ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

تایمزعرب

قراردادهای بین المللی ایران

یکی پس از دیگر لغو می شوند

سایت خبری "تایمز عرب" نوشت که امریکا بی سر و صدا درحال جلوگیری از قردادی های نفتی ایران و همکاری های بین المللی ایران است. برای این هدف؛ امریکا می کوشد منابع سرمایه گذاری بین المللی که ایران برای دودهه آینده، نیازمند آن است تا بتواند گاز و نفت صادرکند خشک کند. این فعالیت های سری امریکا بدنبال گزارشات اخیر درمورد وضعیت صدمه پذیر نفتی ایران بالا گرفته است. وضعیت نفتی ایران، عملا این کشور را در مخاطره تامین انرژی داخلی قرار داده است. در چنین شرایطی، یک حمله غافلگیرانه به ایران می تواند قیمت نفت دنیا را بالا ببرد، ولی کاهش تولید تدریجی نفت ایران را اعضای اوپک می توانند تامین کنند.

درحال حاضرامریکا و متحدان آن سرگرم فشار روی بانک های بین المللی  وکمپانی های نفتی ، برای خارج کردن ایران از دایره گسترش پروژه های نفت و گاز این کشوراند. از جمله این قراردادها مربوط به دو منطقه نفتی جدید ایران است که می تواند تا 800 هزار بشکه در روز برای 4 سال آینده فعال باشند.

حتی به گفته "نژاد حسینیان" که نقش مشاور در قراردادهای بین المللی نفت ایران را اکنون دارد، بسیاراز بانک های اروپایی که قراردادهایی را برای سرمایه گذاری روی پروژه های صنعتی ایران قبول کرده بودند، اکنون آنها را لغو کرده اند. بانکها نیز اعتبارنامه های انتقال امکانات  به ایران را نمی پذیرند. در واقع ایران مرکز ثقل خطر و تهدید شناخته شده است.