ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

آغاز انتشار

اطلاعاتی که امریکائی ها

از نقش سپاه درعراق دارند

یک سایت خبری- تحلیلی بنام "یو. پی. ای" که از امریکا به روز می شود، اطلاعات و ادعاهائی را درباره نقش سپاه پاسداران در عملیات انفجاری عراق منتشر کرد، که نمی تواند بی ارتباط با دستگیری های اخیر چند افسر اطلاعاتی سپاه و دو دیپلمات ایرانی در عراق توسط امریکائی ها باشد. این سایت که تلاش کرده اطلاعات خود را از دهان یک عضو مجاهدین خلق و یک ژنرال بازنشسته امریکائی منتشر کند می نویسد:

« درحالیکه بوش در حال بررسی روش جدید سیاسی امریکا درعراق است، نتایج بدست آمده از گزارشات اخیر اطلاعاتی نشان میدهد که ایران در ناپایدار کردن ثبات در عراق نقشی روز افزون دارد. سپاه قدس نیرویی است که تروریسم و خشونت را در عراق تشدید می کند.

یک ژنرال بازنشسته امریکائی بنام "توماس" که در کمیته  استراتژی ایران حضور دارد می گوید: نقش ایران در عملیات تروریستی در عراق افزایش یافته است. ایران در واقع عامل اصلی کشته شدن نیروهای امریکا درعراق است. سفارت سابق امریکا درتهران مرکز سپاه قدس است. مواد منفجره ای که به عراق انتقال می یابد همین پایگاه جاسازی می شود.

یکی از فرماندهان سپاه بنام "ابطحی" که پیشتر در لبنان خدمت می کرده و اکنون در پایگاه "فجر" در اهواز مستقر است، پل ارتباطی این انتقال است. شماری از فرماندهان سپاه قدس بتدریج در عراق مستقر شده اند. فرمانده ارشد این فرماندهان در عراق "جمال جعفر ابراهیمی" است که به "مهدی مهندس" مشهوراست.»

سایت خبری فوق که جابجا سعی می کند این اطلاعات امنیتی را از درون کشوری که امریکا و سازمان های اطلاعاتی آن در آنجا مستقرند، به یکی از اعضای مجاهدین خلق  وصل کند، تا ردی از آن ها باقی نگذارد، در ادامه می نویسد:

«"مهدی مهندس" طراح بمب گذاری سفارت امریکا درکویت دردهه 1980 است و از زمانی که نام وی بعنوان تروریست - سال 1984- درلیست پلیس بین المللی قرارگرفت از ایران خارج نشده بود، تا آنکه در سال 2003 به عراق رفت. او دوره آموزشی خود را در دانشگاه "امام حسین" (وابسته به سپاه) گذارنده است. حزب الله عراق عمده در بصره (محل استقرار مقتدا صدر) مستقر است و در این شهرآموزش می بیند

سایت خبری "یو. پی.ای" در ادامه گزارش خود اطلاعاتی را منتشر می کند که باحتمال بسیار زیاد باید درجریان دستگیری های اخیر در عراق بدست آمده باشد. دراین دستگیری ها که هنوز جزئیات آن فاش نشده علاوه بر دو تن که جمهوری اسلامی آنها را دیپلمات ایرانی اعلام کرده، چند تن نیز در یکی از ستادهای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق بازداشت شده اند که گفته می شود از افسران اطلاعاتی سپاه پاسداران بوده اند. "یو. پی. ای" می نویسد:

«مواد منفجره، دلار و مهمات از طریق مرز شلمچه به عراق منتقل می شود.»