پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيک

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

در رابطه با پيک هفته


 

 

 

 

 


شهر بانه
هفتمین جشنواره
داستان نویسی
در کردستان بزرگ ایران

 

پس از سه روز ارايه، نقد و بررسي آثار راه يافته به بخش مسابقه، نفرات برگزيده هفتمين جشنواره داستان‌نويسان غرب كشور در مراسم اختتاميه اين جشنواره معرفي و تجليل شدند.

در اين مراسم رهبر محمودزاده در بيانيه هيات داوران اين جشنواره هر خلاقيتي را حاصل تراكم، تجربه بسيار كوچك دانست و گفت: همين تجربه‌هاي خرد است كه شكل‌گيري خلاقيت‌هاي كلان را تضمين مي‌كند. چه بسا نويسندگاني بزرگي كه نخستين داستان‌هايشان را در محافل كوچك، دوستانه خوانده‌اند و فراز و فرود آثارشان را در پرتو نقد ارايه شده باز شناخته‌اند. جشنواره‌ي داستان‌نويسان از هفت سال قبل در شهرستان بانه برگزاري می شود. با جلسات داستان‌خواني و نقد داستان با حضور نويسندگاني از نقاط مختلف ايران.

هفتمين جشنواره داستان‌نويسان غرب كشور امسال كار خود را با بازخواني 280 اثر در بخش فارسي، 58 اثر در بخش كردي، 43 داستان كودك و 5 مقاله رسيده به دبيرخانه توسط هيات داوران آغاز كرد و از ميان اين آثار 24 داستان در بخش مسابقه (كردي و فارسي) 26 اثر به بخش جنبي راه يافتند.

در بخش داستان‌هاي كردي از بين آثار راه يافته به بخش مسابقه هيئت داوران داستان «زمان صفر» از عرفان رسولي و «ديگر آن زن پنهان آواز نمي‌خواند» از چنور سعيدي را به طور مشترك به عنوان رتبه‌ي سوم برگزيده و فوزيه سلطان‌بيگي با داستان‌ "نمي‌دانم اسمش را چي بگذارم" به عنوان نفر دوم انتخاب و انور حسن‌پور به خاطر نوشتن داستان "شپش" به عنوان نفر برتر برگزيده، تنديس، لوح ياد بود و جايزه‌ي جشنواره به آن‌ها اهدا شد.

همچنين در بخش فارسي چهار لوح تقدير، تنديس و جايزه‌ جشنواره به داستان‌ها‌ي "گزارش يك دگرديسي" از پري موسوي، «استحاله» از ليلا كريمي و به طور مشترك «موهاي مرطوب اين سطل‌ها را خيس مي‌كنند» از فرزانه رحماني و «اين سطرها تو را قدم مي‌زنند» از سميرا ابوترابي به عنوان نفرات اول تا سوم به آنان اهدا شد.

در بخش ادبيات كودك داستان‌هاي فارسي، داستان "دست‌هاي سياه" از ساناز هيليل‌آبادي در اين بخش عنوان برتر را يافت و معصومه‌ي اكبري به خاطر نگارش داستان "سيب خاتون" تقدير شد.

هيات داوران در بخش كردي ادبيات كودكان نيز داستان «بي‌كس» از كبري محمودي را برگزيد و اثر هه وار محزوني را به نا م «دختر قشنگ و قاشق جادو و عسل» شايسته‌ تقدير اعلام كرد.

در اين مراسم از سوي مديريت آموزش و پرورش شهرستان بانه نويد اجراي جشنواره‌ي مستقلي براي كودكان در شهر بانه تحت عنوان «جشنواره‌ ادبي» كه شامل سه بخش شعر، داستان و قطعه‌هاي ادبي است، داده شد.