پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيک

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

 
 



8 آذرماه
صدای شجریان در
تهران خواهد پیچید؟

خیابان‌های اطراف مراکز فروش بلیت کنسرت شجریان به صورت شبانه‌روزی با ترافیک مواجه است. حتی شب‌ها در انتظار تهیه بلیت در خیابان به سر برده‌اند.

محمدرضا شجریان به همراه حسین علیزاده و کیهان کلهر در روزهای 8 تا 12 آذرماه قرار است در تالار بزرگ کشور کنسرت بدهند. البته قرار بود، چون در روزهای اخیر اجرای این کنسرت زیر علامت سئوال رفته است. قهر شجریان با تلویزیون چالش با مافیائی است که در خیلی امور دست دارد. از جمله اجازه کنسرت و سالن کنسرت و...

شهر کتاب در تقاطع نیاوران و کامرانیه در این هفته به صورت مداوم با خیل مردم روبرو بوده است.

در همین خیابان مردم از ساعت 20 شب در صف تهیه بلیت می ایستادند.پیاده روهای این خیابان و حتی خیابان‌های اطراف تا شعاع یک کیلومتری بسته می شد. از فاصله بیمارستان فرهنگیان (چمران) تا روبروی نشر کارنامه هم صفی 600 متری تشکیل می شد.

اطراف شهر کتاب نیاوران نیز صف‌های طویلی تشکیل می شد و اغلب هم نگران نرسیدن بلیت به دستشان بودند.

حتی مراکزی که فروش بلیت این کنسرت را هم به عهده ندارند، با مراجعه و تلفن‌های مکرر علاقمندان مواجه شده اند که باعث شده دفاتری چون مرکز موسیقی بتهوون و نشر موسیقی هرمس تلفن‌های خود را تا روز 12 آذر ماه روی پیغام‌گیر بگذارند.

بهای بلیت‌های این برنامه از 8 تا 20 هزار تومان است که در بازار سیاه تا 50 هزار تومان نیز فروخته شده است.

این نیست و این نشده، مگر بدلیل بیگانگی حاکمیت با نیازهای روحی و فرهنگی مردم ایران. آنها طبل و سنج پخش می کنند و اینها کمانچه کلهر و تار علیزاده و صدای شجریان را می خواهند. حاکمیت دو گانه نیست، بلکه کشور دو گانه شده است.