ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 
 
 
 
 

عباس عبدی:

جنبش دانشجوئی باید بتواند

یکبار دیگر جای

خالی رسانه های آزاد را بگیرد

 

عباس عبدي در مراسم سالگرد 16 آذر كه از سوي انجمن اسلامي دانشجويان دانشگاه شريف در اين دانشگاه برگزار شد، با تعدیل برخی دیدگاه های خود که از آن نوعی شتابزدگی و خوش خیالی استنباط می شد( از جمله طرح خروج از حاکمیت) سخنانی گفت که عمدتا متوجه چپ نمائی های اخیر گروه هائی از دانشجویان به مناسبت 16 آذر در تهران بود. او گفت:

به نظر مي‌رسد جامعه ما در وضعيت برزخي به سر مي‌برد، شكست را پشت سر گذاشته هر چند كه خيلي‌ها نمي خواهند اين حقيقت را بپذيرند. طي سال هاي 80 به بعد به نوعي با مخدوش شدن همه مرز‌هاي فكري و حتي گفتاري روبرو بودیم بطوري كه كلمات مفهوم خود را از دست دادند و سرانجام كسي بنام عدالت بر سر كار آمد و كار‌هايي را انجام مي‌دهد كه مصداق روشني از عدالت نیست و حتي بعضا برداشت‌هاي متعارضي از آن صورت مي‌گيرد.

در اين ميان يكي از دانشجويان با اشاره به مراسم 15 آذر پرتنش امسال در مقابل دانشگاه تهران خطاب به عبدي فرياد زد: "اگر جرات داشتيد 15 آذر ماه در دانشگاه تهران سخن مي‌گفتيد، نه اينجا." عبدي پاسخ داد:« زماني كه مملكت به جايي برسد كه حقانيت صحبت مبتني بر شجاعت باشد، يك فاجعه است. بعد از 24 آذرماه(روز انتخابات پیشرو) اتفاقات جديدي در ايران رخ خواهد داد. به نظر من اصلاح طلبان بازنگري جدي براي دسترسي به راهبرد مشخص و ارزنده خواهند داشت و دانشجويان هم مي‌توانند نقش ارزنده‌اي ايفا كنند و خلأ رسانه و ارتباط را جبران كنند، تا در يكي دو سال آينده مجموعه‌ نيرو‌ها به وحدت دست پيدا كنند.»

عبدی همچنين در پاسخ به پرسش يكي از دانشجويان که از افراطي بودن تسخير سفارت آمريكا در سال 58 و احتمال تكرار آن در صورت وجود فضايي مشابه پرسیده بود گفت:

«اين كار در زمان خود افراطي نبوده و يقين دارم كه در صورت وجود فضايي مشابه تكرار خواهد شد، اما در طول تاريخ با شرايط اجتماعي مشابه تكرار وقايع نداريم.

عبدي، در باره شرکت درانتخابات و یا تحریم آن نیز گفت:

من به شما نمي‌گويم كه در انتخابات شركت نكنيد. چون تحريم انتخابات يك عمل سياسي است، درحالي كه شركت در انتخاب یک تصمیم فردي است و شما بايد بسته به درك خود عمل كنيد.

وی ، در پاسخ به سوال يك دانشجو مبني بر چگونگي تعامل با گروه‌هاي آنارشيست تصريح كرد:« با هر انديشه و تفكري بايد تعامل كرد، اما با گروه آنارشيست هيچ كاري نمي‌توان كرد مگر اينكه سعي كنيم تشديد نشود. طرد گروه آنارشيست بيشتر از سوي افكار عمومي جمع ميسر است، تا گروه رقيب