ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 

به بهانه سالگرد عملیات "کربلای 5" و کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه

فرماندهان دوران جنگ عراق

در اصفهان جمع شدند!

 

فرمانده کل سپاه، جمعي از فرماندهان ارشد سپاه، فرمانده کل سپاه در طول جنگ عراق (محسن رضائی) و گروهی از فرماندهان نظامي به بهانه شهادت "حاج احمدکاظمی" و سالروز عملیات جنگی "کربلای 5" در مراسمی که در قطعه شهدای گورستان بزرگ اصفهان برپا شده بود شرکت کردند.

سرلشکر صفوي فرمانده کل سپاه دراین مراسم تحلیلی از اوضاع جهان ارائه داد و گفت:

«اين روزها سالگرد عمليات کربلاي پنج است.»

 

 بسیاری از عملیات دوران جنگ با نام شهرهای مذهبی عراق طرح ریزی شده بود و این خود یکی از اتهاماتی است که متوجه دوران جنگ در داخل خاک عراق برای تصرف این شهرهای مذهبی است.

رحیم صفوی در ادامه گفت:

« ببینید صدام ملعون به چه روزگاري درآمد، عراق به چه روزي درآمده است، اتحاد جماهير شوروي که اين قدر تانک و توپ و موشک وهواپيما در اختيار صدام مي‌گذاشت مگر پانزده تکه نشد؟ بعضي از اين کشورهاي عربي که ميلياردها دلار ماشين جنگي صدام را تقويت کردند به چه روزگاري افتادند؟ کويت را ديديد. کمتراز هفت ساعت سقوط کرد و اشغال شد. »

فرمانده سپاه پاسداران که خود دراین سخنرانی اعتراف کرده که با توپ و تانک و بمب اتم نمی توان بقای هیچ حکومتی را تضمین کرد، در ادامه سخنرانی خود گفت:

«کشتي سياست خارجي آمريکا در باتلاق‌هاي عراق به گل نشسته است؛ نه راه پيش دارند نه راه پس. بيش ازسيصدوپنجاه ميليارد دلارآمريکايي هزينه کرده‌اند و بيش از پنج هزارکشته درعراق داده‌اند، ولي نتوانستند آن چه مطبوعشان بود، در عراق به وجود آورند. حکومت فعلي عراق و قانون اساسي و مجلس آن مطلوب آمريکايي‌ها نيستند. طرح خاورميانه بزرگ آنها شکست خورده است.

با اطمينان مي‌گويم که قرن حاضر قرن پيروزي اسلام بر استکبار جهاني است و يک و نيم ميليارد مسلمان جهان براي رسيدن به آزادي و استقلال، قيام خواهند کرد. کشورهاي اسلامي نه تنها در خاورميانه و شمال آفريقا يکي پس از ديگري تحت تاثير انقلاب اسلامي ايران و رهبري‌هاي مدبرانه مقام معظم رهبري به استقلال و آزادي خواهند رسيد، بلكه مستضعفان نيز از اين پيروزي قدرت مي‌گيرند و ملت‌هاي مستضعف در آسيا و آفريقا و آمريکاي لاتين، سرنوشت خودشان را به دست مي‌گيرند. »

رحیم صفوی در ادامه این سخنرانی، ظاهرا با فراموش کردن ادعای که در باره یک و نیم میلیارد مسلمان جهان کرده بود، اشاره به اتحاد کشورهای اسلامی علیه جمهوری اسلامی کرده و گفت:

 

« ملت ما به آن کشورهاي عربي نيز که دريک اتحاد شوم با آمريکايي‌ها و انگليسي‌ها مي‌خواهند توطئه‌اي عليه ايران اسلامي قدرتمند انجام دهند هشدار مي‌دهد. بايد سرنوشت صدام براي كشورهاي منطقه عبرت انگيز باشد؛ چرا كه قداره‌بند منطقه خاورميانه صدام بود، اما ديديم كه به چه روزي افتاد. دشمنان ما بدانند هر گونه توطئه‌اي عليه ملت ما، با شدت سرکوب خواهد شد. »