سياسی جامعه بر ضرورت حضور هاشمی رفسنجانی در نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوری تاكيد كرد. حاضران نيز تاكيد كردند؛ عدم حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات به مشاركت حداكثری آسيب جدی وارد خواهد كرد.

رباطی: تشخيص ضرورت حضور شما در انتخابات حاصل يك فرآيند ويژه بوده و تصميم به دعوت از شما برای حضور در انتخابات حاصل جلسات متعدد و فشرده است. اين شرايط حضور فردی با توان مديريتی بالا، كارآمد و با تجربه را مي‌‏طلبد.

به دليل فقدان ساز و كار مناسب بتدريج بين مردم و مسوولان فاصله افتاده است و ما آماده‌‏ايم به فراخور توان خود در پر كردن اين مشكلات موثر باشم.

  
 
                      بازگشت به صفحه اول
Internet
Explorer 5

 

ی