ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

آغاز رایزنی بوش، رایس، چینی و گیت

اعلام سیاست های

کاخ سفید در سال 2007

سفر شتابزده "العلاوی" و "عدنان پاچه چی" به ترکیه

آنها قرار است به ایران و عربستان نیز سفر کنند

 
 
 
 
 

خبرگزاری های امریکائی اعلام کردند که بوش رئیس جمهور امریکا برای یک جلسه اضطراری و مهم راهی مزرعه خویش در تکزاس شده است. قرار است دیگ چینی معاون رئیس جمهوری، رایس وزیر خارجه، کیت وزیر جدید دفاع امریکا و چند مقام کلیدی کابینه بوش نیز به او بپیوندند. این خبرگزاری ها دلیل این دیدار و گفتگوها را آخرین رایزنی ها در باره مسائل عراق اعلام کرده و حدس زده اند که نتیجه این مذاکرات در آخرین سخنرانی سالی که رو به پایان است از طرف بوش و بمناسبت آغاز سال جدید میلادی مطرح خواهد شد و در واقع آخرین مشورت ها برای اعلام  سیاست های سال 2007 کاخ سفید در مزرعه بوش درحال انجام است.

 همزمان با این خبر، شب گذشته اعلام شد که رئیس جمهور سابق عراق "العلاوی" به همراه عدنان پاچه چی سفر مهمی را به کشورهای همسایه عراق آغاز کرده اند که در اولین مرحله آن وارد ترکیه شدند و با مقامات این کشور وارد مذاکره شدند. آنها در ترکیه اعلام داشتند که موقعیت درعراق به مرز انفجاری رسید و در صورت ادامه وضع موجود تمام کشورهای همسایه در حریق حوادثی غرق خواهند شد که برگشت ناپذیر است. دیلی استار نوشت که دو مقام سیاسی عراق، در دیدار با مقامات ترکیه به آنها گوشزد کرده اند که بحران بزرگی در راه است که همه منطقه را در بر خواهد گرفت.

این دو عراقی قرار است، پس از ترکیه بلافاصله راهی عربستان سعودی و سپس ایران شوند و نقطه نظرات و اطلاعات خود را پیرامون گسترش بحران در منطقه به اطلاع آنها نیز برسانند.