ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 

صفحه اول

پیوندهای پیک

بايگانی پيک

 

infos@peiknet.com

 
 
     
 
 
 

اعتراض به بازداشت اسانلو

ارسال بیانیه عفو بین الملل برای

رهبر، رئیس جمهور و وزیر اطلاعات

 

سازمان عفو بین الملل با صدور اطلاعیه ای بازداشت دوباره دبیرسندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه "منصوراسانلو" را محکوم کرد. دراین بیانیه آمده است:
وزیر دادگستری و سخنگوی قوه قضائیه چند روز بعد از دستگیری اسانلو اعلام کرد که برای وی احضاریه و حکم جلب صادر شده بود، چون خود را به مقامات زندان معرفی نکرد دستگیر شد. وکیل وی اعلام کرد منصور اسانلو احضاریه ای برای برگشت به زندان دریافت نکرد. وی تنها احضاریه برای حضور در دادگاه برای روز ۲۰ نوامبر دریافت کرده بود.

منصور اسانلو در بند ۲۰۹ زندان اوین نگه داری می شود. خانواده وی توانستند وی را در زندان ملاقات کنند، و همسر وی روز بیست نوامبر، زمانی که در جلسه دادگاه حضور یافته بود توانست با وی صحبت کند. اسانلو از ناراحتی جدی چشم رنج می برد.  

منصور اسانلو از جمله دوازده عضو سندیکای کارگران شرکت واحداتوبوسرانی تهران و حومه بود که در تاریخ ۲۲ دسامبر ۲۰۰۵ توسط پلیس در منازلشان دستگیر شدند، ظاهرا در ارتباط با فعالیت های مسالمت آمیز اتحادیه شان. وی در تاریخ ۹ اوت ۲۰۰۶ به دنبال پرداخت وثیقه صد و پنچاه میلیون تومانی (تقریبا معادل صدو شصت و سه هزار دلار) آزاد شد. گفته می شد که وی در انتطار محاکمه به اتهام جرائمی بود که ماهیت آنها دقیقا مشخص نبود، اما ممکن است حاوی اتهاماتی از قبیل "تبلیغ علیه نطام" از طریق پخش اطلاعیه و مصاحبه با ایستگاه های رادیوئی دولت های خارجی"، اقدام به برهم زدن امنیت داخلی کشور"از طریق ایجاد رابطه با گروهای معارض مخالف و کشورهای بیگانه، باشد.

چنانچه وی فقط در ارتباط با تمرین مسالمت آمیز حق شناخته شده بین المللی خود، تشکیل و پیوستن به اتحادیه یا آزادی بیان دستگیر شده باشد، زندانی عقیدتی محسوب می شود و باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شود.

 

رونوشت برای

آیت الله سید علی خامنه ای، دفتر رهبری

فکس:   +۹٨ ۲۵۱ ۷۷۴ ۲۲۲٨

وزیر اطلاعات

غلامحسین محسنی اژه ای ایران، تهران، وزارت اطلاعات، خیابان نگارستان دوم، خیابان پاسداران
ایمیل:
iranprobe@iranprobe.com

رونوشت به:

رئیس جمهور، محمود احمدی نژاد

ایران، تهران، ریاست جمهوری، خیابان فلسطین، چهارراه آدربایجان

ایمیل: dr-ahmadinejad@president.ir