pyknet پيك نت

وكلای زهرا كاظمی در دادگاه تجديد نظر
اگر رئيس قوه قضائيه اقدام نكند
نام قاتلين زهرا كاظمی را
رسما اعلام خواهيم كرد



نامه همسر اكبر گنجی به شاهرودی
گنجی را تا دير نشده از
چنگ مرتضوی در آوريد!

هنر و اندیشه


سرخی تو از ما
زردی ما ‌بی‌تو

گزارش سالگشت خاموشی احمد شاملو را در پيك هفته شماره 38 بخوانيد


از سايت مكتوب مهاجرانی سقراط در پايان
گاليله درسرانجام


اجرای موزيك
در هتلهای تهران


فيلم مستند
آبهاى
سفید
در تهران


گرامی داشت
شفيعی کدکنی
به قلم
دولت آبادی


فراخوان کانون
نويسندگان ايران
به ياد
شاملو


صدائی كه
خاموش شد
ويلونی كه
بر زمين ماند


زندانی!
ای آخرين صدا


يكشنبه 2 مرداد
شاملو
يادآوريدآن را
كه به ما بود


 
 

بزودی اعلام خواهد شد
تغييرات مهم سازمانی
و فرماندهی در سپاه پاسداران
قرائن و شواهد نشان می‌دهد كه اين تغييرات، علاوه بر جابجائی نيروها
جهت پيوستن به دولت احمدی نژاد، با پيش بينی حمله نظامی به ايران
و حتی تدارك اعلام فن آوری توليد سلاح اتمی در ايران صورت گرفته و می‌گيرد
.


عليه شهرداری
تظاهرات مردم تشنه "پيكان شهر" تهران

تظاهرات و اعتصاب كسبه
در شهرهای كردستان رو به گسترش است


گزارش نشريه آلمانی "يونگه ولت"
از تظاهرات و شورش در كردستان ايران


گفت و گو با منصور اسانلو
سنديکا
کدام  کارگرايرانی می‌تواند
اين خانه اميد را از ياد ببرد؟

گفتگوی خبر، پس از پايان دادگاه
پس از پايان جلسه دادگاه تجديد نظر، شيرين عبادی و ديگر وكلای خانواده زهرا كاظمی با خبرنگاران گفتگو كردند. شيرين عبادی دراين گفتگو صريحا گفت كه كيهان با مطالبی كه درباره گنجی و من نوشت، اين بود كه ما از پرونده‌های سياسی دفاع نكنيم و مثلا امروز در دادگاه زهرا كاظمی حاضر نشويم. شرح دادگاه تجديد نظر را با عنوان " قاتلين زهرا كاظمی را معرفی می‌كنيم" در همين شماره پيك نت بخوانيد.


خاطرات حسنى، امام جمعه اروميه
پسرم را خودم لُو دادم
اما فكر نمی كردم اعدامش كنند!
دستگير كننده تاجر شد، پسر انقلابی اعدام و قاضی فقير

انتشار گزارش حقوق بشر وزارت خارجه انگلستان
جمهوری اسلامی
در صدر پايمال كنندگان
حقوق بشر باقی ماند

 وبلاگ ها


وبلاگ كاوه شجاعی
روزنامه نگاری  
دنيائی كه من عاشق آن هستم


وبلاگ ندا دهقان
روزنامه
بوی كاغذ، طعم وسوسه


وبلاگ پويان- مسيح علی نژاد
اقدام انقلابی  
عشرت شايق و فاطمه آجرلو
در يک هتل ترکيه


نامه اكبر گنجی به آيت‌الله منتظری
رسيديم همانجا که آقای خمينی و شاه رسيده بودند:
آقای خامنه ای بايد برود!
حضرت عالی می دانید در این سالها چه گذشته

