ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

اعتراف رهبر ج.ا

به آنچه، همه می گفتند

و او گوشش بدهکار نبود

قبول خطر هول انگیز آغاز جنگ مذهبی - شیعه و سنی- در منطقه

1- قبول خطر تشکیل جبهه اعراب، اسرائیل و اروپا و امریکا علیه ایران

2- کشورهای مسلمان منطقه از اتمی شدن جمهوری اسلامی  وحشت دارند

3- بازی سیاسی- مذهبی مشکوک و خطرناک با "عید غدیر" در ایران

رهبر جمهوری اسلامی، که بدنبال تصویب قطعنامه شورای امنیت کمتر در صحنه حاضر می شد و سخنرانی می کرد، پس از مدتی روز گذشته و بمناسبت عید غدیر طی سخنانی، اعتراف به خطر جنگ شیعه و سنی در منطقه کرد. علی خامنه ای که آشکارا چهره ای تکیده و نگران داشت، درحالی به خطر مهم جنگ مذهبی در منطقه اعتراف کرد که طی چند سال اخیر خود از جمله دامن زنندگان به ماجرای خلافت حضرت علی و رد خلافت های مورد قبول و تائید اکثریت مسلمانان جهان – اهل سنت- بوده است. روحانیونی نظیر آیت الله خزعلی، آیت الله مصباح یزدی، مکارم شیرازی، نوری همدانی و حتی احمدی نژاد و شبکه سازمان یافته مداحان اهل بیت در تمام سخنرانی ها و موضع گیری هائی که بویژه پس از رئیس جمهور شدن احمدی نژاد داشته اند "غدیر" را بزرگترین عید مسلمانان جهان معرفی کرده اند. درحالیکه این عید خاص اقلیت شیعه است.

رهبر جمهوری اسلامی که خواه نا خواه اطلاعاتی در باره کشاندن جمهوری اسلامی به ورطه جنگ شیعه و سنی در اختیار دارد، در سخنرانی روز گذشته خود بدرستی اعتراف کرد:

«عید غدیر نباید بهانه‌ای برای ایجاد اختلاف میان مسلمانان و تضعیف اسلام باشد. دشمن می‌خواهد مساله غدیر را به زمینه‌ای برای برادركشی و جنگ و خونریزی میان مسلمانان تبدیل كند و به كمتر از این هم راضی نمی‌شود. بنابراین شیعیان نباید كوچك‌ترین اظهار نظر یا حركتی انجام دهند كه به این توطئه كمك كند. برادران اهل سنت نیز باید هوشیار و مراقب سوء استفاده دشمنان از تعصبات و احساسات مذهبی باشند.  با توجه به ناکامی های آمریكا در عراق، افغانستان، لبنان و فلسطین و اذعان سیاستمداران آمریكایی به این شكست، برای مقابله با موج روزافزون بیداری اسلامی كه منشا آن برافراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی در ایران است، به ایجاد اختلاف میان شیعه و سنی روی آورده‌اند. بنابراین دنیای اسلام به‌ویژه روشنفكران و علمای مسلمان باید به آگاه‌سازی قشرهای مختلف همت، و بر لزوم اتحاد و برادری مسلمانان تاكید جدی كنند.  روسا و سیاستمداران كشورهای اسلامی بویژه كشورهای منطقه بدانند عزت اسلام و قدرت جمهوری اسلامی ایران مایه پشت‌گرمی و قوت آنان خواهد بود. »

در همین سخنان رهبر جمهوری اسلامی، آنجا که درباره جمهوری اسلامی قدرتمند سخن می گوید، نه تنها به نوع دیگری تحریک و تفرقه و دامن زدن به جنگ شیعه – سنی نهفته است، بلکه اعتراف به جبهه گیری روسا و سیاستمداران کشورهای اسلامی در برابر قدرت نمائی نظامی جمهوری اسلامی وجود دارد.

علی خامنه ای در بخش دیگری از سخنرانی روز گذشته خود، اعتراف به اطلاع از تشکیل جبهه ای کرد که در آن، برای نخستین بار اسرائیل و اعراب و کشورهای اروپائی و امریکا در کنار هم قرار گرفته اند. او گفت:

 «برخی تحلیل‌ها، نشانه‌ها و اخبار مبنی بر تلاش آمریكا برای تشكیل اتحادی با حضور انگلیس و چند كشور عربی بر ضد جمهوری اسلامی ایران وجود دارد. این اتحاد، همكاری با دو دولت نحس و نجس بر ضد ملتی است كه مایه عزت اسلام بوده و در این راه جانفشانی بسیاری كرده است. بنابراین دولت‌های عربی باید مراقبت این دام خطرناك باشند. »

رهبر جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنرانی خود، عملا اعتراف به نگراین کشورهای منطقه از دست یابی جمهوری اسلامی به سلاح هسته ای کرده و گفت:

«انرژی هسته‌ای به عنوان دستاوردی بومی، مایه افتخار ملت ایران و دنیای اسلام است و اگر برخی دولت‌های عربی و اسلامی تصور كنند با تشكیل اتحاد با آمریكا و انگلیس و اعمال تحریم می‌توانند رضایت رژیم صهیونیستی را جلب و خیال این رژیم غاصب را آسوده كنند، دچار خطای سیاسی شده‌اند. »