ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

گزارش فایننشیال تایمز از ایران

ائتلاف "نجات نظام"

با اتحاد خاتمی هاشمی

 

در مصاحبه با روزنامه فایننشیال تایمز، از قول بهزاد نبوی، نایب رئیس مجلس ششم و عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب که اخیرا با وی مصاحبه کرده، پیرامون تلاش هائی که برای جلوگیری از بحرانی تر شدن اوضاع ایران در حاکمیت جمهوری اسلامی جریان دارد، بی آنکه از وجود "ستاد مقابله با بحران" نام ببرد نوشت:

 

« اکنون ائتلافی با حضور اکبر هاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی شکل گرفته تا از دخالت بيشتر محمود احمدی نژاد در پرونده هسته ای و بحرانی شدن اوضاع اقتصادی جلوگيری کند.

بيش از ۱۵۰ نماينده مجلس، نامه ای امضا کرده و در آن  درخواست کرده اند رئيس جمهور در مجلس حاضر شده و درباره سياست خارجی و اقتصادی دولت، توضيح دهد .

انتقاد جدی از عملکرد محمود احمدی نژاد در حالی مطرح می شود که اين بار منتقدان او نه اصلاح طلبان، که از جناح و گروه هايی هستند که وی را در مبارزات انتخاباتی همراهی کرده اند .

ائتلاف جديدی که از آن یاد شد، ديگر درباره اختلاف بر سر «مسايل عقيدتی و سياسی» نيست و موضوع مهم تری چون «آينده نظام جمهوری اسلامی و سرنوشت کشور» مطرح است.

ائتلاف جدید قرار است با محور قرار دادن موضوع هسته ای و عراق، در جهت کم کردن فشار سياسی و اقتصادی بر ايران با رهبر جمهوری اسلامی مشورت کرده و تصميم گيری را از دست احمدی نژاد بگيرند.