ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

اخبار بیشتری از اجلاس فرماندهان سپاه در اصفهان

با نامه به رهبر

محسن رضائی تقاضای بازگشت

به سپاه پاسداران کرده است

اجلاس فرماندهان کنونی و دوران جنگ عراق در اصفهان، که به بهانه سالگرد سقوط هواپیمای جمعی از فرماندهان سپاه و کشته شدن آنها، در حد اهمیت آن در مطبوعات و خبرگزاری های داخلی انعکاس نیافت. در سقوط هواپیمای حامل گروهی از فرماندهان سپاه سردار احمدکاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه نیز کشته شد که گفته می شود از فرماندهان غیر آلوده به جناح بندی های سیاسی در میان فرماندهان سپاه و منتقد شرکت فرماندهان سپاه در کابینه احمدی نژاد بوده و رابطه ای نزدیک از زمان جنگ تا سالهای اخیر با هاشمی رفسنجانی داشته است.

از میان معدود روزنامه هائی که به اجلاس فرماندهان سپاه در اصفهان پوشش خبری محدود داده اند، روزنامه قدس است که زیر نفوذ آیت الله واعظ طبسی تولیت آستانقدس رضوی منتشر می شود. این روزنامه ضمن انتشار خبر این گردهمآئی که در آن محسن رضائی دبیرکنونی مجمع تشخیص مصلحت و فرمانده کل سپاه در دوران جنگ بوده است، نوشت که از جمله سخنرانان این گردهمآئی علاوه بر سرلشکر رحیم صفوی، محسن رضائی بوده است. رضائی در سخنرانی خود اعلام داشته که تمایل دارد بار دیگر به سپاه بازگردد. او حتی گفته است که پس از سقوط هواپیمای فرماندهان سپاه شخصا نامه ای به رهبر نوشته و تمایل خود را برای بازگشت به سپاه اعلام داشته است.

محسن رضائی جمله ای در باره سقوط هواپیمای فرماندهان سپاه گفته که می توان روی آن مکث کرد. او گفته است:"  سقوط هواپیمای حامل فرماندهان ارشد سپاه در یکسال پیش، یک هشدار بود برای نیروهای انقلابی!"

با توجه به اینکه تمام سرنشینان آن هواپیما که در غرب ایران سقوط کرد نظامی بودند و هیچ نیروی شخصی نبوده، هشدار رضائی عملا به معنای توطئه علیه شماری از فرماندهان سپاه می تواند تلقی شود. ضمن آنکه هنوز دلیل سقوط آن هواپیما اعلام نشده و معلوم نیست هواپیما براثر کدام نقص فنی سقوط کرده؟ قبل از پرواز در کدام آشیانه فنی کنترل و اجازه پرواز گرفته؟ کنترل کنندگان چه تیمی در سپاه بوده اند؟ علت سقوط نقص فنی بوده و یا انفجار در داخل هواپیما؟

سئوالاتی که تماما در ارتباط با سقوط هواپیمای نظامی حامل خبرنگاران و کشته شدن نزدیک به یکصد تن در حوالی میدان شهیاد مطرح است. سقوط هواپیمای فرماندهان سپاه، به فاصله کوتاهی پس از سقوط هواپیمای خبرنگاران و چند نظامی سرنشین آن هواپیما روی داد.