ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

نعل وارونه احمد خاتمی در نماز جمعه

خبرهای مهم، در لابلای

سخنان امام جمعه موقت تهران

موقعیت جمهوریخواهان در انتخابات ماه آینده خراب است و بوش ممکن است دست

 به کارهائی علیه ایران بزند. زمزمه استقرار طالبان در مناطق هم مرز با ایران و

همکاری دولت های عرب با امریکا علیه جمهوری اسلامی، بی اعتناء

 به تبدیل "عید فطر" به عید مشترک ایرانی ها و عرب ها!

 
 
 
 
 

احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو شورای نگهبان، روز گذشته در نماز جمعه تهران، با پرهیز از اشاره به اوضاع ایران، بصورت معکوس سخنانی در رابطه با امریکا گفت که در حقیقت سخن از ایران بود!

خطیب نماز جمعه تهران که می خواست خیلی سیاستمدارانه سخن بگوید، گفت:

 

«روزهاي آينده براي آمريكا بسيار حساس و سرنوشت‌ساز خواهد بود، زيرا 16 آبان ماه انتخابات كنگره‌ي آمريكا كه نقش سرنوشت‌سازي در انتخابات رياست جمهوري آن دارد، برگزار خواهد شد.

با توجه به واقعيت‌ها و عملكرد بسيار بد و وحشيانه‌ بوش كه منتسب به جمهوري‌خواهان است، اين جريان وضعيت بسيار بدي را خواهد داشت. بوش عنوان كرده كه صبرش تمام شده و در حدود يك ماه نزديك به صد نفر درعراق كشته شده‌اند و اين نشان از بحران در ميان جمهوري‌خواهان آمريكاست. به نظر مي‌رسد كه روزهاي آينده و همين‌طور در گذشته بوش براي رفع اين بحران كارهايي را دنبال كرده است. »

احمدخاتمی در ادامه این خطبه سیاسی، با ارائه آماری که تاکنون در جائی منتشر نشده و معلوم نیست او از کجا این رقم را آورده، گفت:

 

«آمريكايي‌ها بايد بذري كه خودشان در عراق پاشيده‌اند را خودشان درو كنند.  وقتي كه آن‌ها خودشان علنا مي‌گويند كه در طول مدت اشغال عراق 600 هزار نفر از مردم عراق كشته شده‌اند، نشان مي‌دهد كه چگونه در اين كشور حضور داشته‌اند، اما با فرافكني و بيان اين‌كه ايران و سوريه در عراق دخالت مي‌كنند، سعي دارند تا اشتباهات خود را به گردن ديگر كشورها بياندازند، اما ما به بوش مي‌گوييم كه آن‌چه درد شما را درمان خواهد كرد خروج بلاقيد و شرط از عراق است. »

مطابق گفته های احمد خاتمی – البته آن روی دیگر سخنان او- بوش و جمهوریخواهان ممکن است تا قبل از انتخابات پیش روی امریکا دست به عملیاتی علیه ایران بزنند تا موقعیت خود را در آن انتخابات تقویت کنند. ترجمه فارسی و روان سخنان احمد خاتمی جز این نیست. احمد خاتمی در بخش دیگری از خطبه سیاسی خود، بطور غیر مستقیم به آن طرحی اشاره کرد که این روزها در افغانستان مورد بحث است. یعنی همکاری دولت کرزای با طالبان افغانستان؛ با هدف ورود طالبان به درگیری نظامی با ایران در مرزهای مشترک دو کشور.

احمد خاتمی گفت:

 

«امریکا در عراق و افغانستان زنان و مردان بيگناه را مي‌كشد و از سوي ديگر با همين گروه‌هاي تندرو معامله مي‌كنند تا بخش‌هايي از افغانستان را به اين گروه‌هاي تندرو بدهند. اين عملكرد دوگانه، هشدار به كشورهايي است كه با او روابط خوب برقرار مي‌كنند. اما آن‌ها بايد بدانند آمريكا وقتي منافعش را به دست بياورد همه را قرباني خواهد كرد. »

 

احمدی خاتمی در ادامه همین خطبه، باز بصورت غیر مستقیم به جبهه عربی علیه ایران در منطقه اشاره کرد و بی آنکه راست و پوست کنده به مردم بگوید دولت های عرب بی اعتناء به تبدیل عیدفطر به عید رسمی کشور در کنار امریکا قرار علیه ایران قرار گرفته اند، گفت:

 

«آمريكايي‌ها به منطقه آمده و به كشورهاي همسايه تاكيد مي‌كنند كه ايران براي منطقه خطرناك است. اين در حالي است كه جريان‌هايي كه حامي ايران هستند از جمله حزب‌الله لبنان براي مقاومت خود هيچ‌گونه سلاحي از ايران نگرفتند.  كشورهاي همسايه‌ ايران بدانند كه ايران مقتدر است و در طول 27 سال به هيچ كشوري تجاوز نكرده و تنها از حريم خود دفاع كرده است. ايران به عنوان يك برادر قدرتمند در زماني كه آن‌ها دچار بحران شوند به آن‌ها كمك خواهد كرد. دشمنان در پي آن هستند كه به هر قيمتي كه شده ايران را از حق مسلم داشتن انرژي هسته‌يي صلح‌آميز محروم كنند