آقايان مي‌خواهند مرا بكشند و آن را به گردن همسر و دوستانم بيندازند. بخش رسانه ای قتل های زنجيره اي(کيهان) از پروژه مرگ گنجی سخن می گويد. يعنی، آنها بدنبال مرگ من هستند. يكشنبه شب ٢٦/٤/٨٤ ، سعيد مرتضوی به ديدن من آمد، مي‌گفت مرگ تو صددرصد به نفع جمهوری اسلامی ايران است، ولی اگر تو بميری و بيگانگان جوسازی كند، پنجاه درصد برای نظام مضر است. ما تو را به بيمارستان آورديم تا اين ميزان را كاهش دهيم. مرگ در بيمارستان، طبيعی است. مرتضوی گفت: اگر اين‌ها را بيان كنی من آن را تكذيب مي‌كنم .
مشكل ايران با زوال انديشه ولايت فقيه و رفتن مصداقش حل خواهد شد. حرف همان است که آقای خمينی درباره شاه گفت" آقای خامنه ای بايد برود". آقای خامنه‌ای چنان همه جا را پر كرده كه هر كجا پا گذاشته شود، به حريم او تجاوز شده است. ايشان طی سالهای گذشته، بارها از سوی افراد مختلف استيضاح شده است، اما نه تنها به پرسش‌های پرسش كنندگان پاسخ نگفته است، بلكه پرسش كنندگان را به شدت سركوب كرده است. مطابق انديشه آقای خمينی، آقای خامنه‌ای ديگر زمامدار جمهوری اسلامی ايران نيست و از اين سمت عزل شده است.


انصاری راد
انتخابات مجلس هفتم
از صدر مشروطه تاکنون بی سابقه بود
بايد بساط دستگاه قضائی موازی جمع شود


شعار نازی ها: خدمت، اطاعت، حرمت
نازی ها - آبادگرها
شباهت ها تصادفی است؟


با منقل و وافور؟
حجاج ترياکی ج. اسلامی
از13 فرودگاه میروند حج


بهزاد نبوی
دستآورد بزرگ انتخابات
بزرگترین وحدت فکری برای اصلاحات
5 میلیون cd برای تخریب هاشمی توزیع کردند تا احمدی نژاد
رئیس جمهورشود. حالا مردم نخواهند پذیرفت که احمدی نژاد
نتواند فقر و فساد را ریشه کن کند.


تحقيق و تفحص
شوخی بی مزه ای درمجلس هفتم
که حتی موجب خنده هم نمی شود

مهاباد
آتش تهيه يک قيام عمومی
زير خاکسترسرکوب نظامی

اجلاس مشترک ملی- مذهبی ها
با رهبران جبهه مشارکت


قرار کفالت برای الهه کولائی
استبداد را ببينيد اما نگوئيد!



سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

4 مرداد 1384 -26 ژوييه 2005


پيك هفته 37

گنجی؟
نامه محرمانه دولت آلمان 
درباره نقض
 حقوق بشر
در ايران

خبرگزارى رويتر به نقل از مجله اشپيگل در آلمان گزارش داد: يوشكا فيشر وزير خارجه آلمان در نامه محرمانه‌ای كه تسليم سفارت جمهوری اسلامی در برلين شد، ضمن تاكيد بر تقويت روابط دو كشوربر ضرورت مراعات حقوق بشر در ايران تاكيد كرد. اين نامه، پس از اظهارات تند و صريح اخير وزيركشور پرقدرت آلمان "اتوشيلی" تسليم سفارت جمهوری اسلامی شده است. وزير كشور آلمان هفته گذشته طی سخنانی، ضمن انتقاد از وضع حقوق بشر در ايران، در ارتباط با مسائل تروريستی نيز با اشاره به سابقه احمدی نژاد گفته بود، اين مورد نيز هنوز مورد سئوال است. با آنكه گفته می‌شود در نامه وزرات خارجه آلمان به مسئله اعتصاب غذای اكبر گنجی و كنفرانس برلين اشاره شد، اما هنوز اين امر رسما اعلام نشده است.
همزمان با اين تحركات ديپلماتيك در آلمان كه عمدتا مسئله نقض حقوق بشر در ايران را نشانه گرفته، گزارشی درباره وضع بد حقوق بشر در ايران از سوی دولت انگلستان منتشر شده كه در همين شماره پيك نت می‌خوانيد.


