ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

 

کار انگلیسی هاست

یا دسته گل تازه کارهای بی. بی. سی

و. سردبیر خودم- حسین درخشان

 
 
 
 
 

بی.بی.سی فارسی که هرگز حتی حرف مخالفان گنجی را هم منعکس نکرده است، در خبرهای اخیرش درباره‌ی خاتمی همیشه اصرار دارد حضور مخالفان خاتمی را هم پوشش دهد.

در کدام خبر دیگر بی.بی.سی را درباره‌ی سخنرانی یا دیدار یک شخصیت به یاد می‌آورید که در لید آن از حضور تعدادی معترض هم بطور مرتب یاد شود. لید بی.بی.سی را که در صفحه‌ی اول بخش ایران بخوانید: «محمد خاتمی در سخنانی در لندن که با تظاهرات گروهی از مخالفان همراه بود از سياستهای آمريکا در خاورميانه انتقاد کرده است

بعد هم عکس داخل مطلب را ببینید که آشکارا خاتمی را غمگین و نگران و آشفته نشان می‌دهد. آن وقت در کنار همان مطلب، لینک به چهار مطلب کوچک هم هست که در سه تای آنها چهره‌ی خاتمی یا آشفته و نگران است یا پشت دست‌هایش مخفی شده است. حالا موضوع این چهارتا مطلب چیست؟ باز هم دو تای آنها درباره‌ی اعتراض به او در سفرهای اخیرش است.

کل گزارش حدود ۹۰۰ کلمه دارد که فقط حدود ۳۰۰ کلمه یعنی تنها یک سوم از آن به اصل موضوع یعنی سخنرانی خاتمی مرتبط است. بقیه‌اش یعنی دو سوم آن به انعکاس نظرات مخالفان او اختصاص یافته که بین آنها نویسنده‌ی بی.بی.سی حتی به گروه جدایی‌طلب و حتی شاید تروریستی جبهه‌الاحواز هم در حد ۱۷۷ کلمه فضا داده است.

رادیو فردا از این کارها زیاد می‌کند و برای همین هم اعتماد به آن تا این حد پایین است. ولی بی.بی.سی دیگر چرا به این وادی افتاده است؟

این چه جور روزنامه‌نگاری Impartial است که بر اساس آن اکبر گنجی که نمی‌تواند پنجاه نفر را برای چند ساعت به خیابان بیاورد آب می‌خورد درباره‌اش گزارش می‌نویسند و شرح کل حرف‌هایش را هم می‌آورند، بدون حتی یک‌دانه نظر مخالف. ولی آن وقت خاتمی که دو بار بیش از بیست میلیون رای آورده است، هر جا می‌رود نصف گزارش را به اعتراض‌هایی که به او می‌شود اختصاص می‌دهند.( عنوان مطلب انتخاب پیک نت است و اشاره ایست به نسل جدید و تازه کاری که از حاشیه دفتر تحکیم و یا پشت دست روزنامه های اصلاح طلب دوران خاتمی اخیرا به رادیوهای فارسی زبان خارج کشور راه یافته اند و هنوز در همان دنیای تخیلی آخرین 16 آذر دوران خاتمی و تحریم سوپر خروج از حاکمیت عباس عبدی غرق اند!)