ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

نیویورک تایمز از قول یک ژنرال امریکائی

کشف فیلم و اسناد انفجاری

ازایرانیان دستگیرشده درعراق

 
 
 
 

نیویورک تایمز چهارشنبه (امروز) از قول یک ژنرال ارتش امریکا بنام "کادول"، اطلاعات تازه ای پیرامون دستگیری های اخیر در عراق منتشر ساخت. دراین دستگیری ها، شماری از ماموران نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شده اند. این ژنرال امریکائی به نیویورک تایمز گفته است که دلائل قابل استنادی وجود دارد مبنی بر اینکه نیروهای سپاهی و امنیتی جمهوری اسلامی که اخیرا در عراق دستگیر شده اند در بمب گذاری ها و انفجارهای این کشور دست داشته اند. ژنرال "کادول" که از فرماندهان نظامی- امنیتی امریکا مستقر در عراق است، در گفتگو با نیویورک تایمز مدعی شده که اسناد و مدارکی از دستگیر شدگان بدست آمده که حکایت از نقش آنها در انتقال مهمات و مواد انفجاری از داخل خاک ایران به عراق است.

امریکا میگوید که دستگیری ایرانیان میتواند مرتبط به تشنجات وحملات درعراق دارد.

نیویورک تایمز سپس می نویسد: با دستگیری های اخیر، اکنون ارتش امریکا مستقر در عراق نقشه ها، عکس و نوارهای ویدئوئی در اختیار دارند که ثابت کننده نقش دستگیر شدگان حداقل در یکی از انفجارهای اخیر در عراق است.

نیروهای امریکائی در حمله به یکی از دفاتر عبدالحکیم عزیز رهبر حزب انقلاب اسلامی عراق 10 تن را در رابطه با انفجارهای عراق دستگیر کرده اند که دو تن از آنها ایرانی اند. اگر گفته های ژنرال "کادول" تماما مستند بوده و صحت داشته باشد، این نخستین بار است که ارتش امریکا درعراق رسما سپاه پاسداران ایران را متهم به حوادث انفجاری عراق می کند.

(نیویورک تایمز نمی نویسد و ژنرال امریکائی نیز ظاهرا روشن نساخته است که نوارهای ویدئوئی که از آن صحبت شده مربوط به پس ازدستگیر افراد متهم و اعترافات آنهاست و یا از جریان دستگیری آنها فیلم برداری شده و یا قبلا از طریق دوربین های مخفی دیدارها و فعالیت های آنها فیلمبرداری شده است.)