ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

سال نو می شود

روش های امنیتی کهنه تر!

پروژه اعتراف گیری از فعالان جنبش زنان و معلمان به سبک مقابله با سندیکای شرکت واحد. انتقال زندانیان سیاسی- دانشجوئی جوان به بند جنایتکاران برای تجاوز و ضرب و شتم. زندان رجائی شهر شده تبعیدگان زندان اوین!

 

درآستانه سال نو، روش های کهنه امنیتی همچنان یکی پس از دیگری در دولت احمدی نژاد نو می شوند و سالهای اصلاحات به بایگانی سپرده می شوند.

سال 85 می رود که با زندانی شدن و اعتراف گیری از برخی فعالان جنبش زنان و تشکیل پرونده ای که سال آینده با آن آغاز خواهد شد، تمام شود. شادی صدر حقوقدان و محبوبه عباسقلی زاده برای این پروژه شکار شده و در اوین اند.

دولت و مجلس ظاهرا در برابر خواست های صنفی و حقوقی معلمان عقب نشینی کرده و توافق خود با اجرای این خواست ها را اعلام کرده اند، اما همزمان با این وعده، فعالان و رهبران جنبش اخیر معلمان شبانه دستگیر و به همان جائی منتقل شده اند که فعالان جنبش زنان را برده اند. پروژه ای که برای فعالان و رهبران سندیکای شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه اجرا کردند را می خواهند برای فعالان جنبش معلمان تکرار کنند.

حتی در شهرستان ها نیز دستگیری فعالان کانون معلمان آغاز شده و از کرمانشاه خبر این دستگیری ها گزارش شده است.

محاکمه منصور اسانلو دبیر سندیکای شرکت واحد را به پایان برده اند و مقدمات بازگرداندن باصطلاح قانونی او به زندان را فراهم ساخته اند و حدس زده می شود که این بازگشت به اوین شامل حل چند تن دیگر از فعالان سندیکای شرکت واحد نیز بشود.

دهها تحصن، اعتراض و اعتصاب کارگری، که عمدتا در اعتراض به عدم دریافت چند ماهه حقوق و مزد و اعتراض به اخراج و بیکاری صورت گرفته و در هفته های پایان سال وسعت نیز یافت، با سکوت حکومت، سرکوب آنها توسط نیروهای انتظامی و ضد شورش و بی اعتنائی مجلس همراه شد. چون این اعتراض ها عمدتا در شهرستانها صورت گرفته، هنوز معلوم نیست چه شماری از کارگران دستگیر و زندانی شده اند، زیرا یا اخبار به تهران نمی رسد و یا مطبوعات مجاز به انتشار آن نیستند. برخی اعتراضات با درگیری های خیابانی همراه بوده است.

مقامات وزارت علوم و نظامی ها و امنیتی های نماینده شده در مجلس هفتم می گویند "ستاره دار" شدن دانشجویان نه مهم است و نه باید درباره آن حرف زد.

در زندان ها، روش جنایتکارانه انداختن زندانیان سیاسی کم سن و سال در بندهای زندانیان جنائی با هدف تجاوز به آنها و یا ضرب و شتم آنها بار دیگر شدت گرفته است و دراین میان، زندانی رجائی شهر تبدیل شده به تبعیدگان زندان اوین. یعنی یکی شده مار و دیگری افعی!

در همین ارتباط روز گذشته گزارش شد که خالدحردانی، شهرام و فرهنگ پورمنصوری که در اعتراض به انتقالشان به زندان رجایی‌شهر دست به اعتصاب غذا زده بودند، بدلیل وخامت حالشان به بهداری زندان منتقل شده اند. این سه زندانی، پنجشنبه شب در اقدامی ناگهانی از بند 350 زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج انتقال یافتند و مسئولین زندان رجایی شهر، آنها را به اندرزگاه 6 این زندان که محل نگهداری مجرمین است منتقل کردند. انتقال آنها به بند مجرمین و جنایتکاران دوشنبه شب صورت گرفت و صبح سه شنبه آنها به بهداری منتقل شدند.