ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

سردار قالیباف شهردار تهران

مدیر اجرائی، بجای سخنرانی

باید برود دنبال کار اجرائی اش

وقتی با نفت 7 دلاری همان مشکلات را داریم که با نفت 70 دلاری، یک جای مدیریت کشور خراب است! 27 هزار نفر طی یکسال در تصادفات رانندگی کشته شده اند و یکصد هزار نفر مجروح. یک جنگ هم این همه تلفات ندارد!

 

سردارقاليباف شهردار تهران که باحتمال بسیار، در صورت برکناری احمدی نژاد و یا کشته شدنش در یک حادثه هوائی و یا زمینی، کفالت ریاست جمهوری را برعهده خواهد گرفت، روز گذشته در حاشيه مراسم هفتمين كنفرانس مهندسي حمل و نقل و ترافيك كه در سالن همايش‌هاي رازي برگزار شد، به بهانه اشاره به وضع آشفته ترافیک تهران به خبرنگاران گفت:

 در جمع خبرنگاران در خصوص ارزيابي شهرداري تهران از حمل و نقل عمومي، با اشاره به تصمیم فلج کننده احمدی نژاد در باره تغییر ساعت کار بانک ها گفت:

براي توسعه مترو برنامه‌ريزي‌هاي كرده‌ايم كه با افزايش واگن‌ها، طول زمان حركت را كاهش دهيم و همچنين خطوط جديدي را به مترو اضافه كنيم.  مردم معتقدند، با بازگشت ساعت كاري بانك‌ها به ساعت گذشته وضعيت ترافيك بهتر شده است. نبود مديريت واحد در تهران از معضلاتي است كه نمي‌گذارد ترافيك در تهران برطرف شود.  مديران اجرايي يا نبايد حرف بزنند و يا اگر قصد سخن گويي دارند بايد بسيار كوتاه باشد، چرا كه مهم‌ترين وظيفه يك مدير اجرايي عمل كردن است نه سخنراني كردن. در حال حاضر بيش از 17 سازمان و نهاد در امر ترافيك تصميم گيرنده هستند در حالي كه بايد در بحث ترافيك يك نهاد واحد تصميم گيرنده باشد تا در مواقع ضروري هم در مقابل مردم و مسئولان پاسخگو باشد. دومين معضل اساسي ما فرهنگ و نوع نگاه ما به مديريت در كشور است چراكه به اعتقاد بنده مهمترين چالش در كشور چالش مديريتي است‌.  بيش از اين وارد مباحث مديريتي نمي‌شوم چراكه فكر مي‌كنم اگر كمي ديگر ادامه دهم، به اين متهم خواهم شد كه سياسي حرف مي زنم‌، اگر چه هميشه حاشيه‌ها در كشور ما از متن مهم‌تر بوده است و اين يكي از دردهاي بزرگ ماست‌.
شهردار تهران با اشاره به كشته شدن بيش از 27 هزار نفر در كشور و مجروح شدن بيش از 100 هزار نفر در سال بر اثر تصادفات رانندگي گفت‌: تلفات تصادفات رانندگي در كشور ما از تلفات جنگ نيز بيش‌تر است.

وقتی با نفت 7 دلاری مشکلات در این مملکت همان است که با نفت 70 دلاری، یک جای مدیریت مملکت خراب است.