pyknet پيك نت

وزيرخارجه امريكا
رهبران غير منتخب ايران
درمحاصره خاورميانه درحال تغيير



رهبر معظم
ادامه پرواز با يك بال
تاب تحمل تاج زاده درشورای شهر را هم ندارند

واكنش ها

قدرت
از آبان ماه
به نمايش در می‌آيد

"يك شب"
دور جهان
می گردد

میرحجازی

هنرتوطئه

پشت صحنه
اميد حسيني‌


يك آلبوم
 هم جديد
هم قديمی
شجريان
در صدر

دیدنی

انتخابات

ايرانی
آزادی ايتاليائی


 
 

نامه‌ای كه به وصيت نامه سياسی آيت الله منتظری می‌ماند
آفتاب من به لب بام رسيده، می‌گويم و می‌روم
3 راه حل برای
خودسری و رهبری
خود را فريب ندهيم. انتخابات خوبی برگزار نشد!

من بعنوان يك شهروند و كسی كه بسياری از فقهای شورای نگهبان و مقامات عاليه نظام يا شاگردان من بودند و يا از دوستان من، بعنوان كسی كه ساليان متمادى قبل و بعد از انقلاب با مسئولين بلند پايه نظام در كنار هم بوديم، كسی كه زندان و شكنجه و حصر خانگی را تحمل كرد ‌بی‌آنكه طالب پست و مقام باشد، دوستانه تذكر می‌‎دهم كه روشهاى تند و‏ ‏خشونت آميز شما و وابستگان شما روز به روز فاصله بين شما و مردم را بيشتر می‌‎كند. از كسانى كه بسا از ناحيه من بى احترامى نسبت به آنان انجام شده معذرت می‌‎خواهم. از آنجا كه مملكت نمی‌تواند به رای يك نفر اداره شود و با نگرانی از تبديل شورای نگهبان به "نهاد مستبد" تذكرات زير را، پيش از آنكه دير شود می‌دهم:
انتخابات رياست جمهوری، با عنايت به اينكه قدرت در دست او نيست، بلكه دراختيار رهبر است، جز هزينه و ايجاد نفاق در كشور حاصل ديگری ندارد و ديديم كه درانتخابات اخير چه حاصلی داشت. بايد يك مجلس با رای مستقيم ملت تشكيل شود و رئيس دولت و كابينه را اين مجلس انتخاب كند و بر آن نظارت داشته باشد. همين مجلس بايد تكليف رهبر را هم روشن كند. يعنی يك فقيه صالح برای نظارت بر قوانين مصوبه و روند اداره كشور از نظر مطابقت با موازين اسلامى، بدون حق دخالت در امور سياسی كشور را با رای نمايندگان مجلس برای مدتی معين انتخاب كند. اگر اين فرد شرايط لازم و تخصص كافی برای اداره دولت را داشته باشد، مجلس می‌توان او را برای مدت معين برای هر دو مسئوليت انتخاب كند. قانون اساسی فعلی در مجلسی تهيه شد كه من رياست آن را برعهده داشتم و شرايط ويژه كشور در آن زمان به گونه‌ای بود و شان آقای خمينی در مرتبه‌ای بود كه نمی شد ايشان را مسئول دولت تعيين كرد. بنابراين مسئله رهبر واختيارات گسترده را برای ايشان در نظر گرفتيم. اين شرايط فقط برای آقای خمينی بود. متاسفانه همان قانون اساسی را هم تغيير دادند و ولايت مطلقه را در آن گنجاندند و رسيديم به اينجا كه هستيم.


اميدوارم ديگر شاهد قتل‌های زنجيره‌ای نباشيم
خاتمی وانتخابات اخير
ستاد تخريب و جنگ روانی
را معرفی می‌كنم و می‌روم


از اين كوزه جز اين در نمی آيد
هويت 4 عليه كوندوليزا رايس
در مجلس فرمايشی كليد خورد!


هاشمی رفسنجانی:
آنها كه من را تخريب كردند، جبران كنند!


دولت رهبری  
نفت را به سفره مردم نيآورده
گاز را از سفره مردم بردند


خواست كارگران از احمدی نژاد
لغو قراردادهای موقت كار


9 ميليارد و 435 ميليون دلار- تا آخر83
مردم بدانند دولت با چه ذخيره ارزی تحويل داده می‌شود


وبلاگ "احياء"
حجتيه
بلائی كه سرانجام نازل شد


 وبلاگ ها


وبلاگ هنوز
يقه سفيد‌ها - تهيدستان
دراين مُلک فرصت تجربه هست
اما مهلت به کاربستن آن نيست


وبلاگ ملکوت
رئيس جمهور

هندوانه را به شرط چاقو نخريديم


وبلاگ چرا؟
مغز مردم را اينگونه خوردند!


رفسنجانی: سربسته بگويم كه با خطر روبرو هستيم
جهان در برابر نتيجه
انتخابات پادگانی ايران
اجلاس مجمع روحانيون مبارز، روی خطرات خارجی متمركز بود
ابطحی: چالش بزرگ كنونی در عرصه سياست خارجی است
دولت ايتاليا سفر رئيس مجلس فرمايشی ايران را لغو كرد
و در بلژيك نيز برنامه‌های رسمی حداد عادل را لغو كردند.


"حداد عادل"
پارلمان اروپا، اعتباری برای
رئيس مجلس فرمايشی قائل نشد
ايتاليا نيز عذر حداد عادل را خواست!


اكبر گنجی از زندان اوين:
فرمان قتل گنجی
خامنه ای صادر، میرحجازی ابلاغ
و مرتضوی میخواهد اجرا کند


پايان كنفرانس وزرای خارجه كشورهای اسلامی
بيانيه ضرورت اصلاحات
در كشورهای اسلامی
پيروزی ضد اصلاحات درايران
قبول اصلاحات در كشورهای اسلامی!

1- زنان بايد در امور كشور مشاركت داده شوند2- بازسازی سودان با مشاركت همه احزاب بايد دنبال شود 3- اقليت‌های مذهبی دركشورهای اسلامی بايد محترم شمرده شوند 4 كشورهای اسلامی از اصلاحات سازمان ملل حمايت می‌كنند5 - با تصويب قوانين قوی تر، بايد جامعه مدنی تحكيم شود.


چادرچاقچوری‌های گرگان
از حق خودشان گذشته‌اند
حق شهدا را می‌خواهند!


اجلاس مجمع روحانيون مبارز در تهران
ترور حكومتی
ترور سياسی‌هاشمی و كروبی
ترور فيزيكی بهشتی و با هنر


احمدی نژاد
سوار برقطار حجتيه، رسيد
به ايستگاه رياست جمهوری


نبرد جاسوسان
درجبهه‌ای ميان خرمشهر و بصره


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

12 تير 1384 -3 ژوييه 2005


پيك هفته 35

اروپا برای ايران
خط قرمز اتمی تعيين كرد

يك مقام بلندپايه فرانسه اعلام كرد پاريس در قبال پرونده هسته‌ای ايران موضعی به مراتب سخت‌تر از موضع آمريكا دارد و برای اين پرونده خطوطی قرمز تعيين كرده كه هرگز نخواهد پذيرفت تهران اين خطوط را زير پا گذارد.
روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق‌الاوسط" در شماره امروز خود به نقل از اين منبع بلندپايه فرانسوی كه نام يا مقام وی را فاش نكرد، مدعی شد: «مسوولان فرانسوی رسيدگی به پرونده هسته‌ای ايران، اطلاعاتی دريافت كرده‌اند كه نشان می‌دهد تهران با وجود اعلام پايبندی به توقف روند غنی سازی اورانيوم به فعاليتهای هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.»
به گفته‌ اين منبع، اطلاعات رسيده درباره ادامه فعاليتهای هسته‌ای ايران، پاريس، لندن و برلين را كه به نمايندگی از اتحاديه اروپا و با هماهنگی آمريكا، پرونده هسته‌ای ايران را بررسی می‌كنند نگران كرده و آنان را واداشته با احتياط هرچه بيشتر و در قالب گفت‌وگوهايی جدی، بررسی اين پرونده را دنبال كنند و از تهران ضمانت‌هايی را درباره برنامه‌های هسته‌ای آن بخواهند.
اين منبع افزود: «پاريس برای پرونده هسته‌ای ايران خطوطی قرمز تعيين كرده و هرگز نخواهد پذيرفت تهران از اين خطوط تجاوز كند.»
به نوشته الشرق‌الاوسط كشورهای اروپايی قصد دارند در پايان ماه ژوئيه پيشنهادهايی را به مذاكره‌كنندگان ايرانی ارائه دهند كه در برگيرنده پرونده هسته‌ای، سياسی و همكاری اقتصادی اين كشور است.


امريكا
اسامه بن لادن
برای كشورهای اسلامی
خلق می‌كند

«محمد صالح» رهبر حزب ارك ازبكستان اعلام كرد كه ائتلافى را با عنوان «نيروهاى متحده دموكراتيك ازبكستان» سازمان داده است. وى كه از برجسته ترين چهره‌هاى مخالف دولت ازبكستان است و در واشنگتن ضمن مصاحبه‌ای دراين ارتباط گفت: اين ائتلاف از۱۳ حزب و سازمان، از جمله ارك، حزب دموكراتيك ازبكستان، سازمانهاى ملك، مظلوم، آزاد ايال يا زن آزاد، ياش كوچ يا نيروى جوان متشكل است.
محمد صالح با اعضاى كنگره و هم با نمايندگان مجلس سناى آمريكا گفت وگو كرد و روز چهارشنبه در كميسيون هلسينكى كنگره آمريكا سخنرانى داشت.
در همين حال كنگره آمريكا پيشنهاد تخصيص ۴ ميليون دلار كمك نظامى به ازبكستان در سال ۲۰۰۶ ميلادى را رد كرده است. به باور صالح، ازبكستان در آينده دستخوش تحولات بزرگى خواهد شد، زيرا به گفته وى، مردم كشور ديگر به دولت «اسلام كريم اف» اعتمادى ندارند.
مقامات دولت اسلام كريم اف معتقدند محمد صالح روابط نزديك با جنبش اسلامى ازبكستان و شبكه القاعده دارد و دولت آمريكا سرگرم ساختن يك اسامه بن لادن برای ازبكستان هستند. اگر اين ادعا و تحليل مقامات ازبكستان صحت داشته باشد، آنگاه بايد روی انتخابات اخير رياست جمهوری در ايران و رئيس جمهور شدن فردی مانند احمدی نژاد نيز بيشتر تعمق كرد و به اين سئوال پاسخ داد: امريكا ابتدا اسامه بن لادن برای كشورهائی كه قصد سلطه برآنها را دارد می‌سازد؟
اين گمانه زنی، درحالی صورت می‌گيرد كه رقابت امريكا و اروپا بر سر تقسيم منافع در كشورهای "گلوگاه" بتدريج چهره‌ای آشكاری به خود گرفته است: امريكا ديگر طالب تقسيم منافع با اروپا در كشورهای ثروتمند و سوق الجيشی نظامی نيست، بلكه خواهان سلطه مطلق خود بر آنهاست.


عربستان
زير فشار
برای اصلاحات

امير «نايف بن عبدالعزيز»، وزير كشور عربستان سعودى از وزير خارجه آمريكا به دليل حمايت از اصلاح طلبان زندانى در اين كشور انتقاد كرد.
امير نايف در اين ارتباط گفت : اين يك مسأله داخلى است و هيچكس حق ندارد در خصوص آن اظهار نظر كند.
«كاندوليزا رايس»، وزير امور خارجه آمريكا اواخر ماه گذشته و قبل از سفر به عربستان در قاهره ضمن حمايت از سه اصلاح طلب سعودى كه در زندان به سر مى برند، درخواست آنان براى اصلاحات در عربستان را اقدامى شجاعانه خواند. وى همچنين در نشست خبرى مشترك با همتاى سعودى خود در «رياض» گفت كه درخواست براى اصلاحات جرم نيست. دادگاه شهر رياض حدود يك ماه پيش در حكمى، سه اصلاح طلب سعودى را به حبس از ۶ تا ۹ سال محكوم كرد. سه نفر مذكور به تشويش اذهان عمومى، اقدام عليه امنيت ملى، ارتباط با رسانه‌هاى خارجى به منظور متهم كردن دولت، شك در مبانى شرعى و ارتباط با عوامل بيگانه متهم بودند.


ايران
به پيمان شانگهای
خواهد پيوست؟

همايش بين‌المللی "سازمان همكاريهای اقتصادی شانگهای" 13 تيرماه در قزاقستان برپا می‌شود. زمينه‌های پيوستن ايران به اين سازمان به اطلاعات جمهوری اسلامی رسانده شده است. ايران و هند بعنوان ناظر دراين همايش حضور خواهند داشت . پيمان شانكهای از ابتكارات چين است و تشكيل دهندگان آن اميدوارند بتوانند به بلوكی قدرتمند در برابر نفوذ تجاوزكارانه امريكا در منطقه ايجاد كنند. اين پيمان يا اتحاديه نظامی نيست اما تضمينی وجود ندارد كه در صورت آغاز تجاوزات نظامی امريكا، به سكوی پرشی برای يك پيمان نظامی تبديل نشود. سازمان همكاری‌های شانگهای در سال ‪ ۱۹۹۷‬تاسيس شده است.