ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

نامه نخبگان آلماني به صدر اعظم این کشور:

جلوی حمله نظامی امریکا

به کشور ایران را بگیرید!

حضور محترم صدراعظم آلمان و نماينده اتحاديه اروپا

ما امضاء کنندگان اين نامه سرگشاده به شما متوسل مي شويم با اين درخواست که هرچه از دستتان برميآيد انجام دهيد تا از حمله آمريکا به ايران جلوگيري شود.

کليه شواهد نشان دهنده هجوم هوائي همه جانبه ايالات متحده در آينده اي نزديک به ايران است. همه چيز نشانگر اينست که ايالات متحده در حال تدارک حمله هوائي همه جانبه اي به ايران است. تحقيقات مؤسسه "اينترنشنال کريسيس گروپ" مشخص کرده است که اهداف حملات مزبور فقط محدود به تأسيسات هسته اي نمي گردد. کشتي هاي هواپيمابر استينس و آيزنهاور در حال حاضر در مقابل سواحل ايران موضع گرفته اند. بر طبق اطلاعات روزنامه گاردين 10 فوريه کشتي هواپيمابر ديگري نيز بسوي خليج فارس در راه است. اين سه کشتي هواپيمابر و واحدهاي محمول آنها به تسليحاتي مجهز مي باشند که قادرند تمامي شالوده نظامي وغیرنظامی ايران را ، شامل بر پل ها، بزرگراهها، نيروگاهها، تصفيه خانه هاي نفت و تأسيسات آب آشاميدني را بکلي ويران سازند. براي مقابله با موشک هاي ايران در عراق موشک هاي پاتريوت نصب گشته اند.

کارشناسان بنامي همچون سام گاردينر، سيمور هرش و دانيل الزبرگ از چند هفته پيش بدين سو با هشدارهائي که داده اند به جنگ افروزي تازه آمريکا اعتراض نموده اند. در روز 4 فوريه سه تن از فرماندهان نظامي آمريکا در هفته نامه ساندي تايمز به آثار خطرناک ضربه نظامي آمريکا اشاره نمودند. فرمانده کل سابق پيمان ناتو، وسلي کلارک نيز هفته گذشته در مونيخ نظير همين اخطار را اظهار نمود.

روزنامه نيويورک تايمز مورخ 9 فوريه بهانه حمله به ايران را بي پرده بدست داده و اين کشور را مسئول کشته شدن 170 سرباز آمريکائي در عراق قلمداد نمود. در مقابل آن شخص برژينسکي به اعتراض برخواست وي در آغاز ماه فوريه در کميسيون سياست خارجي مجلس سناي آمريکا به پرزيدنت بوش اخطار داد که از جعل سند براي حمله "تدافعي" به ايران خودداري نمايد. وضعيت فعلي ياد تبليغات کاذب آمريکا در ماههاي پيش از حمله به عراق را در اذهان زنده مي سازد.

متاسفانه هيچ نشانه اي از اين که رئيس جمهور آمريکا در صدد يافتن راه حل ديپلماتيک باشد، وجود ندارد. وي مذاکره با ايران را علي رغم توصيه کميسيون بيکر رد مي کند. اطمينان دادن هاي او به اينکه قصد وي ترجيح راه حل ديپلماتيک است، فقط در خدمت گول زدن ملت آمريکا و اروپائيان مي باشد. از قرار معلوم در رهبري سياسي ايالات متحده آمريکا آن کساني به قدرت رسيده اند که تصميم دارند رژيم جمهوري اسلامي را سرنگون نموده و ايران را با متلاشي کردن نه فقط تأسيسات هسته اي اش، بلکه همچنين با از بين بردن کليه ظرفيت هاي نظامي و اقتصادي مهم آن تبديل به قدرت ناچيزي در منطقه نمايند. اگر چنانچه اينکار صورت گيرد، تمامي خاورميانه و خاور نزديک به هرج و مرج خواهد افتاد، هرج و مرجي که براي صلح جهاني بزرگترين خطرات را در بر خواهد داشت، بگذريم از آثار شديد سياسي و اقتصادي آن بر دنيا که آلمان نيز از آن بر حذر نخواهد ماند.

رئيس جمهور آمريکا با جنگ طلبي هاي ديوانه وارش برخلاف خواست اکثريت ملت آمريکا عمل کرده و از جمله برخلاف خواست بسياري از افراد حزب خود نيز رفتار مي کند. همراهي بيش از اين با بوش در زمينه درگيري با ايران، به نظر ما فاقد کوچکترين حقانيت سياسي و اخلاقي بوده، بيش از هر چيز به حساب تأييد مقاصد جنگ افروزانه وي رقم خواهد خورد.

خانم مرکل! بخاطر وضعيت خطرناک موجود از شما خواهش مي کنيم دست بکار شويد. از اين جنگ و از اينکه آلمان و اتحاديه اروپا مسئول فاجعه فوق العاده اي گردند جلوگيري کنيد.

 

به نمايندگي از آلمان به استفاده از خشونت نظامي در قبال ايران صريحاً پاسخ منفي دهيد.

از اتحاديه اروپا و کشورهاي عضو آن دعوت کنيد که به همين صورت موضعگيري نمايند.

خواهان آغاز مجدد مذاکره بدون پيش شرط با رهبران ايران شويد، با در نظر گرفتن وضع حقوقي قرارداد منع تسليحات اتمي.

براي انجام مذاکرات صلح در منطقه از ايجاد کنفرانس امنيتي و همکاري در خاورميانه و خاور نزديک جانبداري کنيد، زيرا که با تشريک مساعي براي يافتن راه حل درگيري هاي حاضر در منطقه به عمل خواهد آمد و يا تمامي منطقه به جنگ کشيده شده، در هرج و مرج و فلاکت غرق خواهد شد.

 

هانس کريستيان گراف فن شبونک(مسئول اقدام نفت در ازاي مواد غذائي در عراق از جانب سازمان ملل)

پرفسور دکتر اچ سي کارل هاينز کوپه (پژوهشگر صلح – بن)

پرفسور دکتر اکرهارد کيپن دورف (سياست شناس – برلين)

فريدريش شورلمر (فعال حقوق بشر- ويتنبرگ)

پرفسور دکتر اوسکار نگت (جامعه شناس – هانفر)

پرفسور دکتر کريستينه مورگن روت (روانکاو – هانفر)

پرفسور دکتر پتر گروتيان (سياست شناس – برلين)

دکتر ژرالد مادِر (پژوهشگر صلح در شهر شلينينگ – اطريش)

پرفسور دکتر ورنر روف (سياست شناس و کارشناس امور آفريقا – کاسل)

پرفسور دکتر آندرياز بورو (پژوهشگر صلح - گرون ويسباخ)

پرفسور دکتر محسن مسّرت (سياست شناس و کارشناس خاورميانه و خاور نزديک – ازنابروک)

دکتر پتر شتروتينسکي (پژوهشگر صلح – کاسل)

دکتر آنگليکا کلاوسن (رياست IPPNW – شاخه آلمان در بيلفلد)

دکتر اولريش گـت شتاين (رياست افتخاري IPPNW – شاخه آلمان در فرانکفورت م)
پرفسور دکتر هانس پتر دور (فيزيکدان هسته اي - مونيخ)