ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

آیت الله منتظری:

قدرت امریکا باید فراتر

 از شعارهای روز بررسی شود

حرفی نزنند که مردم منطقه را علیه ایران تحریک کنند. کشورهائی که باندازه ما منابع طبیعی مثل نفت و گاز هم ندارند، در تامین رفاه مردم خودشان موفق تر هستند.

آیت الله منتظری در دیدار با دبيركل و اعضاي رهبری نهضت آزادي ايران که بمناسبت سالگرد درگذشت مهندس بازرگان به همراه جمعی از ملی مذهبی ها به دیدار وی در شهر قم رفته بودند، پیرامون مسائل حاد سیاسی روز ایران گفت:

 «حكومتي كه نتواند كاري براي مردم انجام دهد، نامي جز وبال ندارد. بر اساس نص قرآن همه بايد در سطح توان خود مسائل را به حاكمان متذكر شوند، هر چند كه ممكن است نتيجه تذكر زندان باشد. تصور برخي از دولتمردان مبني بر اينكه مردم حق نقد و تذكر به آنها را ندارند، برخلاف سيره اميرالمومنين كه مردم را دعوت به نقد عملكرد خود مي‌ کردند است.»
آیت الله منتظری در باره توطئه های جنگی امریکا نیز گفت: «انتقادات زيادي نسبت به عملكرد آمريكا در جهان وجود دارد و سياست‌‏هاي اين كشور در عراق نيز همانند نتايج ظلم‌‏هاي آن در ويتنام به شكست آنان منجر خواهد شد. اما دولتمردان ايران باید قدرت دشمن را فراتر از شعار بررسي كنند. آمريكا كشورهاي عربي منطقه را عليه ما تحريك مي‌‏كند. بايد به نوعي رفتار كنيم كه بتوانيم آن را احراز كنيم نه اينكه با رفتارها و شعارهاي تحريك‌‏آميز مانع تحقق آن و متضرر شدن ملت شويم.»

آيت‌‏الله منتظري با اشاره به گرانی لجام گسیخته ای که فغان مردم را بالا برده است نیز گفت:

« چگونه برخي كشورها، بدون منابع طبيعي نظير نفت و گاز رفاه نسبي براي مردم جامعه پديد آورده‌‏اند و دولتمردان ما با وجود منابع غني نفت و گاز كشور قادر به انجام اين كار نيستند.چرا تورم را فقط 13 درصد اعلام مي‌ کنند، در حالي كه بسياري از اقلام مورد نياز مردم بيش از 50 درصد افزايش قيمت داشته است.»