ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 

قطعنامه جدید اتحادیه اروپا

تحریم ایران

کاسه اروپا، داغ تر از آش امریکا

 
 

وزرای خارجه اتحاديه اروپا روزگذشته (دوشنبه) با صدور قطعنامه ای، اعمال تحريم‌هاي شوراي امنيت سازمان ملل علیه ایران را با تاکید بر "بطور كامل و بدون تاخير" تائید و حتی تاکید کردند که در صورت نياز با تحريم‌هايی بيشتر از آنچه در قطعنامه 1737 آمده موافقت اند.

وزرای خارجه اتحاديه اروپا از "همه كشورها اجراي كامل و بدون تاخير قطعنامه تحریم ایران را خواستار شده و تاکید کردند که اتحاديه‌ اروپا بايد از صادرات و واردات كالاهايي كه در فهرست گروه تامين كنندگان هسته‌يي و كنترل فناوري موشكي قرار دارند به ايران جلوگيري كنند. سرمایه افراد و شركت‌هايي كه قطعنامه 1737 آنها را نام برده و مشخص کرده را مسدود كنند، سفر اين افراد به اتحاديه‌ي اروپا را ممنوع كنند و معيارهايي را براي جلوگيري از تحصيل افراد داراي مليت ايراني در رشته‌هاي حساس مربوط به امور فنی مرتبط با اتم را در درون اتحاديه اروپا اتخاذ كنند.

(اقدام اتحادیه اروپا همزمان است با نزدیک شدن پایان مهلت ایران برای پاسخ مثبت به قطعنامه شورای امنیت پیرامون متوقف کردن غنی سازی اورانیوم و تولید آب سنگین از یکسو و آخرین اقدام جمهوری اسلامی برای جلوگیری از ورود بازرسان انرژی اتمی به ایران در چارچوب تجدید نظر در روابط با سازمان انرژی اتمی.

بدین ترتیب از دو طرف دو لبه تیغی تیز می شود که سر ملت ایران لای آنست!)