ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

پاس احمدی نژاد در خوزستان به اسرائیل در تل آویو

اسرائیل مبتکر اخراج ایران

از شورای امنیت سازمان ملل شد

در یک اقدام دو طرفه، احمدی نژاد در سفر به خوزستان بجای صحبت از دردهای مردم، ویرانی های بازسازی نشده جنگ با عراق در خوزستان، طرح نابود شده نیشکر هفت تپه، بیکاری گسترده در منطقه و... مشتی حرف های تهدید آمیز علیه امریکا و انگلیس و اسرائیل تحویل مردم داد. و  از سوی دیگر، اسرائیل نیز بلافاصله همین سخنان را روی هوا قاپیده و بموجب آنها رسما در سازمان ملل خواهان اخراج ایران از شورای امنیت این سازمان شد.

 وزیر استراتژی اسرائیل "لیبرمن"، از "بن کی مون" دبیرکل جدید سازمان ملل خواست تا بموجب تهدیدهائی که احمدی نژاد در خوزستان بر زبان آورده اخراج ایران از شورای امنیت سازمان ملل را در دستور کار دهد. او در درخواست خود متذکر شد که اهداف رئیس جمهوری ایران در سخنان او روشن است. ایران در حال ساختن بمب اتم است و با آنکه اسرائیل می تواند به تنهایی درمقابل ایران بایستد و بهای سنگین آن را نیز بپردازد، اما بهتر است این مقابله به تنهائی صورت نگیرد. این درست است که اسرائیل برای این مقابله بهای سنگینی را خواهد داد اما جهان آزاد نیز مجبور به پرداخت این بهاء خواهد شد. مسئله به اسرائیل ختم نمی شود.

همزمان با سوء استفاده ای که اسرائیل از سخنرانی روز گذشته احمدی نژاد در خوزستان کرد، شبکه تلویزیونی سی ان ان نیز در یک خبر مفصل، تقریبا بخش عمده سخنرانی احمدی نژاد و تهدیدهای او را در سایت خود  بصورت تحریک آمیز منتشر کرده و خواهان واکنش جهانی در برابر این اظهارات شد.

(پیش از این نیز، مطبوعات دوبی دو روز پیش مسئله بازپس گرفتن کرسی ایران در شورای امنیت سازمان ملل را پیشنهاد کرده بودند و اقدام روز گذشته اسرائیل نشان داد که آن مطبوعات نیز بی جهت مسئله اخراج ایران از شورای امنیت را طرح نکرده بودند.)