ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

گزارشی سانسور شده از یک همایش

اردوگاهی بنام "عسلویه"

بردگانی بنام "کارگر"

پیرامون وضع کارگران در شهر نفتی- گازی عسلویه گزارشی منتشر شده که با زبان بی زبانی می خواهد بگوید نه تنها در این شهر نفتی کارگران به بردگی گرفته شده اند، بلکه اعتیاد و انواع عوارض ناشی از مشکلات روحی کارگران پدیده ای نوین و شاید بی نظیر در عرصه جهانی در این شهر بوجود آورده است.

این گزارش در همایشی بنام "" توسعه دانايي محور" و از سوی یک دانشجوي دكتراي رشته مديريت دانشگاه تهران به شرح زیر ارائه شده است ‏:

در مجموعه عسلويه ، كارگران پس از 12 تا 14 ساعت كار و به دليل نبود امكانات تفريحي , علاوه بر مشکلات روحی و روانی، به اعمال مختلف(بخوانید اعتیاد) كشيده مي شوند.

30 سال پيش بزرگ‌‏ترين پالايشگاه دنيا را در آبادان داشتيم و امروز بزرگ ترين مجموعه گاز و پتروشيمي دنيا را در عسلويه داريم. آن زمان از اقصي نقاط كشور به آبادان مي‌‏رفتند و افتخار مي كردند كه در آنجا مشغول به كارند و امروز روند ريزش منابع انساني در عسلويه و بندر امام چنان شدت گرفته که تقاضا براي جابجايي رو به افزايش است .

يكي ديگر از سخنرانان همايش اشاره به شیوع بیماری هائی در میان کارگران کرده که خبرگزاری های داخلی زیر فشار سیستم جدید سانسور امنیتی نام این بیماری ها را فاش نکرده و تنها بصورت یک پرسش و پاسخ نوشته اند:

«در خصوص بيماري‌‏هاي شايع در محيط‌‏هاي كارگري به دليل مجاورت با مجتمع هاي پتروشيمي و در پاسخ به اين سوال كه آيا فكر نمي كنيد اين بيماريها در عسلويه در حال وقوع است، گفته شد‌‏: مسلما همين گونه است .