pyknet پيك نت

دكترمعين
با بمب و تخريب باخت انتخاباتی  را به اصلاح طلبان تحميل كردند
سركوب طرفداران آزادی گنجی دربرابر دانشگاه از نتايج سحر
سياست "تحريم" است. باشند تا صبح دولت اين سياست بدمد



دو سخنگو از دو بال رهبر
آن كه زده و انتخابات را برده
آن كه خورده و كنار می‌رود

واكنش ها

بهار انتشار
كتاب درايران

پائيز می‌شود؟

با رفتن دولت خاتمی، آيا بهار انتشار كتاب در ايران به پائيز انتشارات و برگ ريزان كتاب در كشور خواهد انجاميد؟
مدير نشر "كوير" كه از جمله انتشاراتی های فعال در سالهای اخير بوده مي‌گويد:
سال هاى ۷۶ تا ۷۹ بهار نشر كتاب، در ايران بود. خاتمى برخاسته از جريان نخبگان و روشنفكران و در يك كلام، نوانديشان دينى است. او از ميانه اهل فرهنگ به قدرت سياسى دست يافت.
روزى كه در نتيجه شرايط حاكم بر عرصه كشور، خاتمى ناگزير به استعفا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و براى او مراسم توديعى در تالار وحدت برگزار شد، نقطه آغازين پيروزى خاتمى و فكر اصلاح طلبى در ايران كليد خورد. درحقيقت، مراسم توديع خاتمى به ميتينگ اعتراضى نويسندگان و هنرمندان و اهالى خطه فرهنگ به شرايط موجود آن روز بود.
بديهى بود كه وقتى خاتمى در چهره رئيس جمهور ظاهر مى شود، نخستين بازتاب هاى حضور را در عرصه قدرت، در حوزه فرهنگ و هنر آشكار شود. اين ناشر خاطرنشان كرد: بنابراين، اين وجه از توسعه، يعنى توسعه فرهنگى و خصوصاً حوزه نشر كتاب و مكتوب كشور، تحت تأثير تحول دوم خرداد قرار گرفت و صدها و بلكه هزاران كتاب كه به تيغ سانسور گرفتار شده يا امكان عرضه و ظهور نيافته بودند، چاپ و منتشر شدند.


اين ياردبستانی
به يارگيری خيابانی
خواهد انجاميد

گروه نوازندگان و خوانندگان شهرداری تهران، متن شعر سرود ياردبستانی را به سود احمدی نژاد مصادره كرده و آن را بصورت "كر" در ستايش وی خواندند. اين سرود در اين شب ها مكرر در مكرر و به بهانه های مختلف از سيمای جمهوری اسلامی پخش می‌شود. درحاليكه، پخش اين سرود با متن اصلی هميشه در ليست ممنوعه های سيماسی جمهوری اسلامی بود. اين سرقت هنری آنقدر اهميت ندارد، كه مضمون شعری كه روی آن گذاشته اند اهميت دارد. اين مضمون نيروئی را در جامعه بسيج می‌كند، كه يا احمدی نژاد و جريانی كه او را بركشيده توان پاسخگوئی به آن را دارد( امری كه حتی با راه انداختن كارناوال هايی به سبك انقلاب فرهنگی چين نيز بسيار بعيد بنظر می‌رسد)، كه دراين صورت صاحبان روحانی بنيادهای بزرگ مالی و صندوق های قرض الحسنه، گردانندگان سازمان اقتصاد اسلامی، گردانندگان كميته امداد، دارندگان اسكله های قاچاق و آنها كه با پول حاصل از درآمد قاچاق مواد مخدر( كه سند آن درمجلس توزيع شده) تبليغات انتخاباتی قاليباف را سازمان داده بودند بايد بترسند. و يا نخواهند توانست و كارشان به درگيری داخلی بين خودشان خواهد انجاميد و آنها كه دل به اين سرود و شعارهای مشابه آن داده اند تكليفشان را با كسانی كه فريبشان دادند روشن خواهند كرد و يار دبستانی به يارگيری خيابانی خواهد انجاميد.


"بابی ساندز"
مجرم بزرگ

اگر اعتصاب غذاى زندانى به گفته دادستان عمومى جرم و گناه است، چرا نام يك سياسى ايرلندى را كه بر اثر اعتصاب غذا فوت كرد روى خيابان تهران گذاشته اند. چطور آن جرم نيست و اعتصاب غذاى گنجى جرم است. اين تضاد در اعتقادات بايد از بين برود.


