ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

طرح حمله اتمی به ایران

گزارش جدید ساندی تایمز

اطلاعات "سیمورهرش" را تائید می کند

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی با اشاره به گزارش هفته نامه ساندی تایمز که در آن جزئیات فنی حمله به ایران طرح شده بود گفت: هرگونه حمله و هجومی به ایران با پاسخی سخت و محکمتر همراه خواهد بود. سخنگوی دولت اسرائيل نیز در گفتگو با بی بی سی اين خبر را بی اساس خواند.

هفته نامه ساندی تايمز به نقل از منابع نظامی اسرائيلی نوشته بود که اسرائيل طرح های پنهانی برای بمباران تسهيلات هسته ای ايران در نطنز، اصفهان و اراک را تهيه کرده است. در اين حملات از هواپيماهای رادارگريز، سلاحهای هسته ای تاکتيکی و بمبهای موسوم به سنگرکوب که تا دهها متر در استحکامات نظامی نفوذ می کند استفاده خواهد شد.  ساندی تايمز نوشت، در حمله ای که اسرائيل طرح ريزی کرده، برای نخستين بار پس از سال ۱۹۴۵ از سلاح اتمی استفاده خواهد شد.  در اين حملات ابتدا بمب هايی که با ليزر هدايت می شوند تونل هايی تا اعماق زمين ايجاد می کنند و بلافاصله بمبهای هسته ای در نطنز در عمق زمين منفجر می شوند تا ضمن انجام تخريب گسترده، از خطر گسترش مواد راديو اکتيو يا پرتوزا کاسته شود.

به نوشته ساندى تايمز، يكى از مقامات ارتش اسراييل گفته است كه به محض اينكه چراغ سبز به اين عمليات داده شود، اين ماموريت فورى آغاز شده و تاسيسات اتمى ايران با يك ضربه نابود خواهند شد. مقامات اسراييلى و آمريكايى در ديدارهاي متعددى خود برنامه حمله به تاسيسات اتمى ايران را مورد بحث و بررسى قرار داده اند.

آنچه ساندی تایمز منتشر کرده شباهت به طرحی دارد که قبلا نشريه آمريكايى"نيويوركر" به نقل از سیمور هرش در ماه آوريل سال گذشته منتشر کرده بود.