ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

گزارش این پیروزی برای خبرگزاری های جهانی صرف نداشت!

رافائل کورئا

سر پیچ انتخابات ریاست جمهوری

اکوادور هم به دست چپ پیچید!

نتیجه انتخابات اکوادور اعلام شد اما خبرگزاری های جهان اخبار مربوط به آن را پوشش ندادند. نه تنها خبرگزاری ها چنین نکردند، بلکه شبکه های معروف رادیو- تلویزیونی جهان نیز تمایلی به انتشار گزارش پایکوبی مردم در شهرهای اکوادور نشان ندادند.

دراین انتخابات دکتررافائل کورئا 56 ساله که او را یک سوسیالیست انقلابی می شناسند برنده قاطع انتخابات ریاست جمهوری اکوادور شد. رقیب او که از طرفداران نئولیبرالیسم اقتصادی است و سرمایه داران اکوادور همه امید خود را به او بسته و هزینه سنگین تبلیغاتی او را متقبل شده بودند، با فاصله ای بسیار زیاد انتخابات را به کورئا باخت.

رافائل کورئا پیش از برگزاری انتخابات اعلام کرده بود که در صورت به قدرت رسیدن، اکوادوررا که پنجمين کشور صادر کننده نفت در آمريکای لاتين است مجدد به "اوپک" سازمان تولید کنندگان نفت بازخواهد گرداند. این کشور زیر فشار امریکا در سال ۱۹۹۲ از اوپک خارج شده بود. کورئا همچنین گفته بود با تمدید قرار داد های تجارت آزاد با آمريکا مخالف خواهد کرد و آنها را تمدید نخواهد کرد. از دیگر وعده های انتخابات کورئا به همه پرسی گذاشتن قانون اساسی اکوادور بود. کورئا ، دکترای اقتصاد از دانشگاه ايلی نوی آمريکا است.