ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

گزارش جدید بوستون کلوب

مقابله با ایران

کشورهای خلیج فارس

آماده همراهی با امریکا

روزنامه بوستون گلوب خبر داد که يك گروه ويژه كاری در وزارت امور خارجه‌ آمريكا برای مقابله با برنامه های اتمی ایران تشکیل شده است. این گروه رسما اعلام کرده که برنامه های اتمی ایران نظامی است. اعضای این گروه همگی از مقامات نظامی و غیر نظامی امریکا هستند و اکنون فاش شده است که از یکسال پیش طرح های مقابله با ایران اتمی را با کشورهای عربستان سعودی، امارات متحده و بحرین بوده اند. شماری از مقامات کاخ سفید، پنتاگون و وزارت امور خارجه امریکا نیز با این گروه همکاری می کنند. از جمله فعالیت های گروه یاد شده برجسته ساختن خطر ایران اتمی و فراهم سازی زمینه افکار عمومی جهان برای حمله نظامی به ایران است. گشایش پرونده های مهم تروریستی و انفجاری دو دهه اخیر که نام رهبران جمهوری اسلامی به اشکال مختلف در آنها مطرح است از جمله فعالیت های دیگر این گروه است.

طرح تهیه شده توسط این گروه برای انتقال سخت افزارهای نظامی به خلیج فارس و استقرار آنها در کشورهای منطقه و برنامه های مشترک نظامی که ابعاد آن هنوز روشن نیست قراراست طی هفته های آینده تسلیم کنگره امریکا شود.

استقرار سيستم های دفاع موشكی پيشرفته تر و رادار هشدار اوليه برای ردگيری و ممانعت از حملات موشكی ايران و سرانجام آماده شدن برای یک رويارويی نهايی نیز در برنامه این گروه است.

( تمام این خرید های نظامی با بزرگ کردن خطر ایران و ترساندن کشورهای نفت خیز منطقه و بازپس گرفتن پول فروش نفت از آنها و فروش این تجهیزات به آنها ممکن شده است و از این طریق سیاست جنگی و اتمی ایران عملا بزرگترین خدمت به کنسرن های بزرگ نفتی- تسلیحاتی امریکا از آب در آمده است.)

با آنکه یکسال از فعاليت‌های اين گروه می گذرد، حتی مقامات وزارت خارجه امریکا نیز اذعان دارند که این فعالیت های فوق العاده محرمانه است و آنها نیز از جزئیات آن بی خبرند.

بوستون کلوپ می نویسد که تغيير رژيم ایران يكی از اهداف كليدی این گروه و فوق محرمانه بودن فعاليت‌های آن نیز نشان دهنده اموری غیر عادی است. گرچه برخی مقامات کاخ سفید و وزارت دفاع امریکا در ماه های اخیر گفته اند که استفاده از جنگ سرد فعلا نسبت به حمله نظامی برتری دارد.

از نکات قابل توجه درباره کار این گروه آنست که اعضای آن عمدتا از "بيرينگ پوينت" (يك شركت ارايه دهنده‌ خدمات مشاوره در امور امنيتی و مديريتی) استخدام شده اند. در جریان اشغال عراق نیز همین شرکت به خدمت گرفته شد.

از جيمز جفری، معاون وزير خارجه و اليوت آبرامز، معاون مشاور امنيت ملی بوش، بعنوان دو چهره جنگ طلب دولت بوش که با گروه یاد شده همکاری دارند نام برده می شود. اليزابت چینی، دختر ديك چنی، معاون بوش تا پيش از مرخصی‌ استعلاجی دوران بارداری‌اش در اوايل سال جاری ميلادی رياست مشترك اين گروه را عهده دار بود.