ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

World Socialist- ترجمه افسانه نگاهی

خاورمیانه ای نوین

با دو جبهه در برابرهم

 

سایت خبری- تحلیلیWorld Socialist  در گزارشی پیرامون سفر وزیر خارجه امریکا به خاورمیانه و آلمان، آن را یک  تور جنگی که از مرز یک هفته گذشته تحلیل کرده و ضمن تاکید بر طولانی بودن سفر وی نوشت:

اکنون عربستان سعودی، مصر، کویت، بحرین، قطر، عمان و امارات عربی همه با دولت بوش برای حمله به ایران متحد شده اند. حتی فراتر از این، وزیر امور خارجه مصر گفت است که برنامه بوش در حمله به ایران، تنها یک برنامه نظامی نیست، بلکه حمله ایست در آغاز یک دید جدید و متفاوت سیاسی ، نظامی و اقتصادی به منطقه خاورمیانه.( ظاهرا اشاره او به تفاهمی است که بین اسرائیل از یکسو و سوریه و فلسطینی ها از سوی دیگر درجریان است و برای نخستین بار اسرائیل با برخی عقب نشینی ها از سرزمین های اشغالی زمینه حضور در اتحاد بالا علیه ایران را فراهم می سازد. پیک نت)

 

سایت World Socialist  ادامه میدهد:

درحال حاضر امریکا علاوه بر نیروئی که درعراق و افغانستان مستقر کرده، 40 هزار نیروی نظامی نیز در کشورهای حوزه خلیج فارس دارد. از جمله در کویت حدود 25 هزار، در قطر حدود 6500 و دربحرین حدود 3 هزار و در امارت عربی 1300 نیروی نظامی دارد. همچین واحدهای ویژه ای نیز در کشور عمان و عربستان سعودی سعودی مستقرند.

وزیر خارجه امریکا، پیش از آغاز سفر اخیر به خاورمیانه و خلیج فارس در کنگره امریکا، با اشاره به همسوئی کشورهای عرب با امریکا و زمینه کاهش تنش بین اسرائیل و همسایگانش برای مقابله با ایران گفت که این خاورمیانه، اکنون دیگر خاورمیانه متفاوتی است. یک طرف کشورهای خلیج فارس و عربستان سعودی و مصر و اردن و دموکراسی جوان لبنان و بخشی از فلسطینیان که از محمود عباس حمایت می کنند قرار دارند و در طرف دیگر ایران، سوریه، حزب الله لبنان و حماس در فلسطین. زمان آن رسیده است که ما این تقسیم بنیادین را درک کنیم.