التهاب سياسی
در آذربايجان
تا آبان ماه

بدعوت حزب دموكرات ملى، حزب همبستگى شهروندى، حزب ترقى، حزب آزاد آذربايجان و حزب نظام بزرگ جمهوری آذربايجان در باكو پايتخت اين كشور يك راهپيمائی اعتراضی برگزار شد.
شركت كنندگان در اين راهپيمايى كه چند هزار تن گزارش شده است با شعار « انتخابات آزاد پارلمانى»، مسير متروى «بيست ژانويه» تا ميدان «غلبه» شهر باكو را طى و در اين ميدان تجمع كردند. اسكندر حميداف رئيس حزب دموكرات ملى جمهورى آذربايجان در سخنانى دولت باكو را به ناتوانى در حل مشكلات اين كشور از جمله مناقشه قره باغ متهم و تاكيد كرد كه در چنين شرايطى نمى توان انتخابات آزاد پارلمانى برگزار كرد. وى تنها راه حل را استعفاى دولت فعلى باكو اعلام داشت. در قطعنامه پايانی اين تظاهرات از دولت خواسته شد، شرايط لازم را براى برگزارى انتخابات پارلمانى سالم و دموكراتيك فراهم كند و تركيب كميسيون‌هاى انتخاباتى را اصلاح نمايد.انتخابات پارلمانى جمهورى آذربايجان قراراست 15 آبان برگزار شود.


ورود
با ترس و لرز
تيم ملی
فوتبال ايران
به لندن

همزمان با انفجارهای لندن و جستجوی موسياه ها به بهانه شناسائی تروريست ها، تيم فوتبال ايران هم برای يک اردوی دو هفته ای رفت انگلستان. هوای انگلستان بندرت برای فوتبال مناسب است و يا اگر هم باشد برای تيم های انگلستان و حداکثر برخی از کشورهای اروپائی مناسب است، اما برای تيم فوتبال ايران هوای انگلستان در اين روزها اصلا مناسب نبود. نه تنها مناسب نبود، بلکه مقدار زيادی هم "پس" بود. هر موسياهی از نظر مردم می تواندعامل انفجارها باشد، علی الخصوص اگر ايرانی باشد! می خواهد فوتباليست باشد و يا ديپلمات!

ماجرا وقتی بيشتر خنده دار است که اين بار بيش از آن که انگليس ها از ايرانی ها- به شمول فوتباليست ها- ی موسياه بترسند، ايرانی ها از انگليس ها ترسيده اند. مردم آنقدر خشمگين اند که ممکن است با ديدن آنها در خيابان کاردستشان بدهند و يا يک کارهائی در ارودگاه آنها بکنند.

بموجب همين حال و فضا بود که سفارت جمهوری اسلامی ايران در لندن اعلام كرد: برای حفظ امنيت تيم ملی فوتبال و همراهان آن در اردوی دو هفته‌ای در انگليس ، هماهنگی های لازم با مقام های پليس اين كشور به عمل آمده است.  به نظر مي‌رسد مشكل امنيتی خاصی برای تيم ملی و اردوی آنها در انگليس وجود نداشته باشد. لندن شهر بزرگ و وسيعی است كه حدود ‪ ۱۷ميليون نفر جمعيت دارد و هميشه نيز اتفاقهای ناخوشايند در گوشه و كنار اين شهر رخ مي‌دهد.

تيم ملی فوتبال ايران قرار است چند مسابقه هم بدهد و کار از همين جا بيشتر خراب است. يعنی از حضور تيم در استاديوم و تماشاچی های خشمگين از انفجارهای اخير پرجمعيت ترين پايتخت اروپا.

 
 

نخست وزير هند:
اوضاع ايران
نامطمئن است

نخست وزير هندوستان پس از ديدار با جرج بوش رئيس جمهور آمريکا در واشنگتن طی مصاحبه ای با "واشينگتن‏پست" درباره خط انتقال گاز از ايران به پاکستان وهند گفت: به اندازه كافی واقع‏بين هستم كه خطرات زياد را تشخيص دهم زيرا از اوضاع نامطمئن ايران آگاهم. بايد ديدر بانك‏دارهای بين‏المللی چنين طرحی را تضمين و بيمه مي‏كنند؟
پاكستان نيز تهديد شده كه اگر اين طرح را اجرا كند با تحريم‏های آمريكا روبرو مي‏شود.