ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

دوشنبه مقابل مقابل مجلس

تحصن اعتراضی معلمان

نه برای دفاع از محمد، بلکه برای نان

 

تحصن و تجمع معلمان سراسر کشور، علیرغم جنجالی که بر سر سئوالات مذهبی در یک تست راه انداخته بودند تا اخبار آن در حاشیه قرار گیرد، قرار است دوشنبه، پس فردا برگزار شود.

در تدارک این تحصن که قرار است از ساعت 1 بعد از ظهر دوشنبه در مقابل مجلس و در اعتراض به عدم پرداخت همآهنگ حقوق فرهنگیان صورت خواهد گرفت، کانون های صنفی فرهنگیان سراسر کشور نشست های تدارکی خود را زیر انواع فشارهای امنیتی برگزار کردند. از جمله محل خانه معلم واقع در "درکه" تهران توسط اماکن نیروی انتظامی که نام مستعار سازمان امنیت وابسته به نیروی انتظامی است قفل شده و نیروهای ویژه از داخل شدن مسئولین کانون فرهنگیان به آن جلوگیری کردند.

مجلس، در تدارک استیضاح وزیر آموزش و پرورش است، اما نه بخاطر موضوعی که معلمان خواهان آن هستند و با نان شبشان گره خورده، بلکه بر سر سئوالات مذهبی در تست مضحک معلمین و باتهام توهین به حضرت محمد! که نان می شود برای معلمین و نه آب!

در روزهای اخیر مطبوعات و رسانه های ایران و حتی مقامات و نمایندگان مجلس بسیار تلاش کرده اند که ماجرای تست مذهبی معلمین را چنان مطرح کنند که خواست حقوقی معلمان و تحصن های آنها مطرح نشود. علیرغم همه این تلاش ها و توطئه ها، این تحصن قرار است دوشنبه برگزار شود و تمام كانونهاي صنفي فرهنگيان سراسر كشور از آن حمایت کرده اند. معلمان خواهان اجراي قانون خدمات كشوري و نظام پرداخت هماهنگ حقوق براي فرهنگيان، همسان با كارمندان وزاراتي همچون وزارت نفت اند.