peiknet پيك نت

سال 84 اينگونه آغاز شد
از شادی خيابانی مردم
تا انفجارخشم درخيابان آزادی



نظرسنجی نوروزی
سردار قاليباف
بيش ازهر کانديدائی زمينه رای دارد

     

     infos@peiknet.com

 

هنر و انديشه


نخستين شماره
 پيک نت
در سال 84
سالی پرحادثه
در پيش است

روزنت "پيک نت" نخستين شماره خود را در سال 84، پس از دو هفته تعطيلات نوروزی که همه بدان نياز داشتيم با اين شماره آغاز کرد. اعضای تحريريه و فنی "پيک نت" سالی سرشار از بهروزی را برای کليه ايرانيان آرزو می‌کنند. از همه خوانندگان پيک نت که در آغاز سال جديد، ضمن ارسال پيام های شادباش نوروزی توصيه به پايداری کرده بودند، نه تنها سپاسگزاريم، بلکه استواری و همراهی آنها را نيز درحمايت از خويش خواهانيم. اين ما و آنچه در توان داريم و اين شما و آنچه در اين روزنت می‌خوانيد و دنبال می‌کنيد، آن هم ايران و سال پرحادثه ای که در پيش است.
به پيش!


زبان

چاله میدانی

سیمای ج.ا

منوچهر زال‌پور بعنوان نسل جدید داستان نویسان ایران معترض به زبان سیمای جمهوری اسلامی گفته است:

« صدا و سيما به سمت منش‌هاي جاهل مسلكي رفته و اين چيزي است كه از سريال ” شب دهم “ به اين طرف شروع شد. زباني كه در اين رسانه تبليغ مي‌شود نه اينكه قبلا نبوده ولي الان بدجوري دارد وارد فرهنگ مي‌شود. اين فرهنگ را كه مي‌توان فرهنگ زبان ” چاله ميداني “ ناميد، چيزهايي را وارد زبان ما مي‌كند كه به مثله ‌شدن زبان و ادبيات منجر مي‌شود. در صدا و سيما وقتي مي‌خواهند بحث روشنفكري كنند، يا زبان سنگين به كار مي‌برند كه عامه آن را نمي‌فهمند يا اينكه لمپنيسم را در زبان وارد و به نام روشنفكري ترويج مي‌دهند. از دهه 60 به بعد زبان بطور عجيبي دچار لمپنيسم شد و يك جور ولنگاري در استفاده از واژه‌ها را در رسانه‌هايي كه مخاطب آنها به خصوص نسل جوان است، مشاهده مي‌كنيم. در سريال‌ها و برنامه‌هاي تلويزيوني و مجلات جوان.


 

سخنرانی و پرسش و پاسخ مصطفی تاج زاده
بسيج شويم و فشار بيآوريم به اقتداگراهای جمهوری اسلامی
شرايط جهانی آماده
تحميل انتخابات آزاد است

