پيک هفته

   

پيک نت

پيوندهای پيک بايگانی پيک

hafteh@peiknet.com

 

    hafteh@peiknet.com

 

پيک هفته

در رابطه با پيک هفته


 

 

 
 


 

"آزادی مشروع"

حصار جدید سپاه پاسداران

برای محدود کردن مطبوعات

 

سردار جزایری رئیس روابط عمومی سپاه پاسداران در پنجمين همايش باشگاه خبرنگاران افتخاري بسيج و رسانه‌هاي گروهي استان مازندران گفت:

يكي از مهم‌ترين رسالت های رسانه‌ها، از جمله مطبوعات اين است كه در نمادسازي، برجسته‌سازي، تصويرسازي، مستندسازي، ترسيم، انتقال و ترويج حقيقت اسلام ناب محمدي(ص) با بهره‌گيري از ابزار رسانه‌اي و اطلاع‌رساني، تمامي تلاش و توان خود را به كار گيرند. در اين زمينه به ارزش‌هايي نظير اصل ولايت فقيه، انقلاب اسلامي، حكومت ديني، دفاع مقدس، شهادت‌طلبي، بسيج و سپاه و مبارزه براي آزادي مشروع توجه داشته باشند.

( آزادی مشروع که سردار جزایری خواهان آن شده و محدودیتی که برای مطبوعات با همین هدف قائل شده، در واقع همان بحث تاریخی "مشروعه" در برابر "مشروطه" است که شیخ فضل الله نوری برای رسیدن به آن فرمان قتل بسیاری از آزادی خواهان روحانی و غیر روحانی را داد و سرانجام نیز وقتی ورق برگشت و مشروطه خواهان غلبه کردند، حکم مرگ او را آنها صادر کردند. به آن خط قرمزهائی که جزایری بیان کرده اگر عمل شود، همان می شود که شیخ فضل الله نوری می خواست!

باید دید تمام شورای فرماندهی سپاه پاسداران و یا بدنه سپاه پاسداران همینگونه می اندیشند که جزایری در سمت رئیس روابط عمومی سپاه بیان می کند.