ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

صدام بدتر بود یا شاه؟

نه قم خوبه، نه کاشون

لعنت به هر سه تاشون

سیامک زند- سرما به تهران رسیده است. اخبار قطع گاز در کردستان و آذربایجان نیز خود را به تهران رسانده است. زمزمه جیره بندی قطع برق بر دو نگرانی قطع گاز و سرما اضافه شده است. سیمای جمهوری اسلامی همچنان سرگرم مقابله با تلویزیون الجزیره بر سر اعدام صدام حسین است. الجزیره به گونه ای برنامه پخش می کند که گوئی ایرانی ها صدام را اعدام کرده اند و سیمای جمهوری اسلامی هم مرتب بر طبل جنایتکار بودن صدام بدلیل حمله به ایران و کشتار شیعیان و اعدام روحانیون شیعه مشغول است. کار در اینجا هم متوقف نشده و تازه رفته اند عکس های صدام و شاه را درجریان مذاکره و ملاقات الجزیره در سال 1974-1375 بیرون کشیده اند و اینکه صدام همپالکی شاه بود. برای مردم عادی که اعتنائی به همه این مسائل ندارند و فعلا نگران تخم مرغ دانه ای صد تومان و حقوق ماهی 30 هزار تومان(تازه اگر پرداخت شود) هستند "نه قم خوبه، نه کاشون- لعنت به هر سه تاشون!"

برخی روزنامه ها و خبرگزاری های داخلی که هنوز دست و پائی می زنند تا تبدیل به روزنامه کیهان و خبرگزاری فارس نشوند، از قول رسمی ترین مقامات حکومتی می نویسند که نزدیک به 5 میلیون ایرانی روزی هزارتومان درآمد دارند، که می شود همان 30 هزار تومانی که در بالا نوشتم.

دراین آشفته بازار سرما، بی پولی، دعوا بر سر اعدام صدام، تخت مرغ 100 تومانی و خطر قطع گاز و برق، کلاه جدیدی هم به بازار آمده و بین گروهی از جوان ها مد شده که به "کلاه فیدلی" مشهور است. شبیه کلاه فیدل کاسترو و همفکرانش در انقلاب کوبا. اگر بی ستاره باشد 20 هزار تومان و اگر با ستاره زرد باشد 25 هزار تومان. بعضی جوان ها و دانشجوها که دستشان هم اغلب به دهانشان می رسد و به تحریمی ها معروف اند(تحریم هر انتخاباتی) وقتی می خواهند خیلی انقلابی نما باشند از این کلاه ها می خرند و سرشان می گذارند. این کلاه، الان مد ترین کلاه تهران است!