1- برخی از جوانان مي‌گويند مدل اُكرائينی را مي‌خواهيم. من مي‌گويم اگر مدل اُكرائينی را هم مي‌خواهيد، اول بايد بياييد در انتخابات شركت كنيد. اگر نامزدتان را رد كردند، اينجا را اُكرائين بكنيد، نه اين كه در خانه بنشينيد و بگوييد ما اُكرائين مي‌خواهيم بشود. بعضی از دوستان به ما مي‌گويند شما بي‌خودی مي‌ترسيد از جناح راست، افكار عمومی جهانی و اينترنت و فشار آمريكا و اروپا به گونه‌ای است كه نمي‌گذارد اينها هيچ كار خلافی بكنند، من پاسخم اين است كه آقا! مي‌شود همه‌ی اينها را جمع كرد و بسيج كرد كه فشار بياورند به اين اقتدارگراها كه ما فعلاً يك انتخابات آزاد برگزار كنيم، بقيه‌اش پيش‌كش.2- من به بعضی از دوستان ‌گفتم اگر من به جای رهبری بودم پيام نوروزی را امسال به دعوت از هركسی كه به قانون اساسی التزام دارد اختصاص مي‌دادم كه: بياييد ثبت نام كنيد، كشور مال خودتان است. ملت بيايند حاكم بشوند بر كشورشان، هم ايران نجات پيدا كند، هم ثبات سياسی ما حفظ شود و هم بتوانيم جايگاه خود را در منطقه حفظ كنيم و يك الگوی بهتر در جهان ارائه كنيم. 3- به جای اينكه به خيابان فكر كنيم بهتر است به صندوق رای فكر كنيم. در هيجدهم تير جنايتی كه آنها كردند كافی بود تا خيلی چيزها در اين مملكت اصلاح شود، اما تا دانشجويان به خيابان ريختند، آنها طلبكار شدند. يعنی كشت و كشتاری راه انداختند كه معلوم نبود كار چه كسی بود و بعد آمدند و گفتند می‌خواهيم مملكت را نجات دهيم. به نظر من اگر دانشجويان يك ماه از دانشگاه خارج نمی‌ شدند و از دانشجويان دانشگاههای ديگر دعوت می‌كردند كه هر روز بروند و از آنجا بازديد كنند و با مردم ارتباط برقرار می‌كردند خيلی چيزها تغيير می‌كرد.


پرونده قتل زهرا کاظمی بسته نشده، گشوده شد
تجاوز توام باشکنجه
زهرا کاظمی برای اعتراف گيری

اسناد و نشانه های دهها نمونه تجاوز به دانشجويان و زندانيان برای شکنجه و اعتراف گيری وجود دارد که سنت های اجتماعی مردم مانع انتشار اخبار آن است. با گشودن اين بخش از پرونده زهرا کاظمی، بايد گريبان شکنجه گرانی را گرفت که با آگاهی از همين سنت های اجتماعی روح و روان زندانيان را در هم شکستند و اعتراف گرفتند.



6

دو سئوالی كه قصد انتشار آن موجب توقيف وقايع اتفاقيه و جمهوريت شد
2 سئوال ممنوعه شيرين عبادی
در دادگاه قتل زهرا كاظمی:

 شهريور

1383

1- روی ران مقتول (زهرا كاظمي) آثار كبودی ديده شده بود. بايد معلوم شود اين كبودی بر اثر چه حادثه ای بوجود آمده است؟
2- لباس مقتول از يك
جائی پاره و خونی بوده است. اين هم بايد مشخص شود كه چرا لباس مقتول از اين ناحيه خاص پاره و خونی شده؟


اگر دست از سر مردم بردارند
نحسی سال بدر شده!

تهران- پارك لاله- مردم به پيروی از سنت و آئينی كه نه با اسلام آمد و نه با جمهوری اسلامی، ديروز را، حتی برای ساعاتی از روز هم شده از خانه بيرون زدند و هر كجا كه سبزه و آبی بود سفره پهن كردند. يادگاری از دوران زرتشت و زرتشتيان. نمودی از نياكان و پاكان. سيزده نوروز پشت سر ماند. اميد كه زلزله ای ايران را نلرزاند، سيل و برف خانه و كاشانه مردم را ويران نكند، حاكمان جنگی را به ملت تحميل نكنند و دست از سر مردمی كه به اميد به در كردن نحسی سيزده  به پارك و كوه و كمر رفتند بردارند.        عكس ايسنا - خسن غريب


يادداشت های نوروزی
خوزستان
فقرعمومی برفراز گنج ملی


هاشمی رفسنجانی:
با سياست‌های ديگری
به كاخ رياست جمهوری می‌روم


قتل سعيدی سيرجانی، طرح سقوط مينی بوس نويسندگان به دره،
ربودن فرج سركوهی و انتقال اسلحه به اروپا
فشارفضای انتخاباتی
به رفسنجانی برای پاسخگوئی
48 ميليون ايرانی واجد شرايط رای
با انتخابات آينده چه خواهند كرد؟


اعضای انجمن حجتيه، چرا و
چگونه عضو مجاهدين خلق شدند
؟


هاليبرتون زدوبندچی های حاكميت ايران را نا‌اميد كرد
شركت های نفتی آماده
تحريم اقتصادی ايران می‌شوند


رسانه های عمومی امريكا
افكار عمومی امريكا را آماده
حمله نظامی به ايران می‌كنند


سهم خود را در بهره گیري از این روزنت بپردازید

این یگانه منبع درآمد پیک نت براي ادامه انتشار است.

