ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

محرمانه ترین اطلاعات دراختیارامریکائی ها

درحمله به کنسولگری اربیل

 معاون لاریجانی برده شده؟

 

5 روز پس از حمله امریکائی ها به دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی در اربیل، اطلاعات تازه ای درباره این حمله منتشر شده که نشان میدهد، آن حمله قبل از آنکه یک حمله نظامی باشد، یک حمله امنیتی و با اطلاعات محرمانه ای بود که امریکائی ها بدست آورده بودند.

گفته می شود در آن حمله امنیتی "محمد جعفری" معاون دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی را یا در آن محل دستگیر کرده و با خود برده اند و یا به قصد دستگیری او به این محل حمله کرده بودند. در هر دو صورت، این نکته قطعی است که حمله به دفتر اربیل با اطلاعاتی که امریکائی ها از حضور معاون لاریجانی دریافت داشته بودند صورت گرفته است. اگر وی دستگیر شده و امریکائی ها او را با خود برده باشند باید در انتظار اطلاعات زیادی بود که بزودی امریکائی ها رو خواهند کرد و یا از آن بعنوان برگ برنده در مذاکرات سیاسی با ایران بهره خواهند گرفت و اگر هم به هر دلیل در محل نبوده و به چنگ امریکائی ها نیفتاده باشد، این نکته قطعی است که از درون بسته ترین سیستم امنیتی ایران، محرمانه ترین اطلاعات به خارج درز می کند. آن حمله بدون همآهنگی با نیروهای امنیتی اسرائیل در کردستان عراق صورت نگرفته است و این احتمال که اسرائیل از سفر و حضور محمدجعفری در دفتر نمایندگی ایران در اربیل اطلاع داشته بسیار زیاد است.

روزنامه «US to Day» آمريکا نیز از قول خبرنگار ارشد خود در خاورميانه نوشت: هدف اصلي از حمله به کنسولگري ايران در اربيل، محمد جعفري، معاون دبير شوراي عالي امنيت ملي ايران بوده است.