شعرايران
درپناه "سايه"


كريم امامی
با انقلاب
بر او نيز
همان رفت
كه برديگران

درگذشت
رهبر اركستر
سمفونيك ايران

منوچهر آتشی:
اهل انديشه
دوران خاتمی را
فراموش نخواهد كرد


صدای بهنود
در
راديو اينترنتی


پوينده
قتل او با فتوای كه بود؟

قدرت
از آبان ماه
به نمايش در می‌آيد


 
 

اطلاعيه قاضی مرتضوی
قلب اكبرگنجی  
هنوز از كار نيفتاده!

مقابله گنجی با دروغگوئی مرتضوی
ديگر با بهداری اوين نيز همكاری نخواهم كرد

گزارش همسر گنجی
خلاف ادعای قاضی مرتضوی


سئوال رهبر حزب كمونيست ايتاليا از دولت اين كشور
عليه ايران- روسيه- سوريه
90 بمب اتمی
برای كدام هدف درايتاليا مستقر شده؟

سرانجام مذاكرات اتمی
بزودی مهم ترين خبر ايران خواهد شد


مصاحبه وزير اطلاعات
مداحان اهل بيت
مردم را به سمت روياروئی و
جنگ داخلی هدايت می‌كنند
امريكا ازطريق جاسوس های اختصاصی خودش به اطلاعات اتمي
ايران دست پيدا كرد. جمعی از فعالان عرصه اتمی ايران،
در دام سرويس های جاسوسی اتمی افتادند.


آنچه در مهاباد روی داد
ادامه نقش آفرينی مداحان است

قتل فجيع يك مرد جوان در مهاباد كه در بازداشت نيروی انتظامی محل بوده و سپس گرداندن جسد او در شهر، موجی از نفرت را در منطقه موجب شده است. اين كه اتهام اين فرد چه بوده و به چه دليل بازداشت شده و در اختيار كدام بخش از نيروهای انتظامی محل بوده و ... هيچ يك به اندازه نتايج اجتماعی اين نوع جنايات در مناطق قومی ايران اهميت ندارد. تمام شواهد نشان می‌دهد كه در ارگان های انتظامی و امنيتی جمهوری اسلامی كسانی جاسازی شده اند كه با دقت طرح جنگ داخلی در ايران را پيش می‌برند. وقتی امريكا – به قول وزير اطلاعات- می‌تواند در سازمان های اتمی ايران نفوذ كند و اطلاعات بگيرد، كودكانه است اگر تصور كنيم در نيروهای انتظامی و امنيتی چنين نفوذی وجود ندارد. همانگونه كه در شبكه مداحان طی سالهای اخير نفوذ عميق كرده و زمينه های جنگ مذهبی را درايران فراهم ساخته اند. اساس شكل گيری شبكه مداحان و آن سرنخی كه در قم مصباح يزدی در اختيار دارد مشكوك است. همانگونه كه جنايت اخير در مهاباد و با هدف رفتن به سمت جنگ منطقه ای – در شرايطی بسيار متفاوت با سالهای اول انقلاب- مشكوك است. چنين جنگ و شورشی، اين بار فرصت مانور هم به نيروی نظامی جمهوری اسلامی نخواهد داد، چه رسد به جنگ. امريكا بلافاصله وارد عمل شده و منطقه را مستقل خواهد كرد! بجای سركوب مردم محل و مقاومت دربرابر خواست های به حق ملی مردم، هسته های متشكل چنين فجايعی را سازمان امنيتی و انتظامی بايد خشك متلاشی كرد. امری كه وزير اطلاعات و در ارتباط با نقش مداحان می‌گويد: اگر دير بجنبيم، ديگر ممكن نخواهد شد!


نخستين سمينار تئوريك در دانشگاه تهران
روشنفكری دينی- سوسياليسم - دمكراسی


اعتراض به حداقل دستمزد
اعتصاب دو ساعته كارگران ايران

جلايى پور:
خيزهای خارج از ظرفيت تحكيم وحدت

با صدای بلند می‌گويم كه دوران خودكامگی و سلطانی گذشته
اكبر گنجی
من زير بار سلطنت
خامنه ای نمی‌ روم

