ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

مصاحبه دبیر کانون عالی شوراها

وزارت کار همچنان

سرگرم شخم زدن قانون کار است

بجای پیشنهاد برخورد امنیتی با کارگران معترض

فکری برای رفع مشکلات کارگران بکنید

 
 
 
 
 

بدنبال چند روز اعتراض و تحصن و جمع شدن کارگران در مقابله مجلس و یا در محل ساختمان خبرگزاری کار"ایلنا" و بی اعتنائی دولت به اعتراض های کارگری، دبير كانون عالي شوراها در یک گفتگوی خبری گفت:

بحث اصلاح قانون كار در طرح رفع موانع توليد و سرمايه گذاري كميسيون صنايع فاجعه اي بزرگ است و بايد كارگران با خطرات این طرح آگاه شوند.

"عليرضا حيدري" دبیر کانون عالی شوراها اضافه کرد:

طرح رفع موانع توليد و سرمايه گذاري و اصلاح بحث قانون كار در ادامه سياست‌‏هاي وزارت كار براي تغيير قانون كار است و در واقع وزير كار مي خواهد اين مسير را كوتاه كند و از طريق مجلس به اهداف خود دست پيدا كند .

اگر در پيش‌‏نويس اصلاح قانون كار پيشنهادي وزارت كار در بحث اخراج كارگران , نقش هيات‌‏هاي حل اختلاف و شوراي اسلامي كار كمرنگ بود؛ در طرح رفع موانع توليد , با گنجانده حق فسخ قرار داد توسط كارفرما ديگر نيازي به مراجع حل اختلاف نيست . كاهش حق بيمه كارفرمايان را از ديگر مواد مورد بحث اين طرح است. كاهش 10 درصدي سهم بيمه كارفرمايان از كدام منبع تامين‌‏ خواهد شد؟ در حالي كه دولت نزديك به 6 هزار ميليارد تومان به تامين‌‏اجتماعي بدهكار است .  هشدار مي دهيم كه مي خواهند قانون كار را به نام اشتغالز‌‏ايي شخم بزنند و برده داري را گسترش دهند. این که دراین روزها و درباره تجمع اعتراض کارگران گفته اند یک جريان سياسي در تحريك كارگران جهت تجمع آنها در مقابل مجلس نقش داشته مايه تاسف است. كارگران عروسك نيستند كه تحريك شوند؛ آنان شعور اجتماعي و اقتصادي دارند و با درك شرايط دست به تجمع‌‏هاي اعتراض‌‏آميز مي زنند و بهتر است مسوولان به جاي پيشنهاد برخورد دستگاه‌‏هاي امنيتي با آنان , در انديشه رفع مشكلات باشند.