 حساب بانكي پيك
S.G
.
Bardeh
 
Kontonr.: 277978300
 BLZ:100 700 24
 
DeutsheBank (Germany)

نشاني پستي پيك نت
 
KHMI
 
Postfach 210453
 10504 Berlin-Germany


    

 

 
 
 
 
 
 

 



14 فروردين 1384 - دوم آوريل 2005


درانتظار
حوادث سياسی
سوريه
لبنان
مصر

كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا به روزنامه واشنگتن پست گفت: آمريكا درباره اوضاع آينده سوريه درحال تماس با بسيارى از افراد در منطقه است تا براى هر اتفاقى آماده باشد.
واشنگتن پست افزود: هم فرانسه و هم امريكا براين عقيده اند كه دولت سوريه به احتمال قوى نخواهد توانست پس از عقب نشينى سربازانش از لبنان به بقاى خود ادامه دهد. انتخابات آزاد در لبنان دگرگونى در سوريه را نيزاجبارى خواهد كرد.
اين پيش بينی ها درباره آينده سوريه درحالی است كه سوريه در يك پيمان اتحاد با جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
همزمان با پيش بينی رويدادهای آينده در سوريه و لبنان، در مصر نيز تظاهرات در چند شهر عليه حسنی مبارك آغاز شده است. هدف از اين تظاهرات كنار رفتن حسنی مبارك و خانواده او از حاكميت و برگزاری انتخابات آزاد رياست جمهوری در اين كشور است.


تجديد پيمان
تركيه و امريكا

حزب حاكم عدالت وتوسعه تركيه به دادن اختيارات بيشتر به آمريكا برای استفاده گسترده تر از پايگاه نظامى «اينجرليك» موافقت كرده است.
به گزارش ايرنا، «مراد مرجان» معاون حزب حاكم عدالت و توسعه كه سرگرم ديدار از آمريكا است به خبرنگاران گفت: دولت تركيه در آينده نزديك به درخواست آمريكا درباره استفاده گسترده تر از پايگاه اينجرليك پاسخ خواهد داد.
مرجان به مقام هاى آمريكايى گفت كه موج ضد آمريكايى در تركيه مقطعى است و دولت آنكارا در صدد ترميم مناسبات خود با واشنگتن است.


زندانيان سياسی
درآذربايجان
آزاد شدند

"الهام علی اف" رئيس جمهور آذربايجان طی فرمانی دراين كشور عفو عمومی اعلام كرد. با اين فرمان زندانيان سياسی آزاد شده و يا پرونده آنها مختومه شد. به دنبال آزادى ۱۱۴ زندانى، مسأله زندانيان سياسى از دستور كار اجلاس بهارى مجمع پارلمانى اين شورا حذف شد. ايجاد يك شبكه تلويزيون اجتماعى خارج از نظارت دولت و توسعه حقوق سياسى- اجتماعى از جمله آزادى زندانيان سياسى از تعهدات جمهورى آذربايجان به هنگام عضويت در شوراى اروپا در سال ۲۰۰۱ميلادى بود، كه اكنون تحقق يافته است.
قرار است در آذرماه آينده در جمهوری آذربايجان انتخابات پارلمانی انجام شود و اكنون با اعلام عفو عمومی و گشايش فضای سياسی در اين كشور، احتمالا آن انتخابات به شكل گيری فراكسيون احزاب در پارلمان جمهوری آذربايجان خواهد انجاميد.