ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

مصاحبه محسنی اژه ای- سخنرانی ارتشبد ازهاری

کدام حمله؟

شایعه پخش کن های

داخلی و خارجی زیر نظرند

 

در چند روز گذشته، محسنی اژه ای وزیر اطلاعات دولت احمدی نژاد نیز از پشت پرده بیرون آمده و چند سخنرانی توام با ادعاهای امنیتی- اتمی کرد. اژه ای در جمع طلاب بسیجی مدرسه فیضیه قم گفت:

"احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران در مقطع کنونی وجود ندارد، چون هیچ اطلاعات موثقی مبنی برحمله نظامی آمریکا به ایران وجود ندارد و شایعات تنها در قالب جنگ روانی مطرح می‌شود."

اژه ای که سخنانش بسیار شباهت به سخنان ارتشبد ازهاری نخست وزیر دولت نظامی شاه درسال انقلاب 57 داشت، گفت:

"آمریکا در باتلاقی که هیچوقت تصور آن را نمی‌کرد، گرفتار شده است. ما مدتی است که عناصر داخل و خارج از کشور و همچنین منطقه را زیر نظر گرفته‌ایم ولی تمام شایعات مطرح شده در خصوص حمله نظامی آمریکا به ایران به جهت ایجاد جنگ روانی در کشور بوده است."
ارتشبد ازهاری فردای آن شبی که به یکباره مردم روی بام رفتند و بجای تظاهرات خیابانی و درگیری با ماموران حکومت نظامی شبانه شروع کردند به گفتن "الله و اکبر" به مجلس رفت و گزارشی اطلاعاتی- نظامی خدمت نمایندگان داد. ازهاری با اشاره به الله و اکبرهای مردم روی بام خانه ها گفت: اینها همه اش نوار است. من و زنم رفتیم روی بام و دوربین انداختیم و دیدیم که ضبط صوت آورده اند روی پشت بام و نوار روشن کرده اند."

صبح روز بعد مردم این شعار را در خیابان ها سر دادند و روی دیوارها نوشتند: "ازهاری گوساله، بازم بگو نواره!"

اژه ای، که با ضربات پیاپی امنیتی- اطلاعاتی در یکسال اخیر نشان داده که برداشتش از وزارت اطلاعات یک سازمان امنیت سرکوبگر به سبک دوران علی فلاحیان و ساواک شاهنشاهی است در سخنرانی خود در شهر قم، بالای منبر رفته و گفت:

"دشمنان طرح هائی مبنی بر تربیت عده‌ای از افراد جاسوس در داخل کشور داشتند، که ما توانسته‌ایم تمامی افرادی را که به بهانه گذراندن دوره‌های آموزشی و با هدف شرکت در دوره‌های آموزشی جاسوسی، از کشور خارج شوند، شناسایی و دستگیر کنیم. "

هیچکس تردید ندارد که حمله به دفتر جمهوری اسلامی در اربیل جز از طریق اطلاع از درون مخفی ترین تشکیلات اتمی و نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی و باخبر بودن از ورود فرماندهان سپاه به اربیل ممکن نبود. اژه ای بجای پرداختن به چتر سوراخ سوراخ امنیتی جمهوری اسلامی، برای توجیه ممنوع الخروج کردن چند روشنفکر برای سفر به امریکا(آغاجری و عبدالله مومنی و تقی رحمانی) و یا جلوگیری از سفر چند زن برای شرکت در یک سمینار روزنامه نگاری در هندوستان، بعنوان شاهکارهای امنیتی خودش گفت:

"ما كساني را كه به دستور آمريكا براي فتنه عليه ملت به خارج مي روند ممنوع الخروج كرده ايم واگر عده اي از آنها امروز سروصدا مي كنند كه آزاد نيستند به خارج بروند، به اين دليل است."

اژه ای که هنوز پاسخ نداده است دانشمند اتمی ایران چگونه در خوابگاه دانشگاه در اصفهان درگذشته است و ادعاهای مطبوعات اسرائیل مبنی بر ترور او چقدر واقعیت دارد، شهر را رها کرده و گفت که در مرزها

امسال بيش از100 نفر از عوامل مستقيم اسرائيل و آمريكا را دستگير كرديم که با سرويس اطلاعاتي موساد و سازمان سيا ارتباط مستقيم داشته و اسرار و اطلاعات نظام را خارج مي كردند. بسياري از كساني كه تحت عناوين مختلف براي دشمنان جاسوسي مي كنند زير نظر نيروهاي اطلاعاتي قرار دارند.