ديدگاه‌ها

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

 
 
 
 
 

نخستین سازمان مجاهدین انقلاب از انتخابات 24 آذر

مردم اشتباه محاسبه خود در

انتخابات ریاست جمهوری را جبران کردند

پیرامون انتخابات مجلس خبرگان و انتخاب هاشمی با رای بالای مردم برای این مجلس، سخنگوی سازمان مجاهدین در نخستین جمع بندی این سازمان گفت:

راي بالاي هاشمي اوج نگراني همه جريان‌‏هاي سياسي از افراطي‌‏گري دولت و حاميان آن است. بايد به صراحت گفت راي آقاي هاشمي تنها براي اصلاحات نيست، بلكه بخش غير افراطي جناح راست هم در اين راي تاثيرگذار بود و بخش عظيمي از اصولگرايان غير از آن بخش افراطي، در راي به هاشمي با جريان اصلاحات همسو بودند.

نتايج عملكرد افراطيون و سياست‌‏هاي آنان نگراني‌‏هاي جدي به وجود آورده است و بر اين اساس راي به هاشمي رفسنجاني، راي به نگرش اعتدالي و مخالفت با تفكر سياسي افراطي است.

جريان افراطي با تبليغات سنگين در نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري توانست هاشمي را نماد حاكميت معرفي كند و تمامي اشتباهات نظام را به پاي ايشان بگذارد و خودش را يك جريان تازه و بدون اشتباه معرفي كند اما در طول يك‌‏سال اين واقعيت روشن شد و اكثريت جامعه متوجه شدند كه تفكر افراطي حاكم بسيار پرهزينه است و بايد از آن پرهيز كرد.

 در اين انتخابات ماجرا كاملا عوض شد و هاشمي رفسنجاني ديگر نماد حاكميت نبود البته بعد از انتخابات نهمين دوره رياست‌‏جمهوري پيش‌‏بيني مي‌‏شد كه زماني اين واقعيت روشن شود، اما فكر نمي‌‏كرديم اين اتفاق در كمتر از يك سال رخ دهد. اين پديده بسيار اميدواركننده است زيرا نشان مي‌‏دهد اگر مردم ايران زماني هم دچار توهم شوند، مدت زيادي از آن باقي نمي‌‏ماند.

سخنگوي سازمان مجاهدين انقلاب  در باره ترکیب جدید شوراي شهر تهران نیز گفت:

از نظر انسجام اين دوره از شوراي شهر تهران نسبت به دو دوره گذشته منسجم‌‏تر خواهد شد زيرا فضاي دوره دوم شوراي شهر تهران كاملا دو قطبي بود. يك گروه حاميان دولت بودند كه در موضع كاملا منفي نسبت به شهردار و شوراي شهر تهران قرار داشتند و بخش ديگر در مقابل آنها بودند. يعني دومين دوره شوراي شهر تهران جنگ قدرت بين دو قطب روبروي هم بود. فضاي دوقطبي در اين دوره از شوراها شكسته مي‌‏شود و با توجه به در اقليت قرار گرفتن حاميان دولت، شرايط اعضاي اصلاح‌‏طلب و اكثريت شورا (طرفداران آقاي قاليباف) فراهم است. چون اكثريت شورا را افراد معتدلي تشكيل مي‌‏دهند كه سابقه افراطي‌‏گري ندارند.

بخش عمده‌‏اي از انتخاب‌‏شدگان سابقه مسئوليت در دوره دوم شوراها را دارند و اصلاح‌‏طلبان نيز تقريبا در سطح كلان حکومتی وارد و آشنا به مسائل مديريتي هستند و هر كدام تخصص‌‏هاي ويژه‌‏اي دارند، لذا پيش‌‏بيني مي‌‏شود اين دوره از شوراها توان تخصصي بيشتري نسبت به دو دوره گذشته داشته باشد.