ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

 سخنان محمد خاتمی خطاب به اعضای

لیست ائتلاف اصلاحات برای شوراها

دلسردی و بی تفاوتی مردم

یک خطر هشدار دهنده است

اسلام ایران هیچگاه تروریست نبوده

و تفاوت اسلام خمینی با اسلام طالبان در همین است

با تبلیغ "تاثیرگذار نبودن مردم" در نتیجه انتخابات، مردم را از صحنه بیرون کرده اند، تا میوه مطلوب را در انتخاباتی که از مقدمات و اصل آن نگرانم بچینند!

 

در ارتباط با اعلام لیست ائتلاف اصلاحات برای انتخابات شوراها، محمد خاتمی متکی به تجربه دوران اصلاحات و اشتباه بزرگ مردم در بی اعتنائی به صندوق های رای و چپ نمائی های تحریم انتخابات که عملا به سود جناح راست تمام شد، گفت:

خاتمی در دیدار با اعضای لیست ائتلاف اصلاحات و پس از شنیدن گزارش حبیب‌الله بی‌طرف در ارتباط با این ائتلاف گفت:

من نه تنها نگران دلسردی و خستگی شهروندان هستم، بلکه نسبت به نتیجه این دلسردی و خستگی هشدار می دهم. گروه‌های اصلاح‌طلب باید به مردم توجه دهند که اسیر شعارها نشوند. اکثریت مردم هر چه را انتخاب کنند برای ما محترم است، اما اکثریت 11 درصدی با اکثریت بیش از 50 درصدی متفاوت است.

باید ساز و کار لازم برای حضور حداکثری مردم فراهم شود. مردم نباید دلسرد و خسته شوند و نباید برای حضور در انتخابات تردید داشته باشند.

با مردم تماس برقرار کنید و آنها را برای حضور در این انتخابات مهم تشویق کنید. باید توجه داشته باشیم که رای کم دموکراسی لرزان می‌آورد. باید با مردم صحبت کرد چون جریانی وجود دارد که می‌خواهد بگوید رای مردم تاثیرگذار نیست تا مردم در حضور خودشان تردید کنند. مردم تجربه دارند و می‌دانند رای آن‌ها اثرگذار است.

ایران اولین کشور منطقه است که با برپا کردن نظام پارلمانی جلوی استبداد ایستاد. از اسلام ایران هیچگاه تروریسم بیرون نیامد. تفاوت اسلام امام خمینی و اسلام طالبانی همین است. اسلام امام به دنبال آزادی و پیشرفت است و تکیه ما بر مردمسالاری نیز از همین‌جا نشات می‌گیرد.
 انتخابات مهم‌ترین رکن قانون اساسی است یعنی هر قدرتی در هر رکنی باید بر مبنای انتخابات باشد. هر چند من در مقدمات و اصل آن احساس خطر می‌کنم.

ائتلاف اصلاح‌طلبان و ارایه یک لیست مشترک گام بزرکی است که می‌توان‌ آن را به عنوان گام اول کارهای بزرگ آینده قلمداد کرد. این ائتلاف نشان داد که می‌توان با تفاهم و بزرگ کردن نقاط مشترک به وحدت رسید.