عاليجنابی كه در كنار عاليجنابان خاكستری می‌نوشتم "خامنه ای" است. قلم شرم دارد بنويسد با وبلاگ نويسان و متهمين پرونده نظرسنجی در زندان چه كردند. همه شان را لخت كرده و كرده بودند در يك حمام و از آن ها فيلم می‌گرفتند. اين فقر و فساد و فحشاء و تبعيض در دوران حكومت مطلقه چه كسی جز خامنه‌ای درايران بوجود آمد كه حالا خودش را مخالف آن جا می‌زند؟
من به تئوری ولايت فقيه و مصداق آن هيچ اعتقادی ندارم و آن را نظامی دموكراسی ستيز و ناقض حقوق بشر مي‌دانم. من زير بار رابطه خدايگان ـ بنده، كه در آن رهبر به مقام خدايی صعود و مردم تا حد بردگانِ او سقوط مي‌كنند نمي‌روم. من به جای آقای خامنه‌ای از دانشجويان، روزنامه نگاران، وبلاگ نويسان، مراجع تقليد منزوی، خانواده‌ی مقتولين قتل‌های زنجيره‌ای، خانواده زهرا كاظمی و ... به خاطر هر آنچه در اين سال‌ها بر آن‌ها رفته است پوزش مي‌طلبم. من به جای آقای خامنه‌ای از خانواده زندانيان اعدام شده‌ی تابستان ١٣٦٧ در زندان‌های سراسر كشور به شدت عذرخواهی مي‌كنم. من به جای آقای خامنه‌ای از ملّت شريف ايران برای آنچه شورای نگهبان و قوه‌ی قضائيه در طول سال‌های گذشته كرده‌اند طلب بخشش مي‌كنم.


جمعبندی محسن سازگارا از
انتخابات اخير و توصيه های وی برای آينده
پارلمان در تبعيد را
تا دوماه ديگر بايد تشكيل داد!


عشرت شايق
دو كلام هم ازخواهر عروس
درباره اعتصاب غذای گنجی


نامه‌ مشترك شيرين عبادی
و همسر گنجی به خاوير سولانا

حسن روحانی در آستانه پايان دولت خاتمی و كنار رفتن احتمالی خود
پرونده هسته ای
مهم ترين چالش
تاريخ جمهوری اسلامی  


اعلام آمادگی وزارت كشور
آراء انتخابات در اصفهان
و تهران باز شماری می‌شود

شكايت كارگران به رهبر
حمله چماقداران شهرداری
به كارگران معترض "ايرفو"


600 هزار معلول روی دست ملت است
قاچاق كودكان خيابانی به شيخ نشين ها
كودكان در شبكه مواد مخدر، الكل و سی دی


 وبلاگ ها


وبلاگ جمهور
ديوار دانشگاه اهواز بر سر شهر خراب شد


وبلاگ دبش
جمهوری نوحه خوان ها
محمود فرجامی


يك سيد بسيجی
فعلا همه را دراهواز سركيسه كرده


لوموند ديپلماتيك فارسی ماه ژوئن

لوموند ديپلماتيك فارسی ماه ژوئن با توضيح هيات تحريريه اين نشريه وزين پيرامون تاخير در انتشار مطالب اين ماه، انتشار يافت. دليل اين تاخير اينگونه توضيح داده شده است: انتخابات در ايران و رفراندوم طرح قانون اساسی اروپا ، موجب تاخير  در ترجمه و انتشار مقالات ماه ژوئن شد .دراين شماره مطالبی با عناوين زير می‌خوانيد: 

1- اميدها. 2عقب نشينی چپ در فرانسه به نام اروپا.3- از ياغی گری تا باز سازي  

دلايل هلندی ها.4- بيست سال بعد، بازگشت به پروسترويكا ی گورباچف. 5- وظيفه بی‌احترامي. 6- كار اجباری برای مشمولين كمك های اجتماعي7زندانيانی كه همچنان كفاره پس ميدهند.8- گسست های آشكار در امريكای لاتين. 9- دسيسه ای نافرجام در مكزيكو10- تاهيتی يا تناوب دشوار حكومت11- تيغه بندی هويتی بين فلامان ها و والون ها.12- آفريقا ، موش آزمايشگاهی برای صنايع بزرگ داروسازي13- همدستی خبرگان فراملتي14- يهودی ستيزی، واقعيت ها و جعل خبر. 15- ياد بود زنده ماداگاسكار16- محدوديت های قدرت  


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.


 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

26 تير 1384 -16 ژوييه 2005


پيك هفته 36

نامه سرگشاده  با هزار
امضا در سوريه
زندانيان
سياسی
را آزاد كنيد

هزار فعال سياسی و اهل قلم و هنر كشور سوريه طی يك نامه سرگشاده خواهان آزادی زندانيان سياسی دراين كشور شدند. اين نامه خطاب به "بشاراسد" رئيس جمهور سوريه نوشته شده است كه در دوران اخير چه درعرصه داخلی و چه عرصه بين المللی زير فشار برای اصلاحات و گشايش فضای سياسی در سوريه است. نيروهای چپ و ملی سوريه نگران از افتادن ابتكار عمل به دست امريكا و رفتن سوريه زير چتر طرح خاورميانه بزرگ امريكا می‌كوشند دولت سوريه را مجاب به قبول سريع تر اصلاحات داخلی كنند. سخنگوى سازمان عربى حقوق بشر سوريه اعلام داشت: اين نامه را طيف هاى گوناگون سياسى، از جمله كمونيست ها، اخوان المسلمين، و بعثى ها امضا كرده اند. در جمع زندانيان سياسی سوريه "محمد رعدون" رئيس سازمان عربى حقوق بشر شعبه سوريه قرار دارد كه تنها بدليل انتقاد از فساد و ناديده گرفته شدن حقوق بشر در سوريه زندانی شده است.

بشاراسد تاكنون در چند مرحله با آزادی زندانيان سياسی اين كشور موافقت كرده و تاكنون بالغ بر 2 هزار زندانی سياسی آزاد شده اند اما هنوز بالغ بر هزار زندانی سياسی ديگر در سوريه زندانی اند و به همين شمار نيز در بازداشت ارگان های امنيتی سوريه اند.


لنگر اندازی در دريای عمان
ناو اتمی امريكا
با 85 هواپيمای جنگی

كاخ سفيد با مجهز سازی ارتش پاكستان به هواپيماى تجسس دريايى «هاوك آى- ۲۰۰۰» (چشم شاهين) موافقت كرد. اين هواپيماها اكنون در عرشه ناو هواپيمابر «نيميتز» در فاصله ۱۷۵ كيلومترى بندر كراچى قرار دارند. ناو نيميتز اتمی است و ظاهرا برای يك بازديد دوستانه، همراه با 6 هزار خدمه و 85 هواپيمای جنگی در نزديكی بندر كراچی لنگر انداخته است.


چين و امريكا
آينده نامعلوم
يك رابطه

سايت حزب كمونيست روسيه- كونداليزا رايس وزيرخارجه امريكا روز يكشنبه اعلام كرد كه دردولت ايالات متحده آمريكا نگرانی هايی درزمينه ساختار نظامی چين وجود دارند. رايس افزود « اما اين به آن معنی نيست كه ما بطور يك بعدی چين را بمثابه تهديد ارزيابی می‌كنيم» .
كونداليزا رايس همچنين اشاره كرد كه در روابط آمريكا و چين پروسه های مثبت بيشتر از نكات منفی هستند. رايس اين نقطه نظرات را همزمان با گفتگوهايی كه با « هو تسزين تائو » صدر جمهوری توده ای چين و « لی چائو سين » وزير امور خارجه چين بيان داشت.


آذربايجان
اوكرائين
بعدی در منطقه

ائتلاف سياسى مخالف دولت آذربايجان روز يكشنبه با برگزارى تظاهراتى متشكل از چندهزار نفر در باكو (پايتخت اين كشور) خواستار انتخاباتى آزاد و روشن و خالى ازتقلب در انتخابات پارلمانى ماه نوامبر شد.
بسيارى از تظاهركنندگان به تقليد از انقلاب اخير اوكراين، موسوم به انقلاب نارنجى، لباسهايى به رنگ نارنجى پوشيده بودند. مخالفين در جمهورى آذربايجان نگرانند كه دولت «الهام على اف» سعى خواهدكرد در انتخابات آينده اعمال نفوذ كند.


نتانياهو:
من خبر ندارم
اما برنامه
حمله به ايران
وجود دارد

«بنيامين نتانياهو»، نخست وزير پيشين اسرائيل كه اكنون نيز دركابينه اسرائيل حضور دارد، در جريان سفر به انگلستان، در يك كنفرانس خبری در لندن گفت:
يك اقدام دسته جمعى و مشترك براى مهار ايران لازم است. اسرائيل خواهان توقف ارسال تجهيزات اتمى روسيه و سوخت اتمى به ايران است. دسترسى ايران به سلاح هسته اى باعث تقويت گروه هاى راديكال اسلامى مى شود، چون آنها از چتر اتمى ايران بهره مند خواهند شد. من از برنامه هاى احتمالى حمله به ايران خبرى ندارم، اما اين به معناى آن نيست كه چنين برنامه هايى مثلاً در آمريكا وجود ندارند.


ديدگاه روسيه
درباره جنگ
درحوزه خزر

سرگئی ايوانف وزير دفاع روسيه اعلام كرد : خطر وقوع جنگی عظيم در منطقه خزر وجود ندارد. اما تهديدات جديدی وجود دارند كه ما بايد با همكاری كشورهای حوزه خزر اين تهديدات را دفع كنيم .
برقراری نظم در منطقه خزر و نگهداری آن تنها بر عهده كشورهای حوزه خزر است . افزايش فعاليت های نظامی ساير كشورها در اين منطقه جزيی است .