ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 

یکنفر "بحران" را برای

رهبر فرزانه ج.ا تشریح کند

 

اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه در لندن تشکیل جلسه می دهند تا طرح جدید تحریم و برخورد با ایران را تنظیم کنند. رایزنی ها پیرامون این طرح از هم اکنون و با سفر و دیدار صدر اعظم آلمان و رئیس جمهور در حال خروج از صحنه سیاسی فرانسه "شیراک" آغاز شده است. بطور همزمان، برنز معاون وزارت خارجه امریکا و رئیس میز ایران به پیشواز اجلاس لندن، زودتر از دیگران خود را به انگلستان رسانده و مشورت ها را آغاز کرده است. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی "متکی" از اجلاس دوشنبه خواسته است تا برخوردی شجاعانه با پرونده اتمی ایران کرده و رای به مذاکره بدهند. یا می داند و خود را به ندانستن زده و یا نمی داند و دل به دریا زده است، چرا که امریکا در موقعیتی قرار گرفته که حتی علیرغم همه فشار و توصیه های متحدان اروپائی خود طرفدار مذاکره با ایران نیست و همه مقدمات کار را برای یک برخورد نظامی با جمهوری اسلامی فراهم ساخته است. فقط یک تکان بزرگ در حاکمیت ایران و تغییرات جدی در سیاست اتمی و ترکیب مذاکره کنندگان شاید بتواند راهگشای مرحله کنونی شود. مثلا رفتن دولت احمدی نژاد و تشکیل یک دولت شرایط بحران.

بموجب همه پیش بینی ها، این بار تهیه پیش نویس قطعنامه جدید بسیار سریع تر از قطعنامه قبلی تهیه خواهد شد و مردم ایران نوروز امسال را با همین عیدی آغاز خواهند کرد. یعنی در گرماگرم تعطیلات نوروزی ایران قطعنامه جدید تصویب خواهد شد. قطعنامه ای که بند 7 منشور سازمان ملل، یعنی استفاده از راه حل نظامی در آن پررنگ تر از قطعنامه قبلی خواهد بود. خطر اینجاست که این بار اگر و مگر برای تصویب قطعنامه جدید می تواند اقدام جنون آمیز امریکا برای پیشدستی کردن در حمله نظامی را در پی داشته باشد. واقعه ای که زمزمه آن از هم اکنون و تحت عنوان جاده هوائی اسرائیل از فراز خاک عراق برای حمله به ایران آغاز شده است.

در چنین حال و فضائی است که رهبر جمهوری اسلامی در جریان دیدار با اعضای مجلس خبرگان، درحالیکه کنار هاشمی رفسنجانی نشسته بود گفت: "هیچ بحرانی وجود ندارد و با گفتن این حرف ها نباید مردم را دلسرد کرد!"

از جمله گویندگان این بحران هاشمی رفسنجانی است که درکنار رهبر تسبیح می گرداند و به حرف های او گوش می کرد.

ظاهرا حمله نظامی به ایران بحران نیست. همچنان که گرانی و بیکاری و اعتصاب های کارگری بحران نیست. جنگ در غرب و شرق کشور هم بحران نیست. بی دروپیکری امنیتی جمهوری اسلامی هم بحران نیست، دستگیری فرماندهان سپاه در عراق هم بحران نیست. همچنن که سقوط های مشکوک هواپیما و هلیکوپترهای نظامی هم بحران نیست. بحران فقط قلم های شکسته اما هنوز به زغم ایشان "مسموم" بحران است!