pyknet پيك نت

همه چيزرا از مردم پنهان كرد
شهردار خدمتگذار
سيمای دولت آينده در آينه
شهرداری وشورای شهر تهران



بسوی جبهه"عدالت و آزادی"
پيروزی اينست
مردم به فاشيسم رای ندادند

واكنش ها

پوينده
قتل او با فتوای كه بود؟

قدرت
از آبان ماه
به نمايش در می‌آيد

"يك شب"
دور جهان
می گردد

میرحجازی

هنرتوطئه

پشت صحنه
اميد حسيني‌


يك آلبوم
 هم جديد
هم قديمی
شجريان
در صدر

دیدنی

انتخابات

ايرانی
آزادی ايتاليائی


 
 

ديدارسران 8 كشوربزرگ سرمايه داری جهان
آينده ايران در دستوركار
مهم ترين ديدار جهانی
بوش: ايران بايد غنی سازی اورانيوم و توليد سلاح اتمی را فراموش كند


مهم ترين سايت‌های خبری جهان:
در تدارك حمله
امريكا، بسرعت پرونده‌های
تروريستی ج.ا را ورق می‌زند


ديدار شيرين عبادی با گنجی در اوين
گنجی
پوست و استخوانی
كه زبانش شمشير است

درآغوش پدرخوانده!

چه کسی جز آیت الله خمینی باید حدس می زد، که غفلت های تاریخی، درسر انجام خود به اینجا ختم می شود؟ او بود که باید با همان اولین ترور و نقش بر زمین شدن آیت الله مطهری می دانست، این آغاز راهی است که کاروان حجتیه را به سر منزل قدرت در جمهوری اسلامی خواهد رساند. او نتوانست انگیزه اصلی در ترور روحانیون با سابقه و هم اندیش خود را حدس بزند، چنان که خود بر خانه نشینی آیت الله منتظری، که ترور از نوع دیگری بود نیز مهر تائید زد. این ساده لوحی که چند بچه مجاهد حزب جمهوری اسلامی و نخست وزیر را منفجر کردند و روحانیونی نظیر آیت الله مدنی، آیت الله صدوقی، دستغیب و... را کشتند به اینجا ختم شد که می بینیم. به جائی که گارد شبه نظامی مصباح یزدی توی دهان آیت الله جوادی آملی در قم کوبید و در تهران به اشاره همتای مصباح، یعنی احمد جنتی برای آیت الله توسلی رئیس دفتر آیت الله خمینی لگد پراندند. آن که احمدی نژاد را درآغوش کشیده مصباح یزدی است. روحانی که ترور را در نماز جمعه های تهران و با اشاره احمد جنتی تئوریزه کرد، فتوای قتل زنجیره ای صادر کرد و عوامل اعزامی اش در کرمان قتل محفلی کردند. مردم برای اسلام او رفتند به احمدی رای دادند؟ این ساده لوحی روی دیگر آن ساده لوحی است که ترورهای دهه 60 را کار چهارتا بچه مجاهد می دانستند و از دست های بین المللی پشت صحنه برای نشاندن امثال مصباح یزدی بر سکوئی که امروز بر آن نشسته غافل ماندند! آن ساده لوحی حکومتی را مردم تکرار نخواهند کرد. زیاد طول نخواهد کشید. دلیل ترورها را مردم نتوانستند درک کنند، دلیل شعارها و ادامه شکم گرسنه و سفره خالی را زودتر از آن که در تصور بگنجد درک خواهند کرد.


بهزاد نبوی
با اين انتخابات
همه فهميدند مشكل كشور كجاست
!
احمدی نژاد با اين حرف‌ها از مردم رای گرفت
نه با آن تعبيرهائی كه مصباح يزدی می‌كند:

پول نفت را به سر سفره‌ها می‌بريم. می‌خواهم نگذارم عده‌ای آقازاده و مديران 27 ساله پول نفت را بخورند. همه عليه من برخاسته اند. مگر من چقدر قدرت دارم؟ حتی برق را قطع كرده‌اند كه سخنرانی من شنيده نشود(دروغ آشكار)


فاضل ميبدی
واقعيت اينست
30 ميليون به احمدی نژاد رای نداده اند
13 ميليون از 17 ميليون هم برای اصلاحات اقتصادی رای دادند


دعوائی كه بزودی بالا خواهد گرفت
رهبران موتلفه
عليه شعارهای معيشتی وارد ميدان شدند


خاتمی: نبايد اين شائبه باشد
مسئولان نظام از تخريب‌های انتخاباتی حمايت كردند

سخنگوی شورای نگهبان
زديم و برديم
نق نق ممنوع
!

وزيراطلاعات برای گزارش به مجلس می‌رود
پول تبليغات انتخابات از كجا آمد؟
كانون تخريب در كجا مستقر بود؟


موشك جنگی از كدام مرز و با چه
چه هدفی به ايران قاچاق می‌شود؟

 وبلاگ ها


وبلاگ حنيف مزروعی
دود امريكائی
هميشه به چشم اصلاحات رفته!


وبلاگ و اما بعد ...
دروغ نگوئيد
مردم برای اسلام
به احمدی نژاد رای ندادند


وبلاگ هنوز
يقه سفيد‌ها - تهيدستان
دراين مُلک فرصت تجربه هست
اما مهلت به کاربستن آن نيست


نامه‌ای كه به وصيت نامه سياسی آيت الله منتظری می‌ماند
آفتاب من به لب بام رسيده، می‌گويم و می‌روم
3 راه حل برای
خودسری و رهبری
خود را فريب ندهيم. انتخابات خوبی برگزار نشد!

من بعنوان يك شهروند و كسی كه بسياری از فقهای شورای نگهبان و مقامات عاليه نظام يا شاگردان من بودند و يا از دوستان من، بعنوان كسی كه ساليان متمادى قبل و بعد از انقلاب با مسئولين بلند پايه نظام در كنار هم بوديم، كسی كه زندان و شكنجه و حصر خانگی را تحمل كرد ‌بی‌آنكه طالب پست و مقام باشد، دوستانه تذكر می‌‎دهم كه روشهاى تند و‏ ‏خشونت آميز شما و وابستگان شما روز به روز فاصله بين شما و مردم را بيشتر می‌‎كند. از كسانى كه بسا از ناحيه من بى احترامى نسبت به آنان انجام شده معذرت می‌‎خواهم. از آنجا كه مملكت نمی‌تواند به رای يك نفر اداره شود و با نگرانی از تبديل شورای نگهبان به "نهاد مستبد" تذكرات زير را، پيش از آنكه دير شود می‌دهم:
انتخابات رياست جمهوری، با عنايت به اينكه قدرت در دست او نيست، بلكه دراختيار رهبر است، جز هزينه و ايجاد نفاق در كشور حاصل ديگری ندارد و ديديم كه درانتخابات اخير چه حاصلی داشت. بايد يك مجلس با رای مستقيم ملت تشكيل شود و رئيس دولت و كابينه را اين مجلس انتخاب كند و بر آن نظارت داشته باشد. همين مجلس بايد تكليف رهبر را هم روشن كند. يعنی يك فقيه صالح برای نظارت بر قوانين مصوبه و روند اداره كشور از نظر مطابقت با موازين اسلامى، بدون حق دخالت در امور سياسی كشور را با رای نمايندگان مجلس برای مدتی معين انتخاب كند. اگر اين فرد شرايط لازم و تخصص كافی برای اداره دولت را داشته باشد، مجلس می‌توان او را برای مدت معين برای هر دو مسئوليت انتخاب كند. قانون اساسی فعلی در مجلسی تهيه شد كه من رياست آن را برعهده داشتم و شرايط ويژه كشور در آن زمان به گونه‌ای بود و شان آقای خمينی در مرتبه‌ای بود كه نمی شد ايشان را مسئول دولت تعيين كرد. بنابراين مسئله رهبر واختيارات گسترده را برای ايشان در نظر گرفتيم. اين شرايط فقط برای آقای خمينی بود. متاسفانه همان قانون اساسی را هم تغيير دادند و ولايت مطلقه را در آن گنجاندند و رسيديم به اينجا كه هستيم.


رهبر معظم
ادامه پرواز با يك بال
تاب تحمل تاج زاده درشورای شهر را هم ندارند


وزيرخارجه امريكا
رهبران غير منتخب ايران
درمحاصره خاورميانه درحال تغيير


اميدوارم ديگر شاهد قتل‌های زنجيره‌ای نباشيم
خاتمی وانتخابات اخير
ستاد تخريب و جنگ روانی
را معرفی می‌كنم و می‌روم


از اين كوزه جز اين در نمی آيد
هويت 4 عليه كوندوليزا رايس
در مجلس فرمايشی كليد خورد!


هاشمی رفسنجانی:
آنها كه من را تخريب كردند، جبران كنند!


دولت رهبری  
نفت را به سفره مردم نيآورده
گاز را از سفره مردم بردند


خواست كارگران از احمدی نژاد
لغو قراردادهای موقت كار


9 ميليارد و 435 ميليون دلار- تا آخر83
مردم بدانند دولت با چه ذخيره ارزی تحويل داده می‌شود


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

13 تير 1384 -4 ژوييه 2005


پيك هفته 35

يك بازی سياسی زيركانه
دخالت
 درانتخابات
آن را كه عيان است
به كاريكاتورچه نياز بود

در يك اقدام سياسی زيركانه كاريكاتوری از علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه الايام بحرين انتشار يافت، كه عملا رابطه سياسی بحرين و ايران را به نقطه قطع رساند. روزانه دهها كاريكاتور از رهبران كنونی و سابق جهان در بزرگترين مطبوعات جهان انتشار می‌يابد و كسی هم به آن اعتراض نمی كند، اما كيش شخصيتی كه از علی خامنه‌ای در ايران ساخته اند، چنان باور او و اطرافيانش شده كه كشورهائی نظير امريكا به آسانی می‌توانند از اين كيش شخصيت به سود سياست‌ها و تاكتيك‌های روزانه خود استفاده كنند. از جمله اين بهره گيری‌ها انتشار همين كاريكاتور در نشريه الايام، در زمانی است كه امريكا می‌كوشد تمام پل‌های ارتباط سياسی ايران با شيخ نشين‌های خليج فارس را قطع كند و در صورت امكان تنش‌های نظامی را نيز حتی دامن بزند. انتشارچنين طرح و كاريكاتوری البته در كشورهای اروپائی با اعتنای مردم روبرو نمی شود، چنان كه تاكنون، حتی زمانی كه كاريكاتور آيت الله خمينی منتشر می‌شد روبرو نشد. به همين دليل طبيعی بود كه اين طرح را در يك كشورشيعه نشين و همسايه ايران منتشر كنند. آنچه كه منتشر شده، از قضا طرح و كاريكاتور توهين آميزی هم نيست، بلكه دخالت رهبر جمهوری اسلامی در انتخابات اخير را تداعی می‌كند، كه نه در ايران بركسی پوشيده است و نه درجهان.
يك شيخ شيعه سردبير الايام را درارتباط با اين كاريكاتور تهديد كرده و وزارت خارجه جمهوری اسلامی نيز كه با حوادث به اينسو و آنسو هدايت می‌شود، به حيثيت خواهی رهبر وارد ميدان شده و سفير احضار كرده است. آن تهديد شيخ شيعه به واكنش مردمي( از همان نوع كه مصباح يزدی در ايران می‌گويد) تعبير به تروريسم هدايت شده از جانب ايران شده و اين اقدام ديپلماتيك نيز سطح مناسبات سياسی را در حد دفاع از خودكامگی و كيش شخصيت پائين آورده است.
اصلا می‌توانست اين طرح و كاريكاتور24 ساعت پس از انتشار الايام فراموش شود، اما آنها كه سازمانده كار بودند وهستند خيلی زود و قبل از آنكه شماره‌های ديگر الايام منتشر شود و اخبار و حوادث و عكس‌ها و طرح‌های ديگر اين طرح را به فراموشخانه بسپارد دست بكار شدند و ابتكار عمل در سازماندهی اعتراض و تهديد را بدست گرفتند.
 اين خبر را كه جمهوری اسلامی منتشر كرده بخوانيد:
در پی اين اقدام (چاپ كاريكاتور) شيعيان بحرين در محكوميت آن در مقابل ساختمان روزنامه تظاهرات كردند و خواستار عذرخواهی رسمی مسئولان اين روزنامه به دليل چاپ اين كاريكاتور موهن شدند.
شخصيت‌های  برجسته شيعه بحرين توضيح روزنامه الايام را درباره اين كاريكاتور ناكافی توصيف كردند وخواستار عذرخواهی رسمی به دليل جريحه دار كردن احساسات شيعيان شد.
وی تاكيد كرده است كه ما هيچ ارتباطی با ايران نداريم اما رابطه ما با آيت الله خامنه‌ای نه به عنوان يك رهبر سياسی بلكه ايشان برای ما حكم يك مرجع دينی را دارد و هيچ گونه‌بی‌حرمتی به ايشان را نمی پذيريم.


اروپا برای ايران
خط قرمز اتمی تعيين كرد

يك مقام بلندپايه فرانسه اعلام كرد پاريس در قبال پرونده هسته‌ای ايران موضعی به مراتب سخت‌تر از موضع آمريكا دارد و برای اين پرونده خطوطی قرمز تعيين كرده كه هرگز نخواهد پذيرفت تهران اين خطوط را زير پا گذارد.
روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق‌الاوسط" در شماره امروز خود به نقل از اين منبع بلندپايه فرانسوی كه نام يا مقام وی را فاش نكرد، مدعی شد: «مسوولان فرانسوی رسيدگی به پرونده هسته‌ای ايران، اطلاعاتی دريافت كرده‌اند كه نشان می‌دهد تهران با وجود اعلام پايبندی به توقف روند غنی سازی اورانيوم به فعاليتهای هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.»
به گفته‌ اين منبع، اطلاعات رسيده درباره ادامه فعاليتهای هسته‌ای ايران، پاريس، لندن و برلين را كه به نمايندگی از اتحاديه اروپا و با هماهنگی آمريكا، پرونده هسته‌ای ايران را بررسی می‌كنند نگران كرده و آنان را واداشته با احتياط هرچه بيشتر و در قالب گفت‌وگوهايی جدی، بررسی اين پرونده را دنبال كنند و از تهران ضمانت‌هايی را درباره برنامه‌های هسته‌ای آن بخواهند.
اين منبع افزود: «پاريس برای پرونده هسته‌ای ايران خطوطی قرمز تعيين كرده و هرگز نخواهد پذيرفت تهران از اين خطوط تجاوز كند.»
به نوشته الشرق‌الاوسط كشورهای اروپايی قصد دارند در پايان ماه ژوئيه پيشنهادهايی را به مذاكره‌كنندگان ايرانی ارائه دهند كه در برگيرنده پرونده هسته‌ای، سياسی و همكاری اقتصادی اين كشور است.


امريكا
اسامه بن لادن
برای كشورهای اسلامی
خلق می‌كند

«محمد صالح» رهبر حزب ارك ازبكستان اعلام كرد كه ائتلافى را با عنوان «نيروهاى متحده دموكراتيك ازبكستان» سازمان داده است. وى كه از برجسته ترين چهره‌هاى مخالف دولت ازبكستان است و در واشنگتن ضمن مصاحبه‌ای دراين ارتباط گفت: اين ائتلاف از۱۳ حزب و سازمان، از جمله ارك، حزب دموكراتيك ازبكستان، سازمانهاى ملك، مظلوم، آزاد ايال يا زن آزاد، ياش كوچ يا نيروى جوان متشكل است.
محمد صالح با اعضاى كنگره و هم با نمايندگان مجلس سناى آمريكا گفت وگو كرد و روز چهارشنبه در كميسيون هلسينكى كنگره آمريكا سخنرانى داشت.
در همين حال كنگره آمريكا پيشنهاد تخصيص ۴ ميليون دلار كمك نظامى به ازبكستان در سال ۲۰۰۶ ميلادى را رد كرده است. به باور صالح، ازبكستان در آينده دستخوش تحولات بزرگى خواهد شد، زيرا به گفته وى، مردم كشور ديگر به دولت «اسلام كريم اف» اعتمادى ندارند.
مقامات دولت اسلام كريم اف معتقدند محمد صالح روابط نزديك با جنبش اسلامى ازبكستان و شبكه القاعده دارد و دولت آمريكا سرگرم ساختن يك اسامه بن لادن برای ازبكستان هستند. اگر اين ادعا و تحليل مقامات ازبكستان صحت داشته باشد، آنگاه بايد روی انتخابات اخير رياست جمهوری در ايران و رئيس جمهور شدن فردی مانند احمدی نژاد نيز بيشتر تعمق كرد و به اين سئوال پاسخ داد: امريكا ابتدا اسامه بن لادن برای كشورهائی كه قصد سلطه برآنها را دارد می‌سازد؟
اين گمانه زنی، درحالی صورت می‌گيرد كه رقابت امريكا و اروپا بر سر تقسيم منافع در كشورهای "گلوگاه" بتدريج چهره‌ای آشكاری به خود گرفته است: امريكا ديگر طالب تقسيم منافع با اروپا در كشورهای ثروتمند و سوق الجيشی نظامی نيست، بلكه خواهان سلطه مطلق خود بر آنهاست.