ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

دیدار و مذاکرات نظامی- سیاسی

وزیر دفاع بلاروس و فرمانده کل سپاه

وزیردفاع جمهوری بلاروس که بزرگترین طرف قرار دادهای موشکی ایران است و گفته می شود کارشناسان نظامی آن نصب و کاربرد موشک های خریداری شده را به ایرانیان آموزش می دهند، وارد ایران شد و با فرمانده کل سپاه پاسداران دیدار ومذاکره کرد. این دیدار همزمان با نزدیک شدن هرچه بیشتر خطر حمله نظامی به ایران و ضرورت تقویت دفاع ضد هوائی و ضد موشکی ایران صورت گرفته است. خبرگزاری های داخلی گزارش کرده اند که رحیم صفوی  طی این دیدار، دیدگاه های جمهوری اسلامی را در انطبقاق با دیدگاه های جمهوری بلاروس اعلام داشته و گفت:

ديدگاه‌هاي مشترک سياسي جمهوري بلاروس و ما در مسايل منطقه‌اي اساس روابط ايران - ‌بلاروس را بر پايه صلح و امنيت منطقه‌ای موجب شده است. جمهوري اسلامي و جمهوري بلاروس بر اساس منافع و تهديدات مشترك مي‌توانند همكاري‌هاي خوبي با هم داشته باشند.
ما نه تنها در خاورميانه بلكه در قفقاز و اروپاي شرقي مايل به توسعه‌ روابط در حوزه‌هاي انرژي (نفت و گاز) كه مورد نياز كشور شماست و توسعه‌ي روابط سياسي، اقتصادي و امنيتي هستيم.

وعده نفت و گاز، ظاهرا برای رفع نگرانی بلاروس از ادامه افزایش قیمت گاز روسیه و تقابل های اقتصادی مسکو و مینسک صورت گرفته است.

فرمانده‌ كل سپاه اضافه کرد: هم اكنون از نظر امنيتي، مسايل جهاني و مناطق پيراموني منطقه و جهاني در شرايط پيچيده سياسي و سرنوشت سازي قرار گرفته ایم و بسیاری از مناسبات سياسي،‌ اقتصادي و امنيتي به شدت به هم خورده است.

آمريكا با سياست يكجانبه‌گرايي خود و زير پا گذاشتن تمام قوانين بين المللي بدنبال توسعه‌طلبي اقتصادي، سياسي و امنيتي و تسلط بر مناطق استراتژيك جهان خصوصا منابع انرژي و خليج فارس است. ما در كشور شما و فدراسيون روسيه منافع،‌ ديدگاه‌ها و تهديدات مشتركي را در پيش رو داريم و مي‌توانيم برنامه‌هاي كوتاه مدت، ‌دراز مدت و همكاري‌هاي مشتركي را با شما و كشور روسيه داشته باشيم.