ايران

www.peiknet.com

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک  

infos@peiknet.com

 
 
 

زنگ خطر برای نیکاراگوا

وزیردفاع جدید امریکا

آشنای قدیمی جمهوری اسلامی

 
 
 
 

بدنبال اعلام نتایج انتخابات میان دوره ای مجلسین سنا و دمکرات امریکا و شکست کاندیداهای حزب جمهوریخواه دراین انتخابات، رامسفلد وزیر دفاع جنگ طلب کابینه بوش کنار گذاشته شد. رئیس سابق سیا "رابرت گتز"- ازسال 91 تا 93- بلافاصله از سوی بوش بعنوان وزیر دفاع جدید امریکا اعلام شد. او در سالهای اخیر رهبری یک گروه مطالعاتی در باره عراق را برعهده داشته و از جمله کارشناسان استراتژی امریکا درعراق است. "گتز" از جمله کسانی است که نام او در ماجرای "ایران کنترا" مطرح شد. در آن ماجرا امریکا و اسرائیل بصورت غیر مستقیم و از طریق شبکه های بین المللی اسلحه برای جنگ با عراق به ایران فروختند و سود حاصل از این فروش سلاح را در نیکاراگوا علیه دولت انقلابی ساندنیست ها و کمک به ضد انقلابیونی که با این دولت می جنگیدند خرج کردند. بدنبال افشای همین مسئله، "گتز" در کنگره امریکا استیضاح و برکنار شد.

بدین ترتیب، انتخاب وزیر جدید دفاع امریکا دو هدف را بدنبال می تواند داشته باشد:

1- آشنائی او با افراد و شبکه های خرید اسلحه برای ایران و حتی برخی نظامی ها و غیر نظامی های داخل سپاه و حاکمیت ایران.

2- روی کار آمدن دوباره ساندنیست ها در نیکاراگوا و آغاز دور جدیدی از کارشکنی ها علیه دولت اورتگا و مقابله با جنبش جدید انقلابی درامریکای لاتین.

گتز،پیش از ورود به کابینه بوش و جانشینی رامسفلد، در یک مصاحبه تلویزیونی از مذاکرات مستقیم امریکا و ایران حمایت